YFL802 Vurderingspraksis og læreplanforståelse (del 1)
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Føremålet med studiet er å vidareutvikle og fornye yrkesfaglærarar sin praksis knytt til vurderingsarbeid. Læringsutbytte i studiet vil difor ta utgangspunkt i deltakarane sine erfaringar og undervisningspraksis. Studiet skal bidra til å vidareutvikle vurderingsarbeidet innanfor dei yrkesfaglege utdanningsprogramma ved deltakarane sine arbeidsplassar/ skular. Studiet vil fokusere på ulike vurderingsformer og særskild formativ vurdering (vurdering for læring). Utvikling av vurderingsverktøy, eigenvurdering og elevmedverknad og samanhengar mellom læring, vurdering og motivasjon inngår. Studiet tek omsyn til fagfornyinga.
Innhald i emnet er:
- Vurdering for læring, formativ vurdering og summativ vurdering i yrkesfag
- Arbeid med mål på ulike nivå, kriterium og innverknad på vurderingsarbeidet
- Læring, vurdering og motivasjon
- Elevmedverknad og eigenvurdering
- Vurdering i skule og vurdering i bedrift
- Samhandling mellom ulike arenaer og aktørar i vurderingsarbeidet
- Digitale verktøy i vurderingsarbeidet
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om nasjonale føringar og rammer for arbeidet med vurdering på yrkesfaglege utdanningsprogram
- har kunnskap om ulike perspektiv på vurdering for læring og formativ vurdering
- har kunnskap om samanhengar mellom vurdering, læring og motivasjon
- har kunnskap om arbeid med kompetansemål og kjenneteikn på måloppnåing
- har kunnskap om elevmedverknad og elevane si eigenvurdering
Ferdigheiter
Studenten
- kan arbeide med vurdering for læring på ulike læringsarenaer
- kan bruke digitale verktøy i vurderingsarbeidet
- kan arbeide med å fremje elevmedverknad i vurderingsarbeidet
- kan samarbeide med ulike aktørar i vurderingsarbeidet
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere kring eigen og skulen sin vurderingspraksis
- kan vidareutvikle vurderingsarbeidet ved eigen skule for elevane si læring
Krav til forkunnskapar
Fullført grunnutdanning som yrkesfaglærar. Søkjarar må vere tilsett i og ha undervisningspraksis innan yrkesfaglege utdanningsprogram i vidaregåande opplæring.
Undervisnings- og læringsformer
Studiet vektlegg studentaktive læringsformer. Undervisninga vil ta utgangspunkt i studentane sine yrkeserfaringar, og på kunnskapar som er viktige for å utvikle sin undervisningspraksis innanfor yrkesfaglege program. Studentane blir organisert i lokale nettverksgrupper som samarbeider om utprøving av verktøy og metodar og med nettstøtta rettleiing og oppfølging frå HVL. Progresjonen i studiet vert bygd opp rundt sentrale prinsipp for formativ vurdering/vurdering for læring.
Obligatorisk læringsaktivitet
1. Obligatorisk deltaking på fellessamlingane
2. Deltaking i tre samlingar i lokale nettverksgrupper
3. Digital dokumentasjon av utprøving av tema/undervisningsopplegg i eige undervisningsfag
Arbeidskrava er obligatoriske arbeid som må vere gjennomført og godkjente før studenten kan framstille seg til eksamen.
Vurderingsform
Munnleg eksamen i gruppe med utgangspunkt i utprøvingar av vurderingsmetodar og verktøy i sin undervisningspraksis. Presentasjonen blir gjennomført for kollegaer på eigen arbeidsplass.
Karakter: greidd/ikkje greidd.
Hjelpemiddel ved eksamen
Ingen
Meir om hjelpemiddel