Arbeids- og kompetanseområde

Førsteamanuensis i matematikkdidaktikk.

Underviser i

Matematikk på lærerutdanningen 

Forskar på

Forskningsinteresser er bl.a. knyttet til kritisk matematikkdidaktikk, og hvordan komplekse og samfunnsaktuelle problemstillinger kan knyttes til matematikkundervisning for å fremme et kritisk medborgerskap. Forsker også på programmering i skolen, elevers etiske refleksjoner og demokratiske danning. Videre er argumentasjon og kritisk matematikk­didaktikk i flerspråklige klasserom, knytt til emner som matematisk modellering og IKT av forskningsinteresse.

Forskargrupper

Kritisk demokratisk danning

LATACME

Publikasjonar

  • Potentials for critical reflections on climate change figures

    Hauge, Kjellrun Hiis, Gøtze, Peter, Hansen, Ragnhild, Steffensen, Lisa (2022)
  • Carbon Footprints Calculators and Climate Change

    Steffensen, Lisa, Kacerja, Suela (2021)
  • Bærekraft ved lærerutdanningen i "Mobilizing SDG knowledge in Higher Education"

    Steffensen, Lisa (2021)
  • Critical mathematics education and climate change A teaching and research partnership in lower-secondary school

    Steffensen, Lisa (2021)
  • Critical mathematics education and mathematical modelling in a time of societal crises. Climate change and the COVID-19 pandemic

    Steffensen, Lisa (2021)
  • Ethical thinking and programming

    Steffensen, Lisa (2021)
  • Students discussing Climate Change

    Steffensen, Lisa (2021)
  • Ethical thinking and programming

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
  • Ethical thinking and programming

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
  • The Mathematical Formatting of How Climate Change Is Perceived

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2021)
  • Demokrati medborgerskap og modellering-om modellering i skolen.

    Steffensen, Lisa, Lilland, Inger Elin (2021)
  • Climate Change and Students’ Critical Competencies: A Norwegian Study

    Steffensen, Lisa (2020)
  • Climate change and road tolls ... in the mathematics classroom

    Steffensen, Lisa (2019)
  • Critical Mathematics Education and Climate Change: How can mathematic education contribute to develop students’ critical competencies by working with climate change?

    Steffensen, Lisa (2019)
  • Kritisk matematikk undervisning og klimaendringer: Hvordan kan matematikkundervisning om klimaendringer bidra til å utvikle studenters kritiske demokratisk kompetanse?

    Steffensen, Lisa (2019)
  • Klimaendring i matematikkundervisning - lærerperspektiver

    Steffensen, Lisa, Hansen, Ragnhild (2019)
  • Carbon footprint calculators and Climate Change

    Steffensen, Lisa, Kacerja, Suela (2019)
  • Climate change controversies in the mathematics classroom

    Steffensen, Lisa, Rangnes, Toril Eskeland (2019)
  • Hvordan kan elever bli kritiske medborgere gjennom matematikkundervisning med fokus på klimaendringer?

    Steffensen, Lisa (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Teaching climate change in mathematics classrooms: An ethical responsibility

    Abtahi, Yasmine, Gøtze, Peter, Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Barwell, Richard (2017)
  • CATEGORIES OF CRITICAL MATHEMATICS BASED REFLECTIONS ON CLIMATE CHANGE

    Hauge, Kjellrun Hiis, Gøtze, Peter, Hansen, Ragnhild, Steffensen, Lisa (2017)
  • Critical Mathematics Education and Post-Normal Science: A literature overview

    Steffensen, Lisa (2017)
  • HOW TEACHERS IMPLEMENT AND IMAGINE WORK WITH CLIMATE CHANGE IN MATHEMATICS CLASSROOMS IN NORWAY AND CANADA

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Hansen, Ragnhild, Abtahi, Yasmine, Barwell, Richard (2016)
  • Climate Change and Critical Mathematics Education

    Steffensen, Lisa (2016)
  • CLIMATE CHANGE IN MATHEMATICS CLASSROOMS

    Steffensen, Lisa, Hansen, Ragnhild, Hauge, Kjellrun Hiis (2016)
  • Climate change and mathematics in classrooms

    Steffensen, Lisa (2015)