Forskingsprogramleiar/Professor

Vigdis Vangsnes

Arbeids- og kompetanseområde

Eg er for tida leiar for det strategiske forskingsprogrammet Praksisnær profesjons- og utdanningsforsking (PUF). Det er 11 ulike forskargrupper i programmet.

Eg forskar på undervisning, gjerne knytt til improvisatoriske og estetiske læreprosessar og digitale medium i alle fag, på lærarutdanning og korleis ein gjennom øving på campus kan byggja reflekterte faglege undervisningsrepertoar. Forskinga spenner frå studiar om profesjonsutvikling i lærarutdanninga, til berekraftige digitale praksisar i barnehagen. Me har nettopp avslutta forskingsprosjektet Building Sustainable Digital Practices in Kindergarten Literacy and Arts Programmes (DigiSus). I perioden 2021 til 2025 leier eg det NFR-finansierte forskingsprosjektet Rehearsing Teaching Professionally (ReTPro) Rehearsing Teaching Professionally - Høgskulen på Vestlandet (hvl.no) og det DIKU-finansierte utviklingsprosjektet Rehearsing Teaching Professionally in Teacher Education (ReTProTE). I begge prosjekta undersøker me korleis me kan knyta høgskule, forsking og praksisfelt tettare saman og korleis me kan legga til rette for at lærarstudentane også på campus får høve til å øva seg på å vera den reflekterte utøvande læraren i klasserommet.

Underviser i

Estetiske læreprosessar, lærarrolla, digitale medium i barnehagen, kunstfagdidaktikk, dramapedagogikk, dramaturgi, improvisasjon, performativitet, vitskapsteori, kvalitative forskingsmetodar.

Forskar på
  • Er leiar av og forskar i prosjektet ReTPro (Rehearsing Teaching Professionally), 2021-2025, NFR/HKdir, Rehearsing Teaching Professionally - Høgskulen på Vestlandet (hvl.no). ReTPro er ei ny praksisnær metodisk tilnærming (øvingsrommetodikk) i grunnskulelærarutdanninga som prøver ut arbeidsformene dialogisk undervisning og pedagogisk drama i faga engelsk og matematikk, og knyter det til satsingsområda kritisk tenking og demokratisk medborgarskap i Kunnskapsløftet 2020.
  • Andre tematikkar eg forskar på:
  • Lærarutdanning og profesjonsutvikling
  • Undervisning
  • Lærarrolla
  • Estetiske læreprosessar
  • Digitale praksisar i barnehagen
  • Improvisasjon
  • Fagfornyinga
Forskargrupper

Publikasjonar

  • Lærer-i-rolle som døråpner for kritisk tenkning og interkulturell kompetanse i engelskfaget

    Cabot, Michel Alexandre, Iversen, Gunn Tone, Lilletvedt, Anne-Beate Ulveseth, Vangsnes, Vigdis (2023)
  • Lærarutdanning under lupa

    Tuset, Gry Anette, Vangsnes, Vigdis (2023)
  • «KURIOSA VON DINGS” - DIGITALE VERKTØY I MØTE MED INTERAKTIVT TEATER FOR OG MED BARNEHAGEBARN»

    (2023)
  • The Dramaturgy of Modelling in Teacher Education

    (2023)
  • Rehearsals as means for developing improvisational skills in teaching

    Vangsnes, Vigdis, Engelsen, Knut Steinar (2023)
  • Forskingsbasert øving på undervisning i lærarutdanninga

    (2022)
  • ReTPro-prosjektet og kva det inneber for GLU-studentane

    (2022)
  • Rehearsing Teaching in Teacher Education: Researching the Intervention

    (2022)
  • Teacher Education, challenges and possible solutions

    (2022)
  • Paper 2: The Empty Book experience: How can sustainable digital practices be developed and shaped in such a way that they contribute meaningfully to the overarching goals of kindergarten pedagogies?

    Borgenvik, Katrine, Aksnes, Kirsti, Hansen, Hannah Belsvik, Fjellanger, Liv Ingrid, Grønsdal, Ingrid A. R., Vangsnes, Vigdis (2021)
  • Paper 3: Implementing sustainable digital practices in kindergartens: Balancing technologies’ usefulness and ease of use?

    Fjellanger, Liv Ingrid, Grønsdal, Ingrid A. R., Vangsnes, Vigdis, Aksnes, Kirsti, Borgenvik, Katrine, Hansen, Hannah Belsvik (2021)
  • Paper 1: What are important characteristics of sustainable digital practices in kindergartens?

    Hansen, Hannah Belsvik, Fjellanger, Liv Ingrid, Borgenvik, Katrine, Grønsdal, Ingrid A. R., Aksnes, Kirsti, Vangsnes, Vigdis (2021)
  • Øvingsrommet - fra teori til praksis - fra praksis til teori

    Tuset, Gry Anette, Vangsnes, Vigdis (2021)
  • Dramaforløp og metoden lærar-i-rolle

    (2021)
  • Prosessdrama som estetisk læreprosess: Ein strategi for utforskande iscenesetjing av sentrale verdiområde i Fagfornyinga

    (2021)
  • ReTProTE, Rehearsing Teaching Professionally in Teacher Education

    (2021)
  • ReTPro/Øvingsrommet. Rehearsing Teaching Professionally

    (2021)
  • Rehearsing Teaching Professionally– Building Purposeful Teaching Repertoires to Bridge Theory and Practice in Teacher Education

    (2021)
  • Utvikling av ulike praksisar i lærarutdanninga

    (2021)
  • Øvingsrommet/ReTPro, eit NFR-prosjekt på tvers av fag og arenaer

    (2021)
  • Hva er god bruk av teknologi i barnehagen

    (2020)
  • Digital kompetanse i arbeid med språk og estetiske fag i barnehagen: Dei vaksne sitt perspektiv

    Grønsdal, Ingrid A. R., Borgenvik, Katrine, Fjellanger, Liv Ingrid, Aksnes, Kirsti, Hansen, Hannah Belsvik, Espeland, Åsmund, Vangsnes, Vigdis, Espeland, Magne (2019)
  • Leiing av forskingsbasert undervisning versus undervisningsbasert forsking

    (2019)
  • Rehearsing Teaching Professionally – Building Thoughtful Teaching Repertoire Connecting Theory and Practice in Teacher Education

    (2019)
  • Øvingsrommet - Iscenesett og prosessorientert lærarutdanning

    (2019)
  • Rehearsing Teaching Professionally ? Building Purposeful Teaching Repertoires to Bridge Theory and Practice in Teacher Education (Institusjonsforankret strategisk prosjekt - FINNUT)

    Tuset, Gry Anette, Høisæter, Sissel M., Vangsnes, Vigdis (2018)
  • Digitale medium i barnehagen - tidlegare forskning

    (2018)
  • Improvisasjon og didaktikk

    (2018)
  • Lærarrolla

    (2018)
  • Practice, Professionalism and Politics in Educational Research - A Research Program at HVL

    (2018)
  • Researching possible pedagogical positions when introducing digital technologies in early childhood education

    (2018)
  • The Flow of the Classroom

    (2018)
  • The Teacher`s Positioning and Classroom Management

    (2018)
  • Lærarens roller - veksling mellom ulike lærarposisjonar i didaktisk praksis

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2018)
  • Rehearsing Teaching Professionally - Pre-service teachers´ development of adaptive teaching expertise (RetPro).

    Tuset, Gry Anette, Høisæter, Sissel M., Vangsnes, Vigdis (2017)
  • Digital stories and preschool teachers' competence

    Undheim, Marianne, Vangsnes, Vigdis (2017)
  • Digitale fortellinger i barnehagen

    Undheim, Marianne, Vangsnes, Vigdis (2017)
  • Læraren som leiar av demokratiske prosessar i dramaklasserommet

    (2017)
  • Lærarens veksling mellom ulike lærarroller i eit prosessdrama

    (2017)
  • The teacher`s roles - alternation between different teacher positions in didactics

    (2017)
  • Øving gjer meister – om øvingsrommet, ein arena mellom teori og praksis

    Vangsnes, Vigdis, Tuset, Gry Anette (2017)
  • Øvingsrommet - ein arena mellom teori og praksis

    Vangsnes, Vigdis, Tuset, Gry Anette (2017)
  • Læraren som leiar av demokratiske prosessar i dramaklasserommet

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2017)
  • The teacher as leader of democratic processes in the drama classroom

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2017)
  • Improvisation in teaching and education - roots and applications

    Holdhus, Kari, Høisæter, Sissel M., Mæland, Kjellfrid, Vangsnes, Vigdis, Engelsen, Knut Steinar, Espeland, Magne, Espeland, Åsmund (2016)
  • Barn og digitale spel i barnehage, skule og fritid

    (2016)
  • Den improviserte vekslinga mellom lærarroller

    (2016)
  • The Teacher`s Roles - Alternation between different teacher positions in didactic practices

    (2016)
  • The Teacher`s Roles. Alternation between different teacher positions in didactic practices.

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2016)
  • The Teacher`s Roles. Alternation between different teacher positions in didactic practices.

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2016)
  • Barn og digitale medium

    (2015)
  • The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming - A Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens

    (2015)
  • The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming – A Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens

    (2015)
  • The teacher as leader of democratic processes in the drama classroom

    (2015)
  • Ungdom og dataspel i skule og fritid

    (2015)
  • Examples of Pre-Service Teachers’ Improvisation in Instruction of Educational Performances: How can Improvisation in the Pedagogical Context be Rehearsed and Taught?

    Vangsnes, Vigdis, Ben-Horin, Oded (2015)
  • Didactic dissonance: teacher roles in computer gaming situations in kindergartens

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2015)
  • The Pluralism of the Teacher Role: The Teacher`s Alternating Roles in Didactic Practice

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2015)
  • Deltaking i estetiske læreprosessar - viktig i framtidas skule

    (2014)
  • Didactic Dissonance-Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens

    (2014)
  • Didactic DissonanceTeacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens

    (2014)
  • Gjøglarane - regi på ein studentproduksjon

    (2014)
  • IKT i barnehagen

    (2014)
  • Maspelargonia - en performance

    (2014)
  • Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens

    (2014)
  • Improvisasjonsworkshop

    Vangsnes, Vigdis, Espeland, Åsmund (2014)
  • Improvisationworkshop

    Vangsnes, Vigdis, Espeland, Åsmund (2014)
  • The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming – a Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens

    Vangsnes, Vigdis, Krumsvik, Rune Johan (2014)
  • Computer Games in Educational Contexts – Didactic Challenges

    (2013)
  • Games in educational contexts – the dramaturgy and didactics of a learning process

    (2013)
  • Didactic Dissonance. Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2013)
  • Digitale verktøy og dataspel i barnehagen: didaktiske utfordringar

    Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Kvinge, L.M., Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2012)
  • Digitale verktøy og dataspel i barnehagen: didaktiske utfordringar

    Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Kvinge, Lars M., Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2012)
  • Bruk av dataspill i norske barnehager - utbredelse og holdninger blant personalet

    Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram, Kvinge, Lars M. (2012)
  • Didaktisk dissonans - didaktiske utfordringar når dataspel vert tatt i bruk i barnehagen

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2012)
  • Computer games in pre-school settings. Didactical challenges when commercial educational computer games are implemented in kindergartens

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram, Krumsvik, Rune Johan (2012)
  • Digitale objekts plass i barns sosiale og språklege danning i barnehagen (DIGOB). Sluttrapport

    Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Kvinge, L.M., Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2011)
  • Digitale objekst plass i barns sosiale og språklege danning i barnehagen (DIGOB): Prosjektnr. NFR:187576

    Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Kvinge, Lars M., Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2011)
  • Dataspel i pedagogiske kontekstar

    (2011)
  • Didactical Dilemmas when Computer Games are Implemented in Kindergartens

    (2011)
  • Digital Games in Pedagogical Contexts; Critics, Criteria, Quality

    (2011)
  • Monstertante, regi på ein studentproduksjon

    (2011)
  • Roundtablepresentasjon: Computer Games in Kindergartens: Didactical Challenges

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram, Krumsvik, Rune Johan (2011)
  • Barnehageforskning - når praksisfeltet inkluderes i beskrivende forskning

    Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2010)
  • De voksnes deltagelse i barns leik og læring omkring digitale spill i barnehagen

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2010)
  • How does the use of digital games in kindergartens challenge established roles, patterns of interaction, and the pre-school teacher`s pedagogical intentions?

    Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2010)
  • Utbreiing, bruk og haldningar til digitale verktøy og spel i norske barnehagar. Resultat frå ei nasjonal spørjeundersøking

    Kvinge, Lars M., Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Økland, Nils Tore Gram, Vangsnes, Vigdis (2010)
  • Digital Games in Pedagogical Contexts; Critics, Criteria and Quality

    (2010)
  • Digitale spel; sjangrar, retoriske diskursar og forsking på feltet

    (2010)
  • Bruk av pedagogiske digitale spel i barnehagen

    Økland, Nils Tore Gram, Vangsnes, Vigdis (2009)
  • Dilemma som oppstår når forskinga fortolkar den andre

    Økland, Nils Tore Gram, Vangsnes, Vigdis (2009)
  • Leik og læring

    Økland, Nils Tore Gram, Vangsnes, Vigdis (2009)
  • Om DIGOB-prosjektet

    Økland, Nils Tore Gram, Vangsnes, Vigdis (2009)
  • A dramaturgic perspective: seeing digital role-play as drama and theatre. what are the epistemological and pedagogical consequences?

    (2009)
  • Dataspill gir barna en spesiell kompetanse

    (2009)
  • Forsker på barn og data

    (2009)
  • Forsker på digitale spill i barnehagen

    (2009)
  • To bee or not to bee, regi på ein studentproduksjon

    (2009)
  • The function of digital objects in children's social and linguistic growth and education in kindergarten settings

    Engelsen, Knut Steinar, Jernes, Margrethe, Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2008)
  • Digitale spel og verktøy i barns kultur og barnehagens kvardag

    Jernes, Margrethe, Vangsnes, Vigdis, Økland, Nils Tore Gram (2008)
  • Digital games: From ludology and narratology to dramaturgy; what are the epistemological consequences?

    (2008)
  • From narratology and ludology to dramaturgy, a theoretical analysis of digital role-plays as means of narratives, as games or as means of a theatrical practice for preschool children

    (2008)
  • Barnehagen som kulturarena

    Vangsnes, Vigdis, Solemdal, Mette Iren (2007)
  • Drama i barnehagen, ei kursrekke

    (2006)
  • Språk, tekst og kommunikasjon

    Vangsnes, Vigdis, Flatøy, Ingunn (2006)
  • Dramaforløp og lærar-i-rolle i barnehagen

    (2005)
  • Den estetiske dimensjonen i grunnskolen

    (2004)
  • Drama i kulturstien

    (2004)
  • Drama, didaktikk og metodikk i barnehagen

    (2003)
  • Dramaleik i barnehagen

    (2003)
  • Afkas Rike, en studentproduksjon

    (2002)
  • Familie og økonomi, Eit undervisningsforløp med hovedvekt på fiksjonsbygging og problemløysing

    Tuset, Gry Anette, Vangsnes, Vigdis, Knutsen, Hanne (2000)
  • Arrangør av kunstfagseminar

    (2000)
  • Den estetiske dimensjon i kunstfaga. Seminararrangør for kunstfagtilsette ved høgskulane i Bergen, Stavanger og på Stord

    (2000)
  • Teater for barn og unge: Dramaforløp, lærar-i-rolle

    (2000)
  • Ny studiemodell for førskulelærarutdanninga

    Vangsnes, Vigdis, Askeland, Leiv, Øvre, Oddrun, Bjørkås, Øyvind (1999)
  • Tekstar om drama, forteljing og FoU

    Vangsnes, Vigdis, Knutsen, Hanne (1999)
  • Tekstar om dramaturgi, regi og teaterhistorie

    Vangsnes, Vigdis, Knutsen, Hanne (1999)
  • Fagplan for 10 vekttal drama, førskulelærarutdanninga

    (1998)
  • Kompendium for etterutdanningskurs i kristendom

    (1998)
  • Kompendium for etterutdanningskurs i norsk

    (1998)
  • Drama, viktig og forsømt

    (1997)
  • Dramaforløp frå barnehage til ungdomsskule

    (1997)