Arbeids- og kompetanseområde

Fagfeltet mitt er norsk språk og språkbruk, språkleg variasjon og endring, språkhistorie, norsk som andrespråk, skriving og språkutvikling. Eg underviser i språklege emne i grunnskulelærarutdanninga. Eg har doktorgrad i norskdidaktikk, innanfor fagfelta sosiolingvistikk og norsk som andrespråk.



Underviser i
  • Eg underviser i språklege emne i norskfaget i GLU-utdanninga og i vidareutdanning av lærarar.

Forskar på
  • Eg forskar på språk og språkbruk i didaktisk samanheng. Phd.-prosjektet mitt handlar om lærar sine språklege praksisar i innføringsklassar, eller meir presist korleis lærarar tilpassar det norske, munnlege språket sitt i møte med elevar som har norsk som sitt andrespråk, og kvifor desse tilpassingane skjer.

Forskargrupper
Underviser i
  • ASP801, Andrespråkspedagogikk 1, 24/25
  • ASP802, Andrespråkspedagogikk 2, 24/25
  • HSPED802, Fagdidaktisk fordjuping i høgskulepedagogikk, 24/25
  • MGBNO301, Norsk 2, emne 1 - Språk, kultur og litteratur 1, 24/25, emneansvarlig
  • MGBNO502, Norsk 3, emne 2 - Språk og språkdidaktikk, 24/25
  • MGBNO503, Norsk 3, emne 3 - Prosjektførebuande emne, 24/25, emneansvarlig
  • MGBNOS301, Norsk 2, emne 1 - Språk, kultur og litteratur 1, 24/25, emneansvarlig
  • MGUNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
  • MGUNOR302, Norsk på ungdomssteget 1: Språk, kultur og historie, 24/25, emneansvarlig
  • PHD902, Vitskapsteori, etikk og akademisk tekstarbeid, 24/25
  • PHD950, Avhandling, 24/25
  • UVN801N, Norsk som andrespråk i vaksenopplæringa 1, 24/25
  • UVN802N, Norsk som andrespråk i vaksenopplæringa 2, 24/25

Publikasjonar

  • Haldningar til norskspråkleg variasjon blant internasjonale studentar på norskkurs

    Brita Høyland (2024)
  • «Jeg gruer meg litt for å treffe folk med dialekter». Innlærarperspektiv på målspråket norsk

    Brita Høyland, Else Berit Molde, Toril Kristin Sjo (2024)
  • Samlingsbasert og fleksibel utdanning i eit fleircampusperspektiv. Utfordringar og moglegheiter

    Aslaug Grov Almås, Brita Høyland (2024)
  • Me må våga å satsa på fleksible lærarutdanningar

    Aslaug Grov Almås, Brita Høyland, Maria Kjosås Berge (2024)
  • Samlingsbasert GLU - eit godt grep for lærarutdanninga? Presentasjon av følgjeforsking i Samlingsbasert grunnskulelærarutdanning 1-7

    Aslaug Grov Almås, Brita Høyland (2024)
  • Sluttrapport våren 2024: Samlingsbasert grunnskulelærarutdanning 1-7

    Aslaug Grov Almås, Brita Høyland, Maria Kjosås Berge (2024)
  • Haldningar til variasjon i andrespråksopplæring

    Brita Høyland, Toril Kristin Sjo, Else Berit Molde (2024)
  • Munnleg dialog i møte med kunstig intelligens

    Hege Myklebust, Sissel Margrethe Høisæter, Aslaug Grov Almås, Michel Alexandre Cabot, Inga Margrethe Fagerbakke, Brita Høyland (2024)
  • Midtvegsrapport våren 2023 Samlingsbasert Grunnskulelærarutdanning 1-7

    Aslaug Grov Almås, Brita Høyland, Berge Maria Kjosås (2023)
  • Språkhaldningar som inngang til demokrati og medborgarskap

    Brita Høyland (2023)
  • Språkhaldningar som inngang til demokrati og medborgarskap

    Brita Høyland (2023)
  • NORWEGIAN DIALECT CLASSIFICATIONS

    Agnete Nesse, Brita Høyland (2023)
  • DEVELOPMENT - Andrespråksdidaktikk og språkmangfold i utvikling i teori og praksis

    Silje Ragnhildstveit, Brita Høyland (2022)
  • DEVELOPMENT - Andrespråksdidaktikk og språkmangfold i utvikling i teori og praksis

    Silje Ragnhildstveit, Brita Høyland, Trude Bukve (2022)
  • Lærarspråk i norsk som andrespråk når nynorsk er opplæringsspråket

    Brita Høyland (2021)
  • Dialektbruk i nynorskopplæringa? Eksempel frå eit ph.d.-prosjekt, innleiing til samtale

    Brita Høyland (2021)
  • Presentasjon av ph.d.-prosjektet "Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar"

    Brita Høyland (2021)
  • Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar. Ein studie av variasjon og refleksjon

    Brita Høyland (2021)
  • "Er eg kritisk nok?" Refleksivitet i didaktisk forsking.

    Brita Høyland (2021)
  • Talemålsvariasjon i andrespråksundervisning, kva kan forma korleis lærarar snakkar?

    Brita Høyland (2020)
  • Talemålsvariasjon i andrespråksundervisning

    Brita Høyland (2019)
  • Videostimulert refleksjon i intervju i ph.d.-prosjektet "Lærarars språklege praksisar i møte med andrespråkselevar"

    Brita Høyland (2019)
  • Bruk av videostimulert refleksjon i intervju

    Brita Høyland (2019)
  • Refleksivitet i eit forskingsprosjekt - eit artikkelutkast

    Brita Høyland (2018)
  • Lærarspråk i samtale med andrespråkselevar, ein studie av variasjon.

    Brita Høyland (2018)
  • Lærarspråk i møte med andrespråkselevar. Kvifor og korleis forska på dette?

    Brita Høyland (2018)
  • Lærarspråk i møte med andrespråkselevar. Ein sosiolingvistisk studie av variasjon i lærarens språklege praksisar.

    Brita Høyland (2018)
  • Samtalen - eit mål i seg sjølv

    Brita Høyland (2018)
  • Teacher talk in Norwegian second language classrooms. A study of classroom conversation between teacher and second language learners, focusing on the teacher's accommodation in the conversations.

    Brita Høyland (2017)
  • Den disiplinerte, subjektive forskaren

    Brita Høyland (2017)
  • Kvifor snakkar læraren sånn? Om vitskapsteoretiske og forskingsetiske perspektiv på samtalen mellom lærar og andrespråkselev.

    Høyland Brita (2017)
  • Læraren sine språklege tilpassingar i samtale med fleirspråklege elevar. Danningsperspektiv på samtalen i fleirkulturelle klasserom.

    Høyland Brita (2016)
  • "Stolt og sta". Nynorsk som hovudmål, men kva med studietida?

    Høyland Brita (2016)
  • Danningsperspektiv på samtalen i fleirkulturelle klasserom, med vekt på læraren sine språklege tilpassingar.

    Høyland Brita (2016)
  • Samtalar i skulen, med vekt på læraren si språklege tilpassing i samtale med tospråklege elevar

    Høyland Brita (2016)
  • Barns språkutvikling. Fokus på det munnlege språket: uttale, grammatikk, innhald og bruk

    Høyland Brita (2007)
  • Drøfting av uttaleundervisning

    Høyland Brita (2007)
  • Analyse av studenttekst

    Høyland Brita (2007)
  • Norsk i Etiopia. Ein studie av språklege strategiar ved den norske skulen i Addis Abeba

    Høyland Brita (2000)
  • Planar for avhandlinga om "misjonærbarndialekten" i Addis Abeba

    Høyland Brita (1999)
  • Talemålsutvikling hjå norske barn på den nordiske skulen i Addis Abeba

    Høyland Brita (1999)