ID3-219 Coaching
Emneplan for studieåret 2020/2021
Innhald og oppbygging
Emnet i coaching skal gje studentane eit grunnlag for å kunna utøva bevisst leiarskap i rolla si som lærar, trenar eller leiar. Emnet gir innsikt i leiings- og læringsteori med særleg relevans for idretts- og kroppsøvingsfeltet. Trenaren og læraren si coachingrolle som ein del av gruppedynamikken i eit praksisfellesskap er eit viktig tema. Emnet tek opp tilrettelegging av konstruktive læringssituasjonar i idrett, undervisarens kommunikasjons- og rettleiingsverksemd, samt undervisarens praksisteori, kunnskapsbase og refleksjonsarbeid.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om grunnleggjande teoriar om leiing og læring med relevans for coaching på idrettsfeltet
- har pedagogisk kunnskapsgrunnlag som mogeleggjer bevisste idrettsdidaktiske refleksjonar og vurderingar
Ferdigheiter
Studenten
- kan tilrettelegge og variere coaching i lys av idretten sin eigenart og deltakarane sin erfaringsbakgrunn
- kan gjennomføre og vurdere kvaliteten i coachingsamtalar
Generell kompetanse
Studenten
- kan løfte coachingrolla til eit høgare nivå
- kan drøfte coachingutfordringar i barne-, ungdoms- og vaksenidretten
Krav til forkunnskapar
Fullført første året av bachelorgraden Idrett og kroppsøving, årsstudium i idrett eller tilsvarande.
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringsformene i dette emnet er teoretisk og praktisk innretta med førelesningar og individuelt arbeid, samt obligatoriske læringsaktivitetar knytt til gruppearbeid, framleggings- og innleveringsoppgåver og praktiske timar for at studentane kan ta ei aktiv rolle i læringsprosessen.
Obligatorisk læringsaktivitet
For å ha rett til å ta eksamen må alle arbeidskrava vera godkjent. Det er obligatorisk frammøte og krav om aktiv deltaking frå studenten i undervisning med obligatoriske læringsaktivitetar. Disse læringsaktivitetane er knytt opp mot læringsutbytte om å kunne tilrettelegge og variere coaching i lys av idretten sin eigenart og deltakarane sin erfaringsbakgrunn.
- Eit godkjent refleksjonsnotat
- Ei godkjent gruppe utprøving av coachingdialog med skriftleg refleksjons-/vurderingsnotat
- Ein godkjent framlegging av eitt gruppearbeid
- Ein godkjent artikkel/essay
For studentar som har valt trenarutdanning i fotball vil arbeidskrava vera retta mot fotballfeltet.
Vurderingsform
Individuell heimeeksamen over 1 veke (7 dagar).
Studentane trekkjer oppgåve. Eksamensvaret skal vera på maks 10 sider, og arbeidet vert vurdert med graderte karakterar (A-F), der F er ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel