PPUY306 Skulen i samfunnet - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv
Emneplan for studieåret 2021/2022
Innhald og oppbygging
Hovudtema i emnet er skulen i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv og pedagogisk forskings- og utviklingsarbeid. Eit sentralt område er difor samarbeid med føresette, nærmiljø, nærings- og arbeidsliv og andre relevante instansar i og utanfor skulen. Det vert lagt vekt på heilskap og samanheng i studiet gjennom integrering av fag, pedagogikk, yrkesdidaktikk og praksis. Eit berande element i gjennomføringa av emnet er studenten som forskar i eigen yrkesfagleg og yrkesdidaktisk praksis.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbyte:
Kunnskapar
Studenten:
- har kunnskap om gjeldande lovverk og styringsdokument som er relevante for profesjons- og yrkesutøvinga
- har kunnskap om barn og unge i vanskelege livssituasjonar, herunder kunnskap om vald og seksuelle overgrep mot barn og unge, om deira rettar i eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv, og om korleis sette i gang nødvendige tiltak etter gjeldande lovverk
- kjenner til nasjonalt og internasjonalt forskings- og utviklingsarbeid med relevans for lærarprofesjonen innanfor det yrkespedagogiske og det yrkesfaglege området, og kan oppdatere kunnskapen sin innanfor fagområdet
Ferdigheiter
Studenten:
- kan planleggje, begrunne, gjennomføre, leie, vurdere og dokumentere relevant fag- og yrkesopplæring tilpassa elevane/lærlingane sine behov
- kan orientere seg i faglitteraturen og forhalda seg kritisk til informasjonskjelder og eksisterande teoriar knytt til ungdomstrinnet og fag- og yrkesopplæringa (8-13.trinn)
- kan bruke og vise til relevante forskingsresultat for å treffe grunngjevne val og gjennomføre systematisk yrkesfagleg og pedagogisk utviklingsarbeid
- kan identifisere særskilde behov hjå barn og unge, inkludert identifisere teikn på vald eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglege vurderingar skal studenten kunne etablere samarbeid med aktuelle tverrfaglege og tverretatlege samarbeidspartnarar til det beste for barnet
Generell kompetanse
Studenten:
- kan analysere eigne behov for kompetanseheving og viser endrings- og utviklingskompetanse for å møte framtidige behov i skule, arbeids- og samfunnsliv
- kan legge til rette for entreprenørskap, nytenking og innovasjon, og at lokalt arbeids-, samfunns- og kulturliv vert involvert i opplæringa
- kan bygge gode relasjonar til- og samarbeide med føresette og andre aktuelle samarbeidspartnarar
- Studenten kan sjå yrkesopplæringa og yrkesutøvinga i eit historisk, kulturelt, notidig og framtidsperspektiv
- Studenten kan vurdere og kombinere metodiske verktøy på ein måte som leier til ei forskande tilnærming og utvikling av eigen praksis
Krav til forkunnskapar
PPUY305 og PPUY307
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringformer er mellom anna førelesingar, gruppearbeid, praksisobservasjon, problembasert arbeid, undersøkande forskings- og utviklingsretta læringsarbeid, prosjektarbeid, seminar med presentasjonar, prosessorientert oppgåveskriving, rettleiing, medstudentrespons. Studiet er støtta av digitale verktøy.
Studentane vert inviterte til ei kontinuerleg vurdering av studieopplegget gjennom systematisk erfaringsutveksling med lærarar og medstudentar.
Obligatorisk læringsaktivitet
Studentane skal gjennomføre og bestå 3 arbeidskrav i emnet:
- Arbeidskrav 1 er ein feltrapport i samband med ungdomsskolepraksisen med medstudenvurdering.
- Arbeidskrav 2 er utforming av prosjektskildring knytt til yrkesdidaktisk praksis i vgs.
- Arbeidskrav 3 er obligatorisk oppmøte på samlingane.
Arbeidskrava må vere gjennomført til fastsette fristar og godkjent før ein kan gå opp til eksamen.
Vurderingsform
- Del 1: FoU-oppgåve. Tel 40 % av endeleg karakter.
- Del 2: Munnleg eksamen. Tel 60 % av endeleg karakter.
Karakterskala: A-F, der F er ikkje bestått.
Begge delane må vere bestått for å få karakter i emnet. Ved ikkje bestått på ein av delane, kan den delen som er ikkje bestått takast opp att åleine.
Hjelpemiddel ved eksamen
FoU-oppgåve: Alle
Munnleg eksamen: Ingen
Meir om hjelpemiddel