SA584 Ungdom og ulikskap
Emneplan for studieåret 2024/2025
Innhald og oppbygging
Unge blir i ulik grad prega av sosiale, kulturelle og økonomiske problem. Stundom blir ungdom klandra for å ikkje leve opp til forventningane frå vaksenverda; dei undergrev etablerte ordningar, er mot- eller subkulturelt orienterte, og er meir interesserte i fritidsaktivitetar enn i utdanning, opplæring og arbeid. I eit globalt perspektiv kan ein derimot sjå at mange unge må handtere høg risiko for sosial, kulturell og økonomisk utestenging, medan andre kan glede seg over eit svært rikt liv med høg utdanning, godt lønna fulltidsarbeid og høve til mykje fritid. Mot denne bakgrunnen er kjernen av emnet å dyrke fram ei forståing av ulikskap og marginalisering mellom ungdom. Studentane blir introduserte for tema og analysar som står sentralt i den sosiologiske fagtradisjonen som omhandlar ulikskap. Emnet arbeider med teori og empiriske undersøkingar som drøftar korleis ulikskap og utanforskap kan oppstå i familieliv og nære relasjonar og i skule, arbeid og sivilsamfunnet generelt. Sosial klasse, kjønn, etnisitet, by-land og det globale nord-sør er viktige ulikskapsproduserande dimensjonar som blir drøfta i emnet
Læringsutbytte
Etter fullført emne
Kunnskapar
- har studenten brei kunnskap om sentrale omgrep og teoriar om sosial ulikskap, marginalisering, tilpassing og kulturell motstand
- har studenten kunnskap og forståing for korleis moderniseringsprosessar på makronivå kan bidra til marginaliseringsprosessar på mikronivå
- har studenten kunnskap og forståing for korleis familieforhold, klasse, etnisitet, kjønn og lokale oppvekstforhold kan påverke marginaliserings- og integreringsprosessar
Ferdigheiter
- kan studenten finne, vurdere og vise til problemstillingar om sosial ulikskap, marginalisering og kulturell motstand med grunnlag i relevant forskingslitteratur
- kan studenten nytte faglege bidrag om emna sosial ulikskap, marginalisering, subkultur og kulturell motstand til å skrive resonnerande tekstar
Generell kompetanse
- har studenten innsikt i sosio-kulturelle og økonomiske prosessar som fører ungdom inn i ulike liv
- kan studenten utveksle synspunkt på ungdomsfasen i samtida, og formidle faglege synsmåtar på emne som rører ved denne fasen
- har studenten kompetanse til å tenkje analytisk og kritisk om politikk retta mot ungdom
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
30 studiepoeng i sosiologiske emne.
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar, seminarundervisning, gruppearbeid, skriftleg arbeid, rettleiing og sjølvstudium. Studentane vil få ansvar for å organisere og lede gruppearbeid (t.d. oppgåveløsing og diskusjonar) rundt ein tekst frå litteraturlista tre gonger i løpet av undervisningsperioden (sjå obligatoriske læringsaktivitetar). Regelmessig oppmøte og aktiv deltaking blir forventa.
Obligatorisk læringsaktivitet
Kvar student vil ha ansvar for å lede gruppearbeid (t.d. oppgåveløsing og diskusjonar) rundt ein tekst frå litteraturlista tre gonger i løpet av undervisningsperioden.
Arbeidskravet må vere gjennomført til fastsett frist og godkjend før ein kan gå opp til eksamen.
Vurderingsform
Ei skriftleg oppgåve til mappe, vekting 50%. Munnleg eksamen, vekting 50%. Bokstavkarakter.
Oppgåve til mappe: Studentane skal skrive ei oppgåve (3000 ord) og får felles og/ eller individuell rettleiing på denne.
Ein tek opp att den delen ein eventuelt stryk i. Ved stryk på mappe skal omarbeidd oppgåve leverast. Ved stryk på andre forsøk, må oppgåve med ny problemstilling leverast.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemiddel tillatne ved skriving av mappeoppgåve.
Ingen hjelpemiddel tillatne ved munnleg eksamen.
Meir om hjelpemiddel