Velkommen til internasjonal uke

I dag starter internasjonal uke. Få med deg et spennende program med konsert med 9 grader nord, åpningsforedrag med Stig Enemark, seminar om bærekraftig utvikling mandag og tirsdag, forskningsfrokost og Scholar at risk.

Høgskulen på Vestlandet inviterer til internasjonale uke for studenter, ansatte og andre interesserte. I løpet av uke blir det gjesteforelesninger, workshops og seminarer, samtidig som den ordinære undervisningen har et ekstra fokus på fagenes internasjonale aspekter.

Bandet 9 Grader Nord markerer åpningen av internasjonal uke med musikk i Kronbar 12.00. Professor Stig Enemark sitt åpningsforedrag handler om FNs bærekraftmål om bærekraftige byer og samfunn. Dagen forsetter med seminar i Fyrrommet med samme tema, å gjøre byer og bosettinger inklusive, trygge, robuste og bærekraftige.

Tirsdag 24. oktober forsetter med seminar om FNs bærekraftmål, ren energi for alle. Målet med dette er å sikre tilgang til pålitelige, bærekraftige og moderne energi til en overkommelig pris.

Onsdag 25. oktober er det Forskningsfrokost i fyrrommet. Vi har invitert to gjester som skal introdusere oss for temaet etisk betraktning i perspektivet av valg av forskningsdeltagare og samarbeidspartner. Her må du melde deg på.

Få også med deg torsdagens spennende møte med Scholar at risk med Rail Safiyev og Student at risk» representant Zechariah Mushawatu. De er på plass i Fyrrommet fra klokken 13.00.

Her kan du lese hele programmet for Internasjonal uke, med mer informasjon om seminarene mandag og tirsdag, inspirasjonsmøte og fredagens Kafè på tvers.