Tverrfaglighet skapte norgesmester

Innovasjon og entreprenørskap ved Høgskolen på Vestlandet er Norges mest populære masterprogram innen teknologi og naturvitenskap, ifølge studiebarometeret.

Som Tekna Magasinet skriver på nettsiden sin er Innovasjon og entreprenørskap ved HVL både vinner for underkategorien naturvitenskapelige fag, håndverksfag og tekniske fag, og samlet vinner i hovedkategorien naturvitenskapelige og tekniske fag.

Instituttleder Tom Skauge sier tverrfaglighet og dedikerte lærerkrefter ligger bak seieren.

– Et tverrfaglig samarbeid mellom økonomi- og ingeniørfagene er en viktig del av suksesshistorien for dette masterprogrammet. Vi utdanner endringsagenter hvor vi kombinerer ingeniørfaglig fordypning med innovasjons- og ledelsesfag.

Studiebarometeret er en årlig undersøkelse fra NOKUT hvor alle studenter i Norge kan gi karakterer på sine respektive studieprogrammer. Tekna Magasinet har foretatt en rangering av alle studieprogrammer i kategorien naturvitenskapelige og tekniske fag inkludert ingeniørfag. På en skala fra 1 til 5 er HVL sitt masterprogram innen innovasjon og entreprenørskap vinneren med en gjennomsnittlig poengsum av 4,4.

I Tekna Magasinet kan du lese hele intervjuet med Jens Kristian Fosse, prodekan for innovasjon ved Fakultet for ingeniør- og naturvitenskap og Mohnsenteret og Tom Skauge, instituttleder økonomi og administrasjon ved Fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap. Her forteller Fosse og Skauge hva som har bidratt til denne populariteten blant studentene, hva de vil gjøre for å bli enda bedre og hvordan våre uteksaminerte studenter bidrar positivt til samfunnsutviklingen.

Masterprogram Innovasjon og entreprenørskap ved HVL er Norges mest populære masterprogram innen teknologi og naturvitenskap, ifølge studiebarometeret.