Førsteamanuensis

Vibeke Vågenes

Underviser i
  • Geografi
  • Globale studier
  • Samfunnsfag
  • Utdanning og bærekraft
  • Samfunnsvitenskapelig forskningsmetode
Forskar på
  • Tanzania
  • Kjønn og utdanning
  • Bærekrafig utvikling
  • Implementering av ny kunnskap i utdanning
Forskargrupper

Publikasjonar

  • Implementing competence about vision disturbances in Tanzania’s teacher education: A contextual analysis

    Vågenes, Vibeke, Ludvigsen, Kari, Melting, Arne Jacob (2023)
  • “I cannot do it alone”: Teachers as change agents for inclusive education.

    Vågenes, Vibeke, Ludvigsen, Kari, Mnyanyi, Cosmas (2023)
  • Bærekraftdidaktikk gjennom internasjonal studentmobilitet – nye perspektiver på bærekraftig utvikling etter tre måneders opphold i det globale sør?

    Bergersen, Ane, Vågenes, Vibeke (2022)
  • Education and period poverty. Girls, menstrual health management and education in Tanzania

    Vågenes, Vibeke, Grevstad, Cecilie (2022)
  • Education and Sustainability. Teacher students’ understanding of sustainable development after 3 months in Africa 

    Bergersen, Ane, Vågenes, Vibeke (2021)
  • Supporting the education of children with vision disturbances. Innovations in Tanzanian education

    Ludvigsen, Kari, Helgesen, Carsten Gunnar, Heldal, Ilona, Melting, Arne Jacob, Vågenes, Vibeke (2021)
  • Erfaringer fra veiledning av masterstudenter i samfunnsfagdidaktikk ved lærerutdanningen

    Rosland, Sissel, Vågenes, Vibeke (2021)
  • Panel discussion Book launch 24.11.21 Mjaaland, Thera (2021) Revolutionary Struggles and Girls’ Education. At the frontiers of Gender Norms in North-Ethiopia.

    (2021)
  • Sustainable Development Goal 4: To ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all – How can the SecEd project contribute to realizing this goal?

    (2021)
  • Erfaringer fra faget “Utdanning og bærekraft med 3 måneder i Afrika”

    Bergersen, Ane, Vågenes, Vibeke (2020)
  • FNs bærekraftsmål i lærerutdanningene – erfarte muligheter og utfordringer ved HVL

    Hauge, Kjellrun Hiis, Goga, Nina, Vågenes, Vibeke, Bergersen, Ane, Eidsvik, Erlend, Heggen, Marianne Presthus (2020)
  • Supporting Vision Competence Creation for Sustainable Education in Tanzania

    Vågenes, Vibeke, Helgesen, Carsten Gunnar, Ludvigsen, Kari, Heldal, Ilona (2020)
  • Verda og vi. Innføring i geografi

    Eidsvik, Erlend, Kolstad, Erik Wilhelm, Nielsen, Pål Ringkjøb, Vågenes, Vibeke (2019)
  • Verda og vi. Innføring i geografi

    (2019)
  • Verdensklassen: Utdanning og bærekraft - et nytt utdanningstilbud for lærerstudenter ved HVL

    Vågenes, Vibeke, Bergersen, Ane (2019)
  • «There is a demand for inclusive education”. Teacher education between inclusive and special needs education in Tanzania

    Vågenes, Vibeke, Ludvigsen, Kari (2019)
  • Politikk

    Haugen, Anders Daniel Faksvåg, Vågenes, Vibeke (2018)
  • Praksis i Tanzania - som del av Samfunnsfag

    (2018)
  • Uhuru na Umoja. Samfunn og utdanning i Tanzania

    Vågenes, Vibeke, Christophersen, Jonas (2018)
  • TANZANIA Samfunn, kultur og utdanning

    Vågenes, Vibeke, Christophersen, Jonas, Christophersen, Jonas (2017)
  • Educating Girls from Ethnic Minorities for Development. The Case of Maasai in Tanzania

    (2016)
  • Lærerstudenter med praksis i skole i Tanzania. Tilnærming, utbytteformuleringer og utbytte

    (2016)
  • The Global Teacher: New challenges in a development 2030-agenda

    Eidsvik, Erlend, Vågenes, Vibeke, Manik, Sadhana, Maistry, Suriamurthee (2015)
  • Globalisation, education and sustainability in the Case of Tanzania

    (2015)
  • Hvorfor og hvordan skal vi drive med global undervisning i barnehage- og lærerutdanning og i skole og barnehager?

    (2015)
  • Education is my weapon

    (2014)
  • Muted Power - Gender Segregation and Female Power

    (2014)
  • Feltstudietur til Tanzania, fagdidaktiske erfaringer

    Faye, Reidun, Vågenes, Vibeke (2013)
  • Development and Gender - An Interdisciplinary Approach

    (2007)
  • Det prototypiske kjønn

    (2000)
  • Women of Interior - Men of Exterior. The Gender Order of Hadendowa Nomads, Read Sea Hills, Sudan

    (1999)
  • Gender system approach and research design

    (1997)
  • Gender system approach and research design - a case study from the Red Sea Hills, Sudan

    (1996)
  • The female body - between traditional culture and preachers of Islam. Hadendowa of Eastern Sudan

    (1996)
  • Inwardness and outwardness - femininity and masculinity as essence of Hadendowa social organization, Red Sea Hills, Sudan

    (1995)
  • Male outside and female inside - spatial orientation in the gender system of the Hadendowa, northeastern Sudan

    (1995)
  • Evaluation of Two Research Programmes in Gender Research: A Search for a Suitable Approach to the Geography of Gender

    (1993)