BARNkunne er partner i forskningsprosjektet «Playing Transitions»

Forskningsprosjektet «Playing Transitions» er finansiert av Danmarks Frie Forskningsfond. Her skal forskere fra BARNkunne, sammen med forskere og designere fra Designskolen Kolding, Monash University, m.fl. arbeide for å sikre de eldste barna tilgang til lekefellesskap, lekeaktiviteter og tilhørighet ved overgang til skolen.

– I samarbeid med lærere og pedagoger vil prosjektet vårt gjennomføre en rekke aksjoner på to skoler ved å bruke strukturerte lekeeksperimenter. Denne samarbeidsprosessen involverer også barn og forskere, som sammen skal utforske hvordan vi kan skape en positiv opplevelse av overgangen til skolen, der barn føler seg velkommen og inkludert i fellesskapet med andre barn. Vi gleder oss til å kunne bidra inn i dette nyskapende prosjektet som starter opp i 2024, sier Helle Marie Skovbjerg, professor på Designskolen Kolding.

Les omtale på designskolenkolding.dk.