Førsteamanuensis

Jorunn Simonsen Thingnes

Arbeids- og kompetanseområde

Eg er utdanna lektor i norsk og historie og har ein ph.d. i sosiolingvistikk. Eg er oppteken av sosiale og samfunnsstrukturelle vilkår for språkbruk og språkval, og eg har særleg arbeidd med språkforvaltning, språkpolitikk, språklege rettar, språkideologiar og språkhaldningar.

Underviser i
  • Norsk
  • Vitskapsteori og metodologi
  • Språk og språkdidaktikk
Forskar på
  • Sosiolingvistikk
  • Språkpolitikk og språkforvalting
  • Norskdidaktikk
Forskargrupper

Lesing, skriving og språkutvikling (LSS)

Språk og samfunn

Publikasjonar

  • Tourist guide technique i studiar av lingvistisk landskap

    (2024)
  • Multilingualism, politics, social justice and language activism

    De Korne, Haley, Urbanik, Pawel Kazimierz, Pavlenko, Aneta, Valen-Sendstad, Ingvild Priyanka Badhwar, Lamb, Gavin Mitchell, Thingnes, Jorunn Simonsen, Pennycook, Alastair, Røyneland, Unn (2023)
  • Fagspråk: Er berre engelsk godt nok?

    (2023)
  • Språkpolitikk, normer og skriftspråksideologiar

    (2023)
  • Om språk- og tekstkvardagen i barnehagen:  Funn frå Multilit

    Juuhl, Gudrun Kløve, Bjørhusdal, Eli, Thingnes, Jorunn Simonsen (2023)
  • Podkast som undervisingsform: språkhistorisk aktørskap i møte med nynorsk

    Lunde, Kirsti, Thingnes, Jorunn Simonsen (2022)
  • Ektefølt eller tildelt ansvar? Morsmålet si stilling i politikk og praksis i høgare utdanning

    (2022)
  • Morsmålet si stilling i politikk og praksis i høgare utdanning

    (2022)
  • Nynorsk in academia: policies, practices, and ideologies

    (2022)
  • På frisisk er det meldingsspråk eller ingenting

    (2022)
  • Sociolinguistic situation in Norway: written and spoken heterogeneity

    (2022)
  • Språksnakk. Kva er eit minorisert språk?

    (2022)
  • The Norwegian language situation: Nynorsk

    (2022)
  • Å utvikle historisk medvit gjennom podkast som undervisingsform

    Thingnes, Jorunn Simonsen, Lunde, Kirsti (2022)
  • Å vere ein språkhistorisk aktør: Podkast som undervisingsform i norsk språkhistorie

    Thingnes, Jorunn Simonsen, Lunde, Kirsti (2022)
  • Å vere ein språkhistorisk aktør: Podkast som undervisingsform i norsk språkhistorie

    Lunde, Kirsti, Thingnes, Jorunn Simonsen (2021)
  • Digital bokkafé med Jorunn Simonsen Thingnes

    (2021)
  • Ivar Aasen-minneforedraget 2021: Nynorsken – det inngjerda nasjonalspråket

    (2021)
  • Jorunn (31) frå Jølster har fått kongens gullmedalje

    (2021)
  • Jorunn har forska på nynorsk og samisk i akademia: – Enormt viktig val

    (2021)
  • Language policy formation in higher education: discursive tension and legitimacy-seeking deliberation

    (2021)
  • Språkdebatt: God norsk ved HVL (Forskningsdagane)

    (2021)
  • Språkforskaren som fekk kongens gull

    (2021)
  • Å velje minoriserte språk: Samisk i akademia

    (2021)
  • Å velje det autentiske. Nynorsk som hovudmålform ved Høgskulen på Vestlandet

    (2021)
  • Jorunn set språkpolitikk under lupa

    (2020)
  • Minoriserte språk

    (2020)
  • Nynorsk som hovudmålform: Det språkpolitiske spenningsfeltet mellom ideal og konkretisering av ønskt praksis

    (2020)
  • Nynorskbrukarar styrkar stereotypiar om seg sjølv

    (2020)
  • Samisk i høgare utdanning – nye nyansar i språkpolitikken

    (2020)
  • Språkpolitikk. Sogn og Fjordane i dag.

    (2020)
  • Å velje eit minorisert språk: mellom språk­politiske ideal og språkleg realitet

    (2020)
  • Å velje minoriserte språk i akademia

    (2020)
  • Å velje minoriserte språk. Språkpolitikk og språkval i akademia

    (2020)
  • Establishing language policy: Conflicting discourses in Norwegian academia 

    (2019)
  • Establishing language policy: Conflicting interests in Norwegian academia

    (2019)
  • Making linguistic choices at a Sámi University: negotiating visions and demands

    (2019)
  • Nynorsk som hovudmålform: det språkpolitiske spenningsfeltet mellom ideal og konkretisering av ønskt praksis

    (2019)
  • Språkval ved Samisk høgskule: i spenningsfeltet mellom visjonar og krav

    (2019)
  • Language policies in the High North: Making Indigenous language choices in globalised academia

    (2018)
  • Language policies in the High North: Making non-majority language choices in globalised academia

    (2018)
  • Language policies in the High North: Mak-ing non-majority language choices in the globalised academia

    (2018)
  • Language policies in the High North: Making non-majority language choices in globalised academia

    (2018)
  • Language policy in Norwegian academia: A language policy in the making at Western Norway University of applied Science

    (2018)
  • Nynorsk in higher education: policy and practice

    (2018)
  • Ein ny språkpolitikk blir til: språkpolitiske retningslinjer ved Høgskulen på Vestlandet

    (2017)
  • Language management in Norwegian Academia

    (2017)
  • Language management in Norwegian academia

    (2017)
  • Morsmålsdagen

    (2017)
  • Vegen til målet. Sosial mobilitet for språket og gjennom språket

    (2017)
  • Language rights at Norwegian universities – respected or violated?

    (2016)