ØKB1116 Digitalisering og arbeidsmetodar for økonomer

Emneplan for studieåret 2019/2020

Innhald og oppbygging

Emnet er tredelt. Fyrste del skal skape eit fundament og eit godt utgangspunkt for bachelorstudiet i økonomi og administrasjon. Studenten skal verta kjend med fagområdet og få ein pekepinn om mulige arbeidsroller etter endt studium.Videre får studenten innblikk i prosjektarbeid og etiske problemstillingar i studiet og i ein fremtidig jobb.

Del to er ei innføring i informasjonsteknologi og IT-systemer med vekt på økonomisk-administrative bruk. Sentrale tema er Internett, forretningssystemer og databaser.

Del tre går på praktisk bruk av kontorstøtteverktøy (dataprogram) med hovedvekt på regneark.

Innhold

Del 1, Arbeidsmetoder i økonomi og administrasjon:

  • Studieteknikk
  • Studentdemokrati, studentanes plikter og retter
  • Norsk økonomi- og teknologihistorie
  • Møte med tidligere studenter
  • Innføring i prosjektarbeid
  • Litteratursøk, dokumentasjon og rapportskriving
  • Etiske problemstillingar og samfunnsansvar

Del 2, Forretningssystemer og Internett

  • IT og Internett sin plass i dagens samfunn
  • Grunnleggjande informasjonsteknologi
  • Internett og Web
  • Databaser
  • Forretningssystemer
  • IT-relatert sikkerhet og sårbarhet
  • Etiske problemstillingar knyttet til IT og Internett

Del 3, seks PC-øvingar

  • Fil-behandling og Internettsøk
  • Word tekstbehandling og (litt) PowerPoint
  • Tre Excel-øvinger
  • Access database med SQL
  • Praktisk bruk av ERP-systemer

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:

- fra del 1, Arbeidsmetodar og kontakt med arbeidslivet:

  • kjenne til dei grunnleggjande prinsippa i effektiv studieteknikk
  • kjenne til studentdemokratiet, retter og plikter som student ved HVL
  • ha ein heilskaplig forståing for mangfoldet av arbeidsroller innen økonomi og administrasjon, inklusive forsking og nyskaping
  • kjenne til den teknologiske og økonomiske samfunnsutviklinga i Noreg dei siste to hundre åra
  • kjenne grunnleggjande prinsipper for prosjektarbeid, kunne søke etter informasjon og kunne utarbeide ein prosjektrapport
  • forstå kva etisk atferd innebærer som student og i arbeidslivet

- fra del 2, Forretningssystemer og Internett:

  • forstå og forklare grunnleggjande begrep innan informasjons- og kommunikasjonsteknologi
  • gjøre rede for moglegheiter og problemstillingar ved bruk av applikasjoner og Internett til økonomisk-administrative bruk
  • bruke ein databasebasert applikasjon, som eit økonomisystem, i praksis
  • kjenne til oppbygging av relasjonsdatabaser og kunne hente ut data frå slike databaser
  • gje eksempler på bedrifters sårbarhet knytta til bruk av IT og tiltak for å redusere slik risiko
  • kjenne til etiske problemstillingar knytta til personvern og bruk av IT

- fra del 3, PC-øvinger:

  • beherske filbehandling og kontorstøtteverktøy
  • bygge økonomiske modeller i regneark

Krav til forkunnskapar

Ingen

Tilrådde forkunnskapar

-

Undervisnings- og læringsformer

Forelesningar, prosjektarbeid (med semester-oppgave) i grupper, sjølvstendig PC-arbeid med øvingsoppgåver (del 3).

Arbeidskrav

Gruppebasert semesteroppgåve. Seks individuelle PC-øvingar.

Godkjent arbeidskrav er gyldig i eksamenssemesteret og 5 påfølgjande semester.

Vurderingsform

Deleksamen med to deler:

1) Skriftlig skoleeksamen, 2 timer (60% av endelig karakter). Eksamen kan bli avholdt på digitalt eksamenssystem.

2) Gruppebasert heimeeksamen, 1 dag (40% av endelig karakter). Resultat på heimeeksamen er gyldig i eksamenssemester og 5 påfølgende semester.

Karakterskala A - F, der F tilsvarer ikke bestått.

Begge deler må være bestått for å få karakter i emnet.

Hjelpemiddel ved eksamen

Ved skoleeksamen: Enkel kalkulator.

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • OR6-1011 (1) - Digitalisering og arbeidsmetoder for økonomer - Reduksjon: 7,5 studiepoeng
  • ØMO005 (1) - Digitalisering og arbeidsmetoder for økonomer - Reduksjon: 7,5 studiepoeng