Arbeids- og kompetanseområde
Førsteamanuensis i pedagogikk. Underviser på master i spesialpedagogikk, bachelor i spesialpedagogikk og pedagogikk. Leder i forskergruppen Sirius - forskning på spesialpedagogikk i skole og samfunn. Medlem i Fagrådet i Norsk Nettverk for Down Syndrom (NNDS).
Spesialpedagogikk, pedagogikk, vitenskapsteori
- Inkludering av elever med nedsatt hørsel i skolen
- Inkludering av elever med Downs syndrom i skolen
- Innvandrerfamilier med utviklingshemmede barn i møte med norsk skole
- Utfordrende atferd i skolen
- Psykisk helse
- Mobbing i skolen
- Kartlegging av lærerstudenters kompetanser innen utvalgte spesialpedagogiske områder
SIRIUS - spesialpedagogisk forskergruppe
Forskning på spesialpedagogikk i skole og samfunn.
Publikasjonar
-
Pre-service teachers' perceptions of the school bullying phenomenon
-
Veileder for inkluderende opplæring av elever med Downs syndrom
-
Deformed knowledge and teacher education: Norwegian Pre-service Teachers’ Knowledge to Reveal and Prevent School Bullying
-
School bullying: knowledge and experience to intervene in pre-service teachers in Norway
-
Klasseromsinteraksjoner som forebyggende tiltak i møte med utfordrende atferd
-
School Bullying: Norwegian Pre-service Teachers’ Knowledge and Practice to Reveal and Prevent
-
Lærerens støtte og elevaktiv læring som forutsetninger for å inkludere elever med stille atferd
-
Lærerens støtte og elevaktiv læring som forutsetninger for å inkludere elever med stille atferd
-
Issues of experiences in Norwegian schools of emigrant families raising children with intellectual disabilities: Inclusion context
-
Įtraukusis ugdymas Norvegijoje: gerosios patirtys [Inclusive Education in Norway: The best practices]
-
International Special Education Conference
-
Tilpasset opplæring og spesialpedagogikk i teori og praksis
-
Education of children with hearing impairments in Norwegian schools: teachers' experiences
-
Elever med nedsatt hørsel i skolen.
-
Innvandrerfamilier med utviklingshemmede barn i møte med norsk skole – en litteraturgjennomgang
-
Kvalitet i skrivearbeidet
-
Manifestations of problematic student behaviour in Norwegian schools: Individual and inclusive education system perspective
-
Manifestations of problematic student behaviour in Norwegian schools: Individual and inclusive education system perspective
-
Žinia apie vaiko negalią ir raidos perspektyvas: tėvų patirtys
-
Traditional Untraditional Classes: Sokliukas (mai-juni), http://www.sokvadoveliai.lt/lt/metodine-pagalba/e-laikrastis-sokliukas/ (online)
-
Curriculum in kindergarten? - Literacy learning and use of ICT with small children
-
Optimization Possibilities of The Integration of Disabled Children in an Educational Institution: Norway’s Experience. I: Research papers “Societal Innovations for Global Growth”, 2012 No. 1(1), ISSN 2335-2450 (online), S. 880-889
-
The Purpose of Educational Game: Sokliukas No.2 http://www.sokvadoveliai.lt/lt/metodine-pagalba/e-laikrastis-sokliukas/ (online)
-
Šeimų, auginančių neįgalius vaikus, vidinio ir socialinio gyvenimo pokyčiai
-
Pedagogų nuostatos į neįgaliųjų vaikų integraciją bendrojo lavinimo mokyklose
-
Possibilities of Integration of Disabled Children in Educational Institutions: Experiences of The Parents. I: Research papers “World for Child – Educational Realities and Perspectives” Vilnius: EDUKOLOGIJA, 2011, ISBN 978-9955-20-716-0, S. 179-197
-
Child-oriented Education
-
Current Understanding of Childhood
-
Gifted Child in a Kindergarten
-
Possibilities of Children Education at Young Age
-
The Importance of Fairy-tales in Childhood
-
The Importance of Playing in the Education of a Child
-
Cochlear Implantation – the Way from the World of Silence to the World of Sounds
-
Psychological Portrait of a Child that has Suffered a Death of a Relative
-
The Importance of Grandparents in Children Socialization: Different Generations, Different Attitudes
-
The Impact of Migration on the Family and Socialization of a Child: Expert Survey Data
-
Specialiųjų poreikių turinčių vaikų santykiai su mokyklos bendruomenės nariais
-
Reflective assessment and self-evaluation of the practice: towards the quality
-
Socialinis darbas. Profesinė veikla, metodai ir klientai : vadovėlis Sosial arbeid. Faglig aktivitet, metodikk og kunder. Lærebok
-
Deaf Child in a Family
-
Development of orphans
-
Particularities of education of children with specific personality disorders
-
Pedagogical correction of child behaviour in risk groups
-
Supervision as the prerequisite for social education
-
Teaching children with special needs in the orphanage
-
Aktiviteter i barnehage
-
Socialinis ugdymas. Mokomoji knyga nuotolinių studijų studentams (Social education. Distance learning textbook for students)
-
Suaugusiųjų nuteistųjų socialinis ugdymas. Mokomoji knyga nuotolinių studijų studentams (Social recording of adult prison detainees. Distance learning student book for students)
-
Vaiko socializacija. Mokomoji knyga nuotolinių studijų studentams (Children's socialization. Distance learning textbook for students)
-
Nepilnamečių socializacijos problemos pataisos įstaigose
-
Yrkesrehabilitering som integrasjon for samfunn til mennesker med synsproblemer
-
Socialiai pažeistų vaikų integracija // Vaiko gerovės specialistų, dirbančių su socialinės atskirties vaikais, profesinių-pedagoginių kompetencijų tobulinimo modulių sukūrimas bei įgyvendinimas : mokymų metodinė medžiaga. 2 knyga. (Integrerings muligheter for barn med sosiale skader. // Danning og gjennomføring av utviklings moduler for pedagogiske kompetanser til barnverns spesialister. Metode bok: 2.)
-
Assumptions for preventing teenagers from sexual abuse
-
Mokinių smurto mokykloje raiškos tendencijos
-
Skolevegring: barn i risiko
-
NUTEISTŲJŲ IR ĮKALINIMO ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ KONFLIKTAI
-
Paauglių seksualinės prievartos prevencijos prielaidos
-
Akcentuotų vaikų ugdymo ypatumai // Vaiko gerovės specialistų, dirbančių su socialinės atskirties vaikais, profesinių-pedagoginių kompetencijų tobulinimo modulių sukūrimas bei įgyvendinimas : mokymų metodinė medžiaga. 1 knyga. // Danning og gjennomføring av utviklings moduler for pedagogiske kompetanser til barnverns spesialister. Metode bok: 1.)
-
Asmenų grįžusių iš laisvės atėmimo vietų, integravimosi į visuomenę galimybės
-
Atferdsproblemer hos sosial skadet barn
-
Pedagogical preconditions of re-socialization of under-age transgressors’ rights
-
Vaikų charakterio akcentuacijų diagnostika: pagrindimas ir realizavimas (Children character accentuation diagnosis: evidence and implementation)
-
Pradinių klasių mokinių charakterio akcentuacijų pedagoginis koregavimas (Pedagogical prevention of specific personality disorders in primary school students)
-
Pradinių klasių mokinių charakterio akcentuacijų pedagoginio koregavimo ypatumai (Particularities of pedagogical prevention of specific personality disorders in primary school students)