Instituttleiar

Kristin Ran Choi Hinna

Arbeids- og kompetanseområde

Førstelektor i matematikkdidaktikk 

Leder av Forskerforbundets forening for lærerutdanning

 

Publikasjonar

  • TIM (Theatre in mathematics) Methodology document

    Bertolini, Maurizio, Cangemi, Elena, Allern, Tor-Helge, Folkedal, Silje Birgitte, Røsseland, Mona, Hinna, Kristin Ran Choi, Rubino, Vincenzo (2022)
  • TIM lærerveiledning

    Bertolini, Maurizio, Cangemi, Elena, Allern, Tor-Helge, Folkestad, Silje, Røsseland, Mona, Hinna, Kristin Ran Choi (2022)
  • Geometri og måling

    Gustavsen, Trond Stølen, Hinna, Kristin Ran Choi, Rinvold, Reinert Andre, Sundtjønn, Trude, Hofmann, Andrea (2022)
  • QED1-7 Matematikk for grunnskolelærerutdanningen, Bind 1, 2. utgave

    Gustavsen, Trond Stølen, Rinvold, Reinert Andre, Hinna, Kristin Ran Choi, Sundtjønn, Trude (2022)
  • Språk og didaktiske verktøy

    Hinna, Kristin Ran Choi, Rinvold, Reinert Andre (2022)
  • Kunnskapsløftet

    Hinna, Kristin Ran Choi, Røsseland, Mona (2022)
  • Statistikk og sannsynlighet

    Rinvold, Reinert Andre, Gustavsen, Trond Stølen, Sundtjønn, Trude, Hinna, Kristin Ran Choi (2022)
  • Tall

    Rinvold, Reinert Andre, Hinna, Kristin Ran Choi, Gustavsen, Trond Stølen, Sundtjønn, Trude (2022)
  • Algebra

    Rinvold, Reinert Andre, Gustavsen, Trond Stølen, Hinna, Kristin Ran Choi, Sundtjønn, Trude (2022)
  • Innledning

    (2018)
  • Én, to, tre, fire... er ingen spøk

    (2018)
  • Språkopplæring på småskoletrinnet

    Hinna, Kristin Ran Choi, Moberg, Lila Marie, Lindén, Nora Johanne E (2018)
  • QED 1-7: Matematikk for grunnskolelærerutdanningen: Bind 2

    Gustavsen, Trond Stølen, Hinna, Kristin Ran Choi, Borge, Inger Christin, Andersen, Peer Sverre (2014)
  • QED 5-10. Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 2

    Gustavsen, Trond Stølen, Hinna, Kristin Ran Choi, Borge, Inger Christin, Andersen, Peer Sverre (2014)
  • Å undre seg er begynnelsen til større innsikt

    (2014)
  • Grunnleggende ferdigheter i matematikk

    Askevold, Gjert-Anders, Hinna, Kristin Ran Choi (2013)
  • Teacher educator’s beliefs to mathematics

    Hinna, Kristin Ran Choi, Lysø, Knut Ole (2013)
  • Norske lærerutdannere

    Hinna, Kristin Ran Choi, Lysø, Knut Ole (2012)
  • QED 1-7 : Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1

    Hinna, Kristin Ran Choi, Rinvold, Reinert Andre, Gustavsen, Trond Stølen (2012)
  • QED 5-10 : matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1

    Hinna, Kristin Ran Choi, Rinvold, Reinert Andre, Gustavsen, Trond Stølen (2011)
  • Dynamic Content Manager i matematikk

    (2010)
  • TEDS-M studien i Norge: Noen resultater omkring lærerutdanneres holdning til påstander omkring matematikk

    (2010)
  • Fra den internasjonale TEDS-M-studien: Lærerutdanneres oppfatning om matematikk

    Hinna, Kristin Ran Choi, Lysø, Knut Ole (2010)
  • Fra den internasjonale TEDS-M-studien: Lærerutdanneres oppfatning om matematikk

    Hinna, Kristin Ran Choi, Lysø, Knut Ole (2010)
  • TEDS-M - et innspill i forhold til ny lærerutdanning?

    Hinna, Kristin Ran Choi, Lysø, Knut Ole (2010)
  • Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, matematikk

    Maugesten, Marianne, Hole, Arne, Fauskanger, Janne, Fauskanger, Janne, Hinna, Kristin Ran Choi, Lindstrøm, Tom (2010)
  • TEDS-M

    (2009)
  • Dynamic content manager - en grafbasert læringsmodell utprøvd i matematikkundervisningen

    Hinna, Kristin Ran Choi, Hole, Grete Oline, Kristensen, Terje, Lamo, Yngve, Eide, Sigvat (2009)
  • TEDS-M - et innpill i forhold til ny lærerutdanning?

    Hinna, Kristin Ran Choi, Lysø, Knut Ole (2009)
  • Dynamic Content Manager ? A New Conceptual Model for E-Learning

    Kristensen, Terje, Lamo, Yngve, Hinna, Kristin Ran Choi, Hole, Grete Oline (2009)
  • TEDS-studien og ny grunnskolelærerutdanning

    Lysø, Knut Ole, Hinna, Kristin Ran Choi (2009)
  • A conceptual model for e-learning in mathematical education

    Hinna, Kristin Ran Choi, Hole, Grete Oline, Kristensen, Terje, Lamo, Yngve, Eide, Sigvat (2008)
  • Læreplaner og læringsteori

    (2007)
  • TEDS-M presentasjon Matematikk i lærerutdaningen

    (2007)
  • Rapport om Studiestøttesystemer ved NVU Fagforum for studiestøttesystem i 2006-2007

    Hinna, Kristin Ran Choi, Horgen, Svend Andreas, Langøen, Arne, Tillerli, Karsten, Ryan, Anne Wally (2007)
  • Different E-learning Paradigms - a survey

    Kristensen, Terje, Lamo, Yngve, Hole, Grete Oline, Hinna, Kristin Ran Choi (2007)
  • Different E-learning Paradigms- A Survey Nye -elæringsparadigmer introduseres nå ved Høgskolen i Bergen som en oppfølging av tidligere systemer som har vært initiert og gjennomført her. Disse nye e-læringsparadigmene er DPG og DCM. I det siste utnyttes ideen om Concept Map for å modellere relasjoner mellom kunnskapselementer som kan skapes av instruktøren eller utdanneren

    Kristensen, Terje, Lamo, Yngve, Hole, Grete Oline, Hinna, Kristin Ran Choi (2007)
  • Bruk og egnethet av fire LMS

    Skundberg, Olav, Horgen, Svend Andreas, Meisingseth, Stein, Nordseth, Hugo, Ekker, Knut, Breistein, Arne, Wigstøl, Kari, Hinna, Kristin Ran Choi (2007)
  • Rapport om studiestøttesystem ved NVU Forum for Studiestøttesystemgruppen

    Hinna, Kristin Ran Choi, Lindeland, Morten, Horgen, Svend Andreas, Ryan, Anne Wally, Tillerli, Karsten, Langøen, Arne (2006)
  • Integrering av Studiestøttesystem

    (2006)
  • Dette kan da ikke være matematikk...!?

    Hinna, Kristin Ran Choi, Bergesen, Ketil, Tangen, Per Olaf, Lossius, Magni Hope (2006)
  • Forskningsmuligheter innen e-læring

    (2005)
  • matemania - til lek og læring i matematikk

    (2005)
  • Å undre seg er begynnelsen til større innsikt

    (2005)
  • Å undre seg er begynnelsen til større innsikt

    (2005)
  • Teknisk verktøy eller didaktisk virkemiddel noen reflekterende betraktninger rundt IKT

    Hinna, Kristin Ran Choi, Hole, Grete Oline (2005)
  • Kvalifisering av nettlærere- Nettverksuniversitets kokebok

    Hole, Grete Oline, Hinna, Kristin Ran Choi (2005)
  • Rapport om forskning og utvikling innen e-læring

    Nordseth, Hugo, Breistein, Arne, Lindeland, Morten, Hansen, Tore Berg, Hinna, Kristin Ran Choi, Tillerli, Karsten (2005)
  • Rapport om forskning og utvikling innen e-læring : fagforum for FoU ved Nettverksuniversitetet 2004-2005

    Nordseth, Hugo, Breistein, Arne, Lindeland, Morten, Hansen, Tore Berg, Hinna, Kristin Ran Choi, Tillerli, Karsten (2005)
  • Å lykkes med... matematikk i lærerutdanningen

    (2004)
  • ICT - A useful Teaching Device or a Lot of Hot Air?

    Hole, Grete Oline, Hinna, Kristin Ran Choi (2004)
  • Fagseminar i matematikk

    (2003)
  • ICT in Norwegian Education

    (2003)
  • IKT og matematikk i lærerutdanningen - erfaringer fra PLUTO-prosjektet,

    (2003)
  • Nya möjligheter för kompetenseuppbyggnad - et skandinaviskt perspektiv

    (2003)
  • Rammeplaner, IKT og fag

    (2003)
  • matemania - mellomtrinnet

    Hinna, Kristin Ran Choi, Kirfel, Christoph, Bergesen, Ketil, Tangen, Per Olaf (2003)
  • matemania - ungdomsskoletrinnet

    Hinna, Kristin Ran Choi, Kirfel, Christoph, Tangen, Per Olaf, Bergesen, Ketil (2003)
  • Erfaringer fra PLUTO prosjekt i lærerutdanningen ved HiB

    (2002)
  • Matematikk, en utfordring i utdanninga

    (2002)
  • Refleksjon over studitilbud på nettet

    Hinna, Kristin Ran Choi, Hole, Grete Oline (2002)
  • På sporet etter Piaget og Vygotsky i norske klasserom

    Knutsen, Ida Margrethe, Hinna, Kristin Ran Choi, Madsen, Tjalve Gjøstein (2002)
  • Med papir som innfallsvinkel til geometri

    (2001)
  • Matematikk som allemannseie

    (2000)
  • Origami som en del av barnehagens hverdag

    (2000)
  • Tiltak mot matematikkangst

    (2000)
  • Papirbretting

    (2000)
  • Hvordan brette matematiske figurer i 2D og 3D

    (1999)
  • Mattebøker uten lærerveiledning

    (1999)
  • Origami - geometriaktivitet på barnetrinnet

    Hinna, Kristin, Dalvang, Tone, Rohde, Vetle (1999)
  • Origami

    Hinna, Kristin, Selvik, Bjørg Kristin, Høines, Marit Johnsen, Kvamme, Aasmund (1999)
  • Origami - geometri på barnetrinnet

    Hinna, Kristin, Torkildsen, Ole Einar (1998)