Arbeids- og kompetanseområde
Grunn- og masterudanning i kunst og håndverk
Sløyd (tre og metall), sløyddidaktikk, 3d-modellering og foto.
Materialitet og teknologi
Publikasjonar
-
Hjemmeverkstedet og endrede vilkår for kunnskapsutvikling i kunst- og håndverksfaget
-
Undervising i musikk og kunst og handverk i koronatida: Ei undersøking blant studentar og tilsette på to høgskular
-
Instruksjonsvideoer i kunst og håndverk på https://khdele.no/
-
Kommentar frå lærarar på siste plass
-
Ludvigsen-utvalget og faget Kunst og håndverk
-
Kunst og håndverk – Faglighet og tverrfaglighet i morgendagens skole.
-
”Kjekt å ha!”: læraroppfatningar av praktiske og estetiske fag på barnesteget i grunnskulen
-
Fremtidens skole, Ludvigsen utvalget Bærende prinsipp for kunst- og håndverksfaget i et fremtidsperspektiv
-
Patterns of Teacher Practices in Practical and Aesthetical Education in Primary Schools
-
Skolefagundersøkelsen 2011 Praktiske og estetiske fag på barnesteget i norsk grunnskole
-
Primary Arts and Physical Education in Norwegian Schools: A gender perspective
-
Kunst og håndverk - Fag eller tverrfaglig felt?
-
Posisjonen til dei praktiske og estetiske faga i grunnskulen på 1.-7. trinn
-
Skolefagsundersøkelsen 2009: Utdanning, skolefag og teknologi
-
Lights and shadows in the instructional use of ICT: The Norwegian Stord studies; Teachers' evaluation of ICT usage in Art and Crafts, Music education and PE
-
Lights and shadows in the instructional use of ICT: The Norwegian Stord studies; Teachers? evaluation of ICT usage in Art and Crafts, Music education and PE