Hopp til innhald

BARN120 Barnevernet i velferdsstaten

Emneplan for studieåret 2020/2021

Innhald og oppbygging

I dette emnet er hovudtyngda  av undervisninga knytt til bruk av juridisk metode og forvaltningsrett. Det vert lagt til rette for at studenten kan tileigne seg kunnskap om å argumentere juridisk. Det vert undervist i  barnevernsrett, den norske statsforvaltninga og sosialpolitiske målsetnader med relevans for barnevernsfeltet. Vidare vil studenten lære om sosiologiske omgrep og perspektiv som kan brukast til å forstå individuelle og samfunnsmessige utfordringar i velferdssamfunnet. Perspektiv på kjønn og etnisk mangfald, samt kunnskap om samars status som urfolk inngår også i emnet.

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap:
Studenten…

  • har kunnskap om den norske statsforvaltninga og helse- og sosialpolitiske målsetnadar på barne- og familiefeltet
  • har kunnskap om relevante sosiologiske omgrep og perspektiv
  • har kjennskap til juridisk metode og forvaltningslova, og kva tyding dette har i yrkesutøvinga  
  • har kunnskap om etnisitet omgrepet og ulike kulturomgrep, og om migrasjonsprosessar ved flukt og arbeidsinnvandring
  • har kunnskap om og forståing for samars status som urfolk 
  • har kunnskap om etiske verdiar og maktforhold i yrkesutøvelsen
  • kan gjere greie for samfunnsstrukturer som hemmar og fremmar sosial ulikskap, inkludering, likestilling og diskriminering
  • har kunnskap om sammanheng mellom levekår, utdanning og betydningen av arbeidsinkludering

Ferdigheter:
Studenten...

  • kan bruke saksbehandlingsreglar og grunnleggande prinsipp i forvaltningslova og kunne nytte desse i skriftlege dokument

Generell kompetanse:
Studenten...

  • har innsikt i og er medviten medvitheit om kva tyding institusjonelle og kulturelle rammer har for arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar
  • kan formidle munnleg og skriftleg grunntrekka i juridisk metode og kjenne til lova si tyding for yrkesutøvinga

Tilrådde forkunnskapar

Studentar som har gjennomført dei obligatoriske læringsaktvitetane i BARN110 vil ha større utbytte av undervisninga i dette emnet.

Undervisnings- og læringsformer

Undervisnings og læringsformer vekslar mellom plenumsførelesingar, seminar, ferdigheitstrening knytt til dokumentskriving og arbeid i basisgruppe. Mykje av undervisninga skjer gjennom bruk av digitale verktøy.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitet må vere godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. 80 % frammøte i studentaktiv - og erfaringsbasert undervisning

2. Minimum 80 %frammøte i juridisk metode og ferdigheitstrening i dokumentskriving

3. Individuell oppgåve knytt til dokumentskriving. Omfang: 800 ord +/- 10%. Det vil bli gitt skriftlig tilbakemelding

4. Levere inn ein tekst til rettleiing i basisgruppe. Teksten skal knytte seg til den individuelle oppgåva, der studenten vel tema sjølv. Omfang på denne teksten skal vere på  400 - 500.

5. Individuell oppgåve knytt til et vald tema i emne innan gitt frist. Omfang: 1000 ord,  (+/- 10% ord)

Ved ikkje godkjent skriftleg obligatorisk læringsaktivitet kan ein levere inn revidert versjon ein gong, jf. Forskrift  om studium og eksamen ved Høgskulen på Vestlandet § 8- 4.

Godkjende læringsaktivitetar er gyldig i 3 semester.

Vurderingsform

Eksamen
Skriftleg skuleeksamen, 4 timar.

Tid og stad for eksamen, sjå Studentweb.

Vurderingsuttrykk
Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterar og F er ikkje bestått.

Ny eksamen
Ny eksamen blir gjennomført med same form som ordinær eksamen.

Hjelpemiddel ved eksamen

Lovsamling og to språkleg ordliste.

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • BVP5-105 - Sosialpedagogisk introduksjon - Reduksjon: 7,5 studiepoeng