Arbeids- og kompetanseområde

Fagfeltet mitt er norsk språk og språkbruk, språkleg variasjon og endring, språkhistorie, norsk som andrespråk, skriving og språkutvikling. Eg underviser i språklege emne i grunnskulelærarutdanninga. Eg har doktorgrad i norskdidaktikk, innanfor fagfelta sosiolingvistikk og norsk som andrespråk.

Underviser i

  • Eg underviser i språklege emne i norskfaget i GLU-utdanninga og i vidareutdanning av lærarar.

Forskar på

  • Eg forskar på språk og språkbruk i didaktisk samanheng. Phd.-prosjektet mitt handlar om lærar sine språklege praksisar i innføringsklassar, eller meir presist korleis lærarar tilpassar det norske, munnlege språket sitt i møte med elevar som har norsk som sitt andrespråk, og kvifor desse tilpassingane skjer.

Forskargrupper

Publikasjonar

  • Dialektbruk i nynorskopplæringa? Eksempel frå eit ph.d.-prosjekt, innleiing til samtale

    Høyland, Brita (2021)
  • "Er eg kritisk nok?" Refleksivitet i didaktisk forsking.

    Høyland, Brita (2021)
  • Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar. Ein studie av variasjon og refleksjon

    Høyland, Brita (2021)
  • Lærarspråk i norsk som andrespråk når nynorsk er opplæringsspråket

    Høyland, Brita (2021)
  • Presentasjon av ph.d.-prosjektet "Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar"

    Høyland, Brita (2021)
  • Talemålsvariasjon i andrespråksundervisning, kva kan forma korleis lærarar snakkar?

    Høyland, Brita (2020)
  • Bruk av videostimulert refleksjon i intervju

    Høyland, Brita (2019)
  • Talemålsvariasjon i andrespråksundervisning

    Høyland, Brita (2019)
  • Videostimulert refleksjon i intervju i ph.d.-prosjektet "Lærarars språklege praksisar i møte med andrespråkselevar"

    Høyland, Brita (2019)
  • Lærarspråk i møte med andrespråkselevar. Ein sosiolingvistisk studie av variasjon i lærarens språklege praksisar.

    Høyland, Brita (2018)
  • Lærarspråk i møte med andrespråkselevar. Kvifor og korleis forska på dette?

    Høyland, Brita (2018)
  • Lærarspråk i samtale med andrespråkselevar, ein studie av variasjon.

    Høyland, Brita (2018)
  • Refleksivitet i eit forskingsprosjekt - eit artikkelutkast

    Høyland, Brita (2018)
  • Samtalen - eit mål i seg sjølv

    Høyland, Brita (2018)
  • Kvifor snakkar læraren sånn? Om vitskapsteoretiske og forskingsetiske perspektiv på samtalen mellom lærar og andrespråkselev.

    Brita, Høyland (2017)
  • Den disiplinerte, subjektive forskaren

    Høyland, Brita (2017)
  • Teacher talk in Norwegian second language classrooms. A study of classroom conversation between teacher and second language learners, focusing on the teacher's accommodation in the conversations.

    Høyland, Brita (2017)
  • Danningsperspektiv på samtalen i fleirkulturelle klasserom, med vekt på læraren sine språklege tilpassingar.

    Brita, Høyland (2016)
  • Læraren sine språklege tilpassingar i samtale med fleirspråklege elevar. Danningsperspektiv på samtalen i fleirkulturelle klasserom.

    Brita, Høyland (2016)
  • Samtalar i skulen, med vekt på læraren si språklege tilpassing i samtale med tospråklege elevar

    Brita, Høyland (2016)
  • "Stolt og sta". Nynorsk som hovudmål, men kva med studietida?

    Brita, Høyland (2016)
  • Analyse av studenttekst

    Brita, Høyland (2007)
  • Barns språkutvikling. Fokus på det munnlege språket: uttale, grammatikk, innhald og bruk

    Brita, Høyland (2007)
  • Drøfting av uttaleundervisning

    Brita, Høyland (2007)
  • Norsk i Etiopia. Ein studie av språklege strategiar ved den norske skulen i Addis Abeba

    Brita, Høyland (2000)
  • Planar for avhandlinga om "misjonærbarndialekten" i Addis Abeba

    Brita, Høyland (1999)
  • Talemålsutvikling hjå norske barn på den nordiske skulen i Addis Abeba

    Brita, Høyland (1999)