Arbeids- og kompetanseområde
Samfunnsfag
Samfunnskunnskap i samfunnsfag GLU og Årstudium
Samfunnsfag i faget SRLE, BLU og ABLU
Samfunnsfagsdidaktikk PPU
Samfunnsfag i skolen
Kjønn, medborgerskap og kritisk tenking
Nord-Kenya, Pastoralise, Ungdom, Maskulinitet, Vold og konflikt
Mangfold og inkludering
COMPETE
Publikasjonar
-
Konflikt og samfunnsfagundervisning
-
Kjønn og medborgerskap i begynneropplæringa: En analyse av læreplan og undervisningsmateriell
-
Kjønnet medborgerskap i skole og utdanning
-
Kjønnet medborgerskap i skole og utdanning
-
Internationalization at home: COIL in teacher education
-
Utforskende undervisning, vitenskapelig metode og kritisk tenkning i samfunnsfag
-
Samburu Youth Navigating Violent Terrains. Reconfiguring Samburu Masculinity in Northern Kenya
-
Konflikt og bistand i Nord Kenya - innlegg til Samtidsdager ved høgskolen Stord/haugesund 2012
-
"Let Nkai decide if I am your Father!" Morality, intimacy, and trust among Samburu in northern Kenya
-
Pastoralist masculinity and the transforming power of youth
-
Youths navigating violent terrains: Reconfiguring pastoralist masculinities in Northern Kenya