Hopp til innhald

YFL807 E-helse for HO og EL

Emneplan for studieåret 2020/2021

Innhald og oppbygging

E-helse inkluderer teknologier som kan bedre folkehelse og livsmestring gjennom å styrke personers muligheter til å leve et mest mulig selvstendig liv i eget hjem eller alternativt på institusjon. Bruk av teknologi i helse og omsorgstenester er eit nasjonalt satsingsområde, og er eit område der både helsepersonell og teknisk personale treng meir kompetanse. Studiet inkluderer elektrofag (EL) og helse- og oppvekstfag (HO) og det legges stor vekt på samhandling mellom disse. Helsepersonell må kunne vurdere og ta stilling til alternative teknologiske løysingar knytt opp mot den enkelte brukar sine behov. Dei må vidare kunne kommunisere dette til aktuelt teknisk personell. Teknisk personell må på si side kjenne til korleis bruk av teknologi set krav til fysisk og kognitiv funksjon hos brukar. Emnet har som mål å tilrettelegge for at studentane skal utvikle kunnskap innan e-helse med særleg fokus på kartlegging og tilpasningar av sensorteknologi med tilhøyrande reglar for teknisk respons. Emnet skal vidare stimulere til fagkritiske haldningar i samanheng med utvikling og bruk av teknologiske løysingar i helse- og omsorgstenesta. Studentane skal tileigne seg basiskunnskapar innan e-helse som kan danne grunnlag for seinare utvidingar av kunnskapar og ferdigheiter.

Emnet skal styrke yrkesfaglærarar i utdanningsprogramma Helse og oppvekstfag (HO) og Elektro (EL) sin kompetanse innan bruk, mogeligheiter og konsekvensar av teknologi i helse og omsorgstenesta.

Innhald:

  • Innføring i fagområdet e-helse
  • Kartlegginger av behov
  • Konfigurering av teknologi og tilpasning til tjenestemottakers behov og omgivelser
  • Standardar
  • Implementering av e-helse
  • Involverte aktører, medverknad, samhandling
  • Etikk
  • Lovverk

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:

Kunnskapar:

Studenten

  • har brei kunnskap om aktuell og relevant teknologi som kan nyttast i helse- og omsorgstenesta
  • kan drøfte og vurdere muligheiter for nyskaping og innovasjon innan helse- og omsorgs tenesta som følge av innføring av e-helse

Ferdigheiter:

Studenten

  • kan vurdere bruk av e-helse i helse- og omsorgstenesta frå ulike perspektiv
  • kan vurdere nytte og hensikt for tenestemottakar og for tenesteytar
  • kan vurdere muligheiter og utfordringar knytt til bruk av e-helse

 

Generell kompetanse:

Studenten

  • kan analysere og kritisk vurdere etiske og juridiske problemstillingar knytt til bruk av e-helse
  • kan bidra til nytenking og innovasjon i opplæringa innanfor HO og EL

Krav til forkunnskapar

Fullført grunnutdanning som lærar (PPU, 3-årig yrkesfaglærarutdanning). Søkjarar må vere tilsett i og ha undervisningspraksis i vidaregåande opplæring.

Undervisnings- og læringsformer

Studiet vektlegg studentaktive læringsformer. Undervisinga vil ta utgangspunkt i studentane sine yrkeserfaringar og kunnskap som er viktig for å vidareutvikla ei oppdatert undervising innanfor Elektro og Helse og oppvekstfag. Studentane blir organisert i lokale nettverksgrupper. 

Obligatorisk læringsaktivitet

1) Individuell utarbeiding med gruppevis deling av case som illustrerer tjenestemottakers behov for hjelp/assistanse. Casene brukes som utgangspunkt for (i) kartlegging av behov, (ii) planlegging av løysing og (iii) teknologiske løsninger i gruppearbeid på samling.

2) Utarbeiding av en digital fortelling som skal illustrere nytte og/eller utfordringer ved å bruke e-helse, i heimen eller i institusjon.

3) Presentasjon av undervisningsopplegg basert på de ulike arbeidskravene i studiet. Dette skjer som en muntlig gruppepresentasjon lokalt ved de respektive skolene, etter siste samling og før avsluttende eksamen. Grupper med studenter fra flere skoler gjennomføres ved hjelp av digitale verktøy. Kollegium og skoleledelse blir invitert, med mulighet for kunnskapsdeling og refleksjon. Målet er erfaringsdeling på egen arbeidsplass. 

Arbeidskrava må vera godkjente før studenten kan fremstille seg til eksamen. Det er obligatorisk fremmøte på samlingene.

Vurderingsform

Muntlig eksamen i gruppe med utgangspunkt i presentasjon av undervisningsopplegg for bruk i egen skole.

Karakter: bestått/ ikke bestått

Fremføringen organiseres som eksamenskonferanse på campus, med kommisjon. Innholdet i eksamenspresentasjonen er relatert til læringsutbytter formulert i studiet. Eksamen er åpen for inviterte representanter fra skoleeier og fra samarbeidsparter i kommuner og næringslivet.

Emnet vil bli evaluert i samsvar med Høgskulen på Vestlandet sitt kvalitetssystem. I tillegg vil vi evaluere hvar undervisningssamling underveis.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel