Arbeids- og kompetanseområde
Matematikkdidaktikk
- Matematikkdidaktikk i barnehageutdanningen
- Matematikkdidaktikk i grunnskolelærerutdanningen
- Master
- Etter-og videreutdanningskurs
- Matematiske samtaler
- Regnefortellinger
- Begynneropplæring
- Matematikkvansker
Publikasjonar
-
LitEd: Fagspesifikk literacy i lærerutdannningen – et tverrfaglig intervensjonsstudium
-
Barnehagelæreres og læreres fortellinger om barns problemstilling og problemløsning, og barns regnefortellinger
-
Issues with using Activity Theory to understand how Master students view their research skills as contributing to their future teaching.
-
Issues with using Activity Theory to understand how master's students view their research skills as contributing to their future teaching
-
Year 2 children posing and solving their own written problems.
-
Issues with using Activity Theory to understand how Master students view their research skills as contributing to their future teaching
-
Barn på 2. trinn lager og løser sine egne skriftlige problemer
-
Milieus of learning in a Norwegian mathematics textbook
-
Milieus of learning in a Norwegian mathematics textbook.
-
Regnefortellinger
-
Regnefortellinger i begynneropplæringen - nye muligheter
-
Kindergarten Teachers’ Stories About Young Children’s Problem Posing and Problem Solving
-
Å formulere og løse problemer i barnehagen
-
Alle skal med - sammen om matematikkvansker
-
Using problem posing to bring real-life into the mathematics classroom: can it be too real?
-
Forord
-
Regnefortellinger
-
Rom for matematikk - i barnehagen
-
Regnefortellinger i begynneropplæringen
-
Stories Neglected About Children's Mathematics Learning in Play
-
Mathematics as the Trojan horse in Norwegian early childhood policy?
-
Kindergarten teachers' views on problem solving and the mathematical activities of young children
-
“I find that pleasurable and play-oriented mathematical activities create wondering and curiosity”: Norwegian Kindergarten Teachers’ Views on Mathematics.
-
(Wanting to do) Ethical research in a shifting context
-
“I find that pleasurable and play-oriented mathematical activities create wondering and curiosity”: Norwegian Kindergarten Teachers’ Views on Mathematics
-
What characterises mathematical conversations in a Norwegian kindergarten?
-
Neglected stories of mathematics learning in early childhood
-
Norske barnehagelæreres arbeid med matematikk
-
Norwegian kindergartenteachers' work with mathematics
-
Barnehagelæreres arbeid med matematikk i barnehagen
-
Barnehagelæreres arbeid med matematikk
-
Conflicting Narratives About What Counts As Mathematics in Early Childhood
-
Mathematical conversations in kindergarten - what characterises them
-
BLU- matematikk i den nye barnehagelærerutdanningen
-
Utvikling av barnehagelæreren i matematikk
-
Matematikksamtaler i barnehagen
-
Matematiske samtaler i barnehagen
-
Mathematical conversations
-
Mathematical conversations in kindergarten
-
Forord
-
Rom for matematikk - i barnehagen
-
Studenters utprøvende praksis - muntlige ferdigheter som redskap for matematisk innsikt
-
From workinggroup: Young children (0-10) and mathematics
-
Mer praksis i lærerutdanning - utprøving av nye praksisformer
-
Working Group: Young children (0-10) and mathematics
-
LÆREMIDDEL: Regning i alle fag- kroppsøving Digitalt etterutdanningsmateriell
-
Regning i alle fag- kroppsøving Digitalt etterutdanningsmateriell
-
Mathematics in Norwegian kindergarten
-
Pilotprosjekt: Mer praksis i lærerutdanning - Utprøving av praksisformer
-
Pilotprosjekt: ?Mer praksis i lærerutdanning - Utprøving av praksisformer?
-
Elektroniske tavler
-
Nomus
-
Læringssamtalen og Skolebasert allmennlærerutdanning. -Pilotprosjekt-
-
Holmboeprisen 2006
-
Skolestart: en studie av 6-åringers forventninger til skolen med særlig vekt på matematikkundervisningen
-
Matematikktakk 4 - Lærarrettleiing - Fellesutgåve
-
Matematikktakk 4a, Bokmål
-
Matematikktakk 4a, nynorsk
-
Matematikktakk 4b, bokmål
-
Matematikktakk 4b, nynorsk
-
Matematikktakk 7 - Lærarrettleiing - Fellesutgåve
-
Matematikktakk 7 Bokmål
-
Matematikktakk 7 og Tikktakk trening 7 : fasit
-
Matematikktakk 7, Nynorsk
-
Tikktakk trening 4a Bokmål
-
Tikktakk trening 4a, nynorsk
-
Tikktakk trening 4b, bokmål
-
Tikktakk trening 4b, nynorsk
-
Tikktakk trening 7 Bokmål
-
Tikktakk trening 7, nynorsk
-
Matematikktakk 3 - Læarrettleiing - Fellesutgåve
-
Matematikktakk 3a, bokmål
-
Matematikktakk 3a, nynorsk
-
Matematikktakk 3b, bokmål
-
Matematikktakk 3b, nynorsk
-
Matematikktakk 6 - Lærarrettleiing- Fellesutgåve
-
Matematikktakk 6 og Tikktakk trening 6 fasit
-
Matematikktakk 6, bokmål
-
Matematikktakk 6, nynorsk
-
Tikktakk trening 3a, nynorsk
-
Tikktakk trening 3b, bokmål
-
Tikktakk trening 3b, nynorsk
-
Tikktakk trening 6 bokmål
-
Tikktakk trening 6, nynorsk
-
Tikktakktrening 3a, bokmål
-
Lydbok Matematikktakk for 2.klasse
-
Matematikktakk 2 - Læarrettleiing- Fellesutgåve
-
Matematikktakk 2a, bokmål
-
Matematikktakk 2a, nynorsk
-
Matematikktakk 2b, bokmål
-
Matematikktakk 2b, nynorsk
-
Matematikktakk 5 - Lærarrettleiing- Fellesutgåve
-
Matematikktakk 5 og Tikktakk trening 5 : fasit
-
Matematikktakk 5, nynorsk
-
Tikktakk trening 2a, nynorsk
-
Tikktakk trening 2b, nynorsk
-
Tikktakk trening 5, bokmål
-
Tikktakk trening 5, nynorsk
-
Tikktakktrening 2a, bokmål
-
Tikktakktrening 2b, bokmål
-
Hva venter de seg - av skolens matematikk? En studie av 6-åringers sosialisering til matematikkundervisningen
-
Geometri og små barn - hva er det?
-
De små teller også. Matematikken i førskolepedagogikken
-
Leik med tall