-
(2024)
-
(2023)
-
Det angår også deg
(2023)
-
(2023)
-
Holocaust som idé og trope
(2023)
-
Holocaustundervisning som antirasisme og eksperimentelle metoder i didaktikkforskning
(2023)
-
Man kan mest når man er ferdig
(2023)
-
Hagen, Fredrik Stenhjem, Hertzberg, Michael Ivan (2023)
-
"de må fysisk oppleve det på kroppen, så skaper det en annen type læring": Kjensler si rolle i undervisning om holocaust i norsk skule
Hagen, Fredrik Stenhjem, Kalsås, Vidar Fagerheim (2023)
-
Metodologiske utfordringer med forskning på «mangfold» i utdanningskontekster
Hagen, Fredrik Stenhjem, Kvaale-Conateh, Lamin Andre, Lund, Hilde Birgitte Hjertager (2023)
-
Hvorfor og hvordan lærere planlegger for bruk av følelser i undervisning om holocaust
Kalsås, Vidar Fagerheim, Hagen, Fredrik Stenhjem (2023)
-
Tor Ulvens kortprosa
Neple, Anemari, Hagen, Fredrik Stenhjem (2023)
-
Merethe Roos. Å forstå fortiden og formidle for fremtiden
Rosland, Sissel, Hagen, Fredrik Stenhjem (2023)
-
Antirasisme etter Auschwitz: Didaktiske refleksjoner om Holocaust som antirasistisk verktøy i den norske skolen
(2022)
-
Famlande forhold til rasisme-ordet
(2022)
-
Holocaustundervisning fra post-koloniale perspektiver
(2022)
-
Jeg tror jeg godt kan være en jøde (om Sylvia Plath)
(2022)
-
Lyrikksalong: Om Ezra Pound
(2022)
-
Men hvorfor jødene? En sentral utfordring ved den universalistiske didaktiseringen av Holocaust
(2022)
-
Ungdommers refleksjoner over historiens nytte
(2022)
-
Virtuell virkelighet i holocaust-formidling
(2022)
-
Strukturell rasisme
Hagen, Fredrik Stenhjem, Jung Tjønn, Brynjulf, Williamson, Tinashe (2022)
-
Krig og kjærlighet: Ekteparet Vesaas
Hagen, Fredrik Stenhjem, Neple, Anemari (2022)
-
Snakke Om.
Faye, Reidun, Hagen, Fredrik Stenhjem (2021)
-
Det kan skje igjen: Om to ideer som har lagt premisser for antirasistisk arbeid i skolen
(2021)
-
Elevers forståelse av jødene i historien om Holocaust
(2021)
-
Holocaust i norsk skule: minoritetsperspektiv, lærarperspektiv og didaktiske moglegheiter - Panelsamtale
(2021)
-
Holocaust på timeplanen: Elevers forståelse av motivene til de som bidro til gjennomføringen av Holocaust
(2021)
-
Hvordan norske elever forstår rasismebegrepet
(2021)
-
(2021)
-
Talking about diversity through a historical framing: An explorative methodological inquiry
(2021)
-
To ideer som har lagt premisser for antirasistisk arbeid i skolen
(2021)
-
Using Virtual Reality as a pedagogical method in teaching about racism
(2021)
-
Debatt i P2: Om Louise Glück
(2020)
-
Holocaust Education and the Potential of Historical Empathy
(2020)
-
LL-242: Fredrik Hagen om Holocaust og antirasistisk undervisning
(2020)
-
Lyrikksalong: Paul Celan. Om poesi etter Holocaust.
(2020)
-
Anti-Holocaust, Eller: Rasismens egenart og skolens verdigrunnlag: Om to ideer som preger det antirasistiske arbeidet i skolen
(2019)
-
Tendens: Lyrikk. Når jeg-et skriver.
(2019)
-
The Anti-Holocaust – On the use of the Holocaust as a legitimising argument for a naïve and moralistic anti-racist education in Norway after 2011
(2019)
-
«Om man ikke skal bruke tid på Holocaust, hva skal man bruke det på da?» Didaktisk potensiale i fortellingen om Holocaust og hvordan det blir ivaretatt i norsk skole
(2016)