Honorarpersoner
Janicke Heldal
Email:
Send email
Bergen
KRONSTAD, D202-5
Publications
-
Demokratisk medborgerskap : en pedagogisk tilnærming
-
Demokratisk medborgerskap som tverrfaglig tema og formål i skolen
-
Hva skjer med skolen? : en kunnskapssosiologisk analyse av nyere norsk utdanningspolitikk
-
Anarkistisk pedagogikk
-
Demokrati og medborgerskap i skolen - didaktiske perspektiver
-
Demokrati og medborgerskap i skolen - teoretiske perspektiver
-
Hva er demokratisk medborgerskap? : om myndiggjøring og politisering
-
Hvordan undervise om demokrati og medborgerskap i klasserommet?
-
Skolens demokratimandat
-
Pedagogikk
-
Pedagogikk - en grunnbok
-
Hvordan verne om akademisk frihet ved norske universiteter
-
Elevens beste og pedagogiske perspektiver - en analyse
-
Transformativ læringsteori
-
Hva slags medborger? En undersøkelse av læreres forståelse av opplæring til demokrati og medborgerskap
-
Læreplan og demokrati Om lærernes bruk av læreplanen i samfunnsfag i et demokratipedagogisk perspektiv
-
Overstyring av 22. juli-senterets formidlingsvirksomhet
-
Kolliderer aksepten for religiøse autoriteter med demokratiske verdier?
-
Malkenes om Malkenes-saken. Bokessay
-
Medvirking og samskaping i museer
-
Skolens samfunnsmandat
-
Norske elevers demokratikunnskaper og aksept for religiøse autoriteter i samfunnet
-
Religious affliation, practices and attitudes among 14 years olds in Norway
-
Fellesskapets pedagogikk: Deweys moralfilosofi som tilnærming til klasseledelse
-
Skole for demokrati? En diskusjon av betingelser for skolens demokratidannende funksjon
-
Global-local Education Policy Dynamics: A Case Study of New Zealand and Norway
-
Demokratilæring i og utenfor skolen. Museet som læringsarena
-
Teaching for democracy: Transformative learning theory mediating policy and practice
-
Citizenship education. Personally and profesionally transformative teacher education
-
Demokrati og medborgerskap i ny generell del og læreplaner for fag
-
Demokrati og medborgerskap i skolen. Elevperspektiver
-
Kva ville ho med livet - Martha Gellhorn
-
Mer demokrati på timeplanen
-
Practical argumentation
-
Demokratisk undervisning i skolen
-
Dialog og demokratisering - Overveielser omkring læreres rolle i dialoger som omhandler kontroversielle politiske og religiøse spørsmål
-
Hvordan kan evne til refleksjon og dømmekraft utvikles gjennom dialogisk undervisning?
-
Hva skjer med skolen? En kunnskapssosiologisk analyse av norsk utdanningspolitikk fra 1990-tallet og frem til i dag
-
Demokrati på timeplanen
-
Skolens demokratimandat
-
Samfunnsfagets demokratioppdrag i fremtidens skole. En undersøkelse av samfunnsfaglæreres opplevelse av fagets rammebetingelser og Ludvigsen-utvalgets utredninger
-
Global education policy and small nation states: New Zealand and Norwegian policy officials’ responses to the OECD
-
Uro i skolen
-
Uro i skolen. Gjesteredaktør
-
MF-folk drikker som studenter flest
-
Demokrati i skolen. Forelesning for utdanningsledere
-
Demokrati på timeplanen: Skolens demokratimandat
-
Hva vet vi om utdanning og opplæring i menneskerettigheter og demokrati i Norge i dag? Bidrag til en kunnskapsbase. Moderator
-
Learning and Living Democracy
-
Skolen og demokratiet
-
Skolens demokratimandat
-
Pedagogikk
-
Pedagogikk - en grunnbok
-
New Voices in Norwegian Educational Research
-
New Voices in Norwegian Educational Research
-
Nå braker det løs igjen
-
Undergraving av demokratiet
-
Citizenship education. Look to Norway?
-
Democratic citizenship in the Norwegian curriculum : a comparison between international and national policy recommendations for strengthening democracy through education
-
Demokrati på timeplanen
-
Lærende og levende demokrati/Learning and living democracy
-
Research interviewing
-
Researching documents. Analyzing policies as discourses
-
Verdien av meningsbryting
-
Demokrati-kritikk mot ny læreplan
-
Nå får de lære demokrati i praksis
-
Demokratisk medborgerskap - hva handler boka om?
-
Demokratisk medborgerskap i skolen
-
Barn og unges rett til å bli hørt
-
Citizenship Education in Norway. Change and restistance
-
Demokrati som eget skolefag?
-
Demokratipedagogikk
-
Demokratisk medborgerskap i skolen
-
Demokratisk medborgerskap i skolen
-
En didaktisk tilnærming til demokratisk medborgerskap
-
Learning and Living Democracy
-
Når elever går seg vill. Bokanmeldelse av Ross W. Green "Utenfor. Elever med atferdsutfordringer." Cappelen Damm forlag
-
Demokrati i skolen. Kulturnytt NRK2
-
Dette er vårens boknyheter
-
Dagsnytt18. Fifty shades of grey. Bokdiskusjon
-
Nasjonal minnemarkering for 22.juli. Om demokrati og formidling av 22 juli terroren. Skolens rolle
-
Democratic citizenship and religious freedom. How to teach religion with the aim of strengthening democratic participation
-
Vi må få med oss alle
-
Reiseguide i lommen
-
Reiseguide i lommen
-
Reiseguide i lommen
-
Vraker demokrati for valgfag i skolen
-
Høstkonferansen 2011. Demokratisk medborgerskap
-
Demokrati på timeplanen
-
Fra samfunnsmandat til samfunnsoppdrag. En språklig dreining i utdanningsretorikken?
-
Notat til Ungdommens Maktutredning. Skolen som bidragsyter i utvikling av ungdommers interesse for og evne til å delta i demokratiske prosesser
-
Skolen som arena for utvikling av demokratisk medborgerskap
-
Skolen som demokratiforberdende arena
-
Medvirkning med barn og unge - forsinkelse eller fornøyelse
-
Lærer ikke å være samfunnsborgere
-
Demokratisk medborgerskap i norsk skole? En kritisk analyse
-
Education for democratic citizenship in the Norwegian curriculum
-
Historiske og teoretiske perspektiver på skolens samfunnsoppdrag
-
Doktoren svarer
-
Education for Democratic Citizenship, Norway
-
Selvhenført skolehistorie
-
Education for democratic citizenship. Norway
-
Kunnskap, løfter og løft
-
Menneskerettslig oppdragelse. En drøfting med utgangspunkt i en analyse av samfunnsoppdragelsen i Sovjetunionen og skolereformen i Litauen