Arbeids- og kompetanseområde

Jeg arbeider ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking i Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett. I tillegg har jeg verv som verneombud ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking, og som hovedverneombud ved Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett.

Underviser i
  • Matematikk GLU 5-10
  • Kompetanse for kvalitet
  • Veiledning av masterstudenter
Forskar på
  • Programmering i matematikk
  • Argumentasjon og kritisk matematikkdidaktikk

Publikasjonar

  • Critical democratic competence, empowerment and block and text-based programming in mathematics education

    Hauge, Inge Olav, Lie, Johan (2022)
  • Programming in the classroom as a tool for developing critical democratic competence in mathematics

    Hauge, Inge Olav, Lie, Johan, Abtahi, Yasmine, Nilsen, Anders Grov (2021)
  • Programming in the classroom as a tool for developing critical democratic competence in mathematics

    (2021)
  • Datamaskinmatematikk

    Hauge, Inge Olav, Eikeland, Erik (2021)
  • Contributions of Computer Programming to the Development of Democratic Competence: empowerment and agency

    Hauge, Inge Olav, Lie, Johan (2021)
  • Young children´s engagement with mathematics: Expanding teacher educators´ views

    Hauge, Inge Olav, Kacerja, Suela, Lange, Troels, Lie, Johan, Meaney, Tamsin, Severina, Elena (2018)
  • Computer Programming in the Lower Secondary Classroom: Mathematics Learning

    Lie, Johan, Hauge, Inge Olav, Meaney, Tamsin Jillian (2017)
  • Teacher educators´ Views of young children’s mathematics: The impact of different roles

    Hauge, Inge Olav, Kacerja, Suela, Lange, Troels, Lie, Johan, Meaney, Tamsin Jillian, Severina, Elena (2016)
  • Computer Programming in the Lower Secondary Classroom: Mathematical Understanding.

    Lie, Johan, Hauge, Inge Olav (2016)
  • Scratch og algebra

    Lie, Johan, Hauge, Inge Olav, Bergesen, Ketil Arne (2015)
  • Didactical considerations in ICT and mathematics

    (2012)
  • Didactical considerations in ICT and mathematics

    (2011)