Arbeids- og kompetanseområde
Eg er for tida leiar for det strategiske forskingsprogrammet Praksisnær profesjons- og utdanningsforsking (PUF). Det er 11 ulike forskargrupper i programmet.
Eg forskar på undervisning, gjerne knytt til improvisatoriske og estetiske læreprosessar og digitale medium i alle fag, på lærarutdanning og korleis ein gjennom øving på campus kan byggja reflekterte faglege undervisningsrepertoar. Forskinga spenner frå studiar om profesjonsutvikling i lærarutdanninga, til berekraftige digitale praksisar i barnehagen. Me har nettopp avslutta forskingsprosjektet Building Sustainable Digital Practices in Kindergarten Literacy and Arts Programmes (DigiSus). I perioden 2021 til 2025 leier eg det NFR-finansierte forskingsprosjektet Rehearsing Teaching Professionally (ReTPro) Rehearsing Teaching Professionally - Høgskulen på Vestlandet (hvl.no) og det DIKU-finansierte utviklingsprosjektet Rehearsing Teaching Professionally in Teacher Education (ReTProTE). I begge prosjekta undersøker me korleis me kan knyta høgskule, forsking og praksisfelt tettare saman og korleis me kan legga til rette for at lærarstudentane også på campus får høve til å øva seg på å vera den reflekterte utøvande læraren i klasserommet.
Estetiske læreprosessar, lærarrolla, digitale medium i barnehagen, kunstfagdidaktikk, dramapedagogikk, dramaturgi, improvisasjon, performativitet, vitskapsteori, kvalitative forskingsmetodar.
- Er leiar av og forskar i prosjektet ReTPro (Rehearsing Teaching Professionally), 2021-2025, NFR/HKdir, Rehearsing Teaching Professionally - Høgskulen på Vestlandet (hvl.no). ReTPro er ei ny praksisnær metodisk tilnærming (øvingsrommetodikk) i grunnskulelærarutdanninga som prøver ut arbeidsformene dialogisk undervisning og pedagogisk drama i faga engelsk og matematikk, og knyter det til satsingsområda kritisk tenking og demokratisk medborgarskap i Kunnskapsløftet 2020.
- Andre tematikkar eg forskar på:
- Lærarutdanning og profesjonsutvikling
- Undervisning
- Lærarrolla
- Estetiske læreprosessar
- Digitale praksisar i barnehagen
- Improvisasjon
- Fagfornyinga
Publikasjonar
-
Lærer-i-rolle som døråpner for kritisk tenkning og interkulturell kompetanse i engelskfaget
-
Lærarutdanning under lupa
-
«KURIOSA VON DINGS” - DIGITALE VERKTØY I MØTE MED INTERAKTIVT TEATER FOR OG MED BARNEHAGEBARN»
-
The Dramaturgy of Modelling in Teacher Education
-
Rehearsals as means for developing improvisational skills in teaching
-
Forskingsbasert øving på undervisning i lærarutdanninga
-
ReTPro-prosjektet og kva det inneber for GLU-studentane
-
Rehearsing Teaching in Teacher Education: Researching the Intervention
-
Teacher Education, challenges and possible solutions
-
Paper 2: The Empty Book experience: How can sustainable digital practices be developed and shaped in such a way that they contribute meaningfully to the overarching goals of kindergarten pedagogies?
-
Paper 3: Implementing sustainable digital practices in kindergartens: Balancing technologies’ usefulness and ease of use?
-
Paper 1: What are important characteristics of sustainable digital practices in kindergartens?
-
Øvingsrommet - fra teori til praksis - fra praksis til teori
-
Dramaforløp og metoden lærar-i-rolle
-
Prosessdrama som estetisk læreprosess: Ein strategi for utforskande iscenesetjing av sentrale verdiområde i Fagfornyinga
-
ReTProTE, Rehearsing Teaching Professionally in Teacher Education
-
ReTPro/Øvingsrommet. Rehearsing Teaching Professionally
-
Rehearsing Teaching Professionally– Building Purposeful Teaching Repertoires to Bridge Theory and Practice in Teacher Education
-
Utvikling av ulike praksisar i lærarutdanninga
-
Øvingsrommet/ReTPro, eit NFR-prosjekt på tvers av fag og arenaer
-
Hva er god bruk av teknologi i barnehagen
-
Digital kompetanse i arbeid med språk og estetiske fag i barnehagen: Dei vaksne sitt perspektiv
-
Leiing av forskingsbasert undervisning versus undervisningsbasert forsking
-
Rehearsing Teaching Professionally – Building Thoughtful Teaching Repertoire Connecting Theory and Practice in Teacher Education
-
Øvingsrommet - Iscenesett og prosessorientert lærarutdanning
-
Rehearsing Teaching Professionally ? Building Purposeful Teaching Repertoires to Bridge Theory and Practice in Teacher Education (Institusjonsforankret strategisk prosjekt - FINNUT)
-
Digitale medium i barnehagen - tidlegare forskning
-
Improvisasjon og didaktikk
-
Lærarrolla
-
Practice, Professionalism and Politics in Educational Research - A Research Program at HVL
-
Researching possible pedagogical positions when introducing digital technologies in early childhood education
-
The Flow of the Classroom
-
The Teacher`s Positioning and Classroom Management
-
Lærarens roller - veksling mellom ulike lærarposisjonar i didaktisk praksis
-
Rehearsing Teaching Professionally - Pre-service teachers´ development of adaptive teaching expertise (RetPro).
-
Digital stories and preschool teachers' competence
-
Digitale fortellinger i barnehagen
-
Læraren som leiar av demokratiske prosessar i dramaklasserommet
-
Lærarens veksling mellom ulike lærarroller i eit prosessdrama
-
The teacher`s roles - alternation between different teacher positions in didactics
-
Øving gjer meister – om øvingsrommet, ein arena mellom teori og praksis
-
Øvingsrommet - ein arena mellom teori og praksis
-
Læraren som leiar av demokratiske prosessar i dramaklasserommet
-
The teacher as leader of democratic processes in the drama classroom
-
Improvisation in teaching and education - roots and applications
-
Barn og digitale spel i barnehage, skule og fritid
-
Den improviserte vekslinga mellom lærarroller
-
The Teacher`s Roles - Alternation between different teacher positions in didactic practices
-
The Teacher`s Roles. Alternation between different teacher positions in didactic practices.
-
The Teacher`s Roles. Alternation between different teacher positions in didactic practices.
-
Barn og digitale medium
-
The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming - A Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens
-
The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming – A Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens
-
The teacher as leader of democratic processes in the drama classroom
-
Ungdom og dataspel i skule og fritid
-
Examples of Pre-Service Teachers’ Improvisation in Instruction of Educational Performances: How can Improvisation in the Pedagogical Context be Rehearsed and Taught?
-
Didactic dissonance: teacher roles in computer gaming situations in kindergartens
-
The Pluralism of the Teacher Role: The Teacher`s Alternating Roles in Didactic Practice
-
Deltaking i estetiske læreprosessar - viktig i framtidas skule
-
Didactic Dissonance-Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens
-
Didactic DissonanceTeacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens
-
Gjøglarane - regi på ein studentproduksjon
-
IKT i barnehagen
-
Maspelargonia - en performance
-
Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens
-
Improvisasjonsworkshop
-
Improvisationworkshop
-
The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming – a Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens
-
Computer Games in Educational Contexts – Didactic Challenges
-
Games in educational contexts – the dramaturgy and didactics of a learning process
-
Didactic Dissonance. Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens
-
Digitale verktøy og dataspel i barnehagen: didaktiske utfordringar
-
Digitale verktøy og dataspel i barnehagen: didaktiske utfordringar
-
Bruk av dataspill i norske barnehager - utbredelse og holdninger blant personalet
-
Didaktisk dissonans - didaktiske utfordringar når dataspel vert tatt i bruk i barnehagen
-
Computer games in pre-school settings. Didactical challenges when commercial educational computer games are implemented in kindergartens
-
Digitale objekts plass i barns sosiale og språklege danning i barnehagen (DIGOB). Sluttrapport
-
Digitale objekst plass i barns sosiale og språklege danning i barnehagen (DIGOB): Prosjektnr. NFR:187576
-
Dataspel i pedagogiske kontekstar
-
Didactical Dilemmas when Computer Games are Implemented in Kindergartens
-
Digital Games in Pedagogical Contexts; Critics, Criteria, Quality
-
Monstertante, regi på ein studentproduksjon
-
Roundtablepresentasjon: Computer Games in Kindergartens: Didactical Challenges
-
Barnehageforskning - når praksisfeltet inkluderes i beskrivende forskning
-
De voksnes deltagelse i barns leik og læring omkring digitale spill i barnehagen
-
How does the use of digital games in kindergartens challenge established roles, patterns of interaction, and the pre-school teacher`s pedagogical intentions?
-
Utbreiing, bruk og haldningar til digitale verktøy og spel i norske barnehagar. Resultat frå ei nasjonal spørjeundersøking
-
Digital Games in Pedagogical Contexts; Critics, Criteria and Quality
-
Digitale spel; sjangrar, retoriske diskursar og forsking på feltet
-
Bruk av pedagogiske digitale spel i barnehagen
-
Dilemma som oppstår når forskinga fortolkar den andre
-
Leik og læring
-
Om DIGOB-prosjektet
-
A dramaturgic perspective: seeing digital role-play as drama and theatre. what are the epistemological and pedagogical consequences?
-
Dataspill gir barna en spesiell kompetanse
-
Forsker på barn og data
-
Forsker på digitale spill i barnehagen
-
To bee or not to bee, regi på ein studentproduksjon
-
The function of digital objects in children's social and linguistic growth and education in kindergarten settings
-
Digitale spel og verktøy i barns kultur og barnehagens kvardag
-
Digital games: From ludology and narratology to dramaturgy; what are the epistemological consequences?
-
From narratology and ludology to dramaturgy, a theoretical analysis of digital role-plays as means of narratives, as games or as means of a theatrical practice for preschool children
-
Barnehagen som kulturarena
-
Drama i barnehagen, ei kursrekke
-
Språk, tekst og kommunikasjon
-
Dramaforløp og lærar-i-rolle i barnehagen
-
Den estetiske dimensjonen i grunnskolen
-
Drama i kulturstien
-
Drama, didaktikk og metodikk i barnehagen
-
Dramaleik i barnehagen
-
Afkas Rike, en studentproduksjon
-
Familie og økonomi, Eit undervisningsforløp med hovedvekt på fiksjonsbygging og problemløysing
-
Arrangør av kunstfagseminar
-
Den estetiske dimensjon i kunstfaga. Seminararrangør for kunstfagtilsette ved høgskulane i Bergen, Stavanger og på Stord
-
Teater for barn og unge: Dramaforløp, lærar-i-rolle
-
Ny studiemodell for førskulelærarutdanninga
-
Tekstar om drama, forteljing og FoU
-
Tekstar om dramaturgi, regi og teaterhistorie
-
Fagplan for 10 vekttal drama, førskulelærarutdanninga
-
Kompendium for etterutdanningskurs i kristendom
-
Kompendium for etterutdanningskurs i norsk
-
Drama, viktig og forsømt
-
Dramaforløp frå barnehage til ungdomsskule