Arbeids- og kompetanseområde
Aktive forskningsprosjekter:
- Teacher Education Students' Teacher Interest (TESTIt): Development and possible areas for improvement
- Spørsmål og fortellinger som metode for å øke interesse i matematikk i lærerutdanningen (https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/sporsmal-og-fortellinger-som-metode/index.html)
- Språk, motorikk, numerisk og sosial utvikling (SMNS)
- Pedagogikk og elevkunnskap
- Forskningsmetode
- Psykometri
- Motivasjonspsykologi
- Interesse, selvoppfatning, emosjoner
Publikasjonar
-
Måling i kvantitativ utdanningsforskning: Et instrumentelt mistak?
-
Måling, strukturer og manglende ontologisk fundament: En respons til Kleven og Price
-
Femårig grunnskolelærerutdanning – slik studentene beskriver den
-
Do lectures matter? Exploring students’ situational interest in two learning arenas in teacher education
-
Masteroppgaven i GLU
-
Interest in teacher education: exploring the relation between student teacher interest and ambitions in teacher education
-
Interesting, but Less Interested: Gender Differences and Similarities in Mathematics Interest
-
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
-
Eliciting Mathematics Interest: New Directions for Context Personalization and Example Choice
-
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
-
Matematikkinteresse: En annerledes utfordring i skolen
-
Supporting interest of middle school students in mathematics through context personalization and example choice
-
Triggering and maintaining situational interest with context personalization and example choice
-
The effect of personalization and example choice on students' interest in mathematics
-
Økt interesse for læring