Førsteamanuensis

Anne Grethe Sønsthagen

Arbeids- og kompetanseområde

Eg er førsteamanuensis i pedagogikk ved institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag. 

Forsking

EX-PED-LAB: Exploration and Pedagogical Innovation Laboratories

Eg er forskar i det NFR-finansierte prosjektet EX-PED-LAB som fokuserer på utforskande prosessar og pedagogisk innovasjon i barnehagen gjennom verkstadsmetodologi. I prosjektet har eg fokus på leiing og organisasjonslæring og etter kvart verkstadsmetodologien sitt replikasjonspotensiale til barnehagelærarutdanninga. Eg har også eit meiransvar for oppfølging og kontakt i samarbeidet med detalakande barnehage(ar) i Kinn kommune. 

Doktorgradsstudie

02.11.2021 disputerte eg med doktorgradsstudie som har tittelen: Leadership and responsibility: A study of early childcare institutions as inclusion arenas for parents with refugee backgrounds.

I studien såg eg på inkludering av foreldre med flyktningbakgrunn, der relasjonen og interaksjonen med personalet stod sentralt. Eg undersøkte personalet sin fleirkulturelle kompetanse og behov for kompetanseheving og leiinga sitt ansvar for dette. I studien har eg følgt to barnehagar som deltok i den nasjonale satsinga Kompetanse for Mangfald.

Dei fire artiklane er publisert (lenka til under utvalde publikasjonar): 
Artikkel I - "Jeg savner barnet mitt". Møter mellom somaliske mødre og barnehagen.
Artikkel II - Early childcare as arenas of inclusion: the contribution of staff to recognising parents with refugee backgrounds as significant stakeholders.
Artikkel III - 'Learning by talking?' - The role of local line leadership in organisational learning.
Artikkel IV - Interkulturell kompetanseutvikling - ein studie om leiing av barnehagepersonalet som lærer å lære om foreldresamarbeid 

Eg følgte doktorgradsprogrammet "Pedagogiske ressurser og læreprosesser" ved Universitetet i Sørøst-Norge. Heidi Biseth ved USN var min hovudrettleiar og Øyvind Glosvik ved HVL var medrettleiar.

 

Anna forsking

Våren 2020 starta eg og kollega Karin Street studien: "Samarbeid mellom barnehage og heim - før og under Corona-epidemien". Dette er ei kvantitativ studie, der formålet er å undersøke om foreldre og pedagogar opplever at samarbeidet mellom barnehage og heim har endra seg etter at barnehagane opna igjen etter stenging på grunn av Corona-utbrotet, 2020. Styrar/dagleg leiar i 630 barnehagar i Vestland fylke har fått forespurnad om å vidaresende nettbaserte spørreskjema til pedagogar og foreldre i sine barnehagar. I tillegg har styrar/dagleg leiar blitt spurt om å fylle ut kort bakgrunnsinformasjon om barnehagen. 

 

Tidlegare erfaring 

Frå januar 2015 til hausten 2016 arbeida eg som høgskulelektor på barnehagelærarutdanninga med hovudfokus på fleirkulturell pedagogikk og leiing i barnehagen. 
I 2016-2017 var eg koordinator for Kompetanse for mangfald i Sogn og Fjordane.

Eg har tidlegare arbeida som assistent, pedagogisk leiar og assisterande styrar i barnehage og programrådgjevar i flyktningtenesta.

Utdanning

Eg har bachelor i førskulelærar frå Høgskulen i Sogn og Fjordane, med fordjuping i Global knowledge (3 månadar praksisopphald i Zambia).
Master tok eg ved Høgskulen i Oslo og Akershus, i fleirkulturell og internasjonal utdanning, med 2 månadars feltarbeid i Sør-Afrika. Tittel på masteroppgåve: "Education in post-apartheid South Africa: A limited approach to social justice and redress".

 

 

Publikasjonar

  • Lærarrolla i utdanningsverkstad

    Fimreite, Hege, Pedersen, Lillian, Sønsthagen, Anne Grethe, Glosvik, Øyvind (2024)
  • Den kompetente barnehagen

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe, Birkeland, Johanna (2024)
  • Lærande linjeleiarar si rolle i utviklinga av barnehagen som ein lærande organisasjon – eit krysspress mellom institusjonelle omgivnadar sine krav og forventningar og eigen autonomi

    (2024)
  • Hvordan vi ser for oss at forskningsprosjekter ved BARNkunne, kan bidra til policy utvikling og styrking av barnehagesektoren? Om BARNkunnes portefølje og hva de bidrar til

    Ødegaard, Elin Eriksen, Sadownik, Alicja R., Andreadakis, Zacharias, Glosvik, Øyvind, Sønsthagen, Anne Grethe, Fimreite, Hege, Lund, Hilde Birgitte Hjertager, Aadland, Eivind (2024)
  • Verksted - et rom for kunnskapsutvikling

    Fimreite, Hege, Glosvik, Øyvind, Birkeland, Johanna, Sønsthagen, Anne Grethe, E. Rasmussen, Mona, D. Sivertsen, Siri (2023)
  • Different approaches to leadership of The Competent Kindergarten

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe (2023)
  • Den lærande barnehagen som inkluderingsarena

    (2023)
  • Den lærande linjeleiaren i eit sosialt berekraftsperspektiv

    (2023)
  • Framtidas barnehage – fleire hender eller fleire barnehagelærarar?

    (2023)
  • Kva med statusen til barnehagelæraryrket?

    (2023)
  • The learning early childhood education and care institution as an inclusion arena

    (2023)
  • Foreldresamarbeid i norske barnehagar: Ei undersøking av strukturell validitet av, og COVID-19 relaterte skilnadar i, foreldreundersøkinga

    Sønsthagen, Anne Grethe, Street, Karin Elisabeth Sørlie (2023)
  • Den kompetente barnehagen: tre tilnærmingar til leiing og kunnskapsutvikling

    Birkeland, Johanna, Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe (2022)
  • The Competent Preschool - three approaches to management and knowledge development

    Fimreite, Hege, Birkeland, Johanna, Sønsthagen, Anne Grethe (2022)
  • Den kompetente barnehagen

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe, Birkeland, Johanna (2022)
  • Leiing av den kompetente barnehagen

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe, Birkeland, Johanna (2022)
  • Kjære barnehagelærere - stå opp for den kunnskapen dere har

    Hofslundsengen, Hilde Christine, Pedersen, Lillian, Bøyum, Sigrid, Alme, Hilde, Fimreite, Hege, Bakken, Astrid Reidun Berglid, Nornes-Nymark, Merete, Sanderud, Jostein Rønning, Sønsthagen, Anne Grethe, Flaten, Kirsten Helen, Haukedal, Kjersti Sandnes (2022)
  • Eit inkluderande foreldresamarbeid i den lærande barnehagen – linjeleiinga sitt ansvar

    (2022)
  • BluPodden: Leiing i den lærande barnehagen (podcast)

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe, Glosvik, Øyvind (2021)
  • BluPodden: Mellom kvardagsverd og system (podcast)

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe, Glosvik, Øyvind (2021)
  • BluPodden: Når tale blir handling (podcast)

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe, Glosvik, Øyvind (2021)
  • Barnehagen og foreldre med flyktningbakgrunn

    (2021)
  • Dette påverkar tilsette sitt syn på foreldre med flyktningbakgrunn

    (2021)
  • Leiing og ansvar: Barnehagen som inkluderingsarena for foreldre med flyktningbakgrunn

    (2021)
  • Den lærande linjeleiaren i fleirkulturell kompetanseheving

    (2021)
  • Leadership and responsibility: A study of early childcare institutions as inclusion arenas for parents with refugee backgrounds

    (2021)
  • Visste du at ei lærande linjeleiing ser ut til å vere nødvendig for at barnehagen skal fungere som ein inkluderingsarena for foreldre med flyktningbakgrunn?

    (2021)
  • Interkulturell kompetanseutvikling - ein studie om leiing av barnehagepersonalet som lærer å lære om foreldresamarbeid

    Sønsthagen, Anne Grethe, Bøyum, Sigrid (2021)
  • Early childcare as arenas of inclusion: the contribution of staff to recognising parents with refugee backgrounds as significant stakeholders

    (2020)
  • Leadership and responsibility: A study of early childcare institutions as inclusion arenas for parents with refugee backgrounds

    (2020)
  • Samarbeid med foreldre med minoritetsbakgrunn

    (2020)
  • ‘Learning by Talking?’ – The role of local line leadership in organisational learning.

    Sønsthagen, Anne Grethe, Glosvik, Øyvind (2020)
  • ‘Learning by talking?’ – The role of local line leadership in organisational learning

    Sønsthagen, Anne Grethe, Glosvik, Øyvind (2020)
  • Barnehagen som inkluderingsarena for flyktningar gjennom personalet sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving

    (2019)
  • Etablering og utvikling av tillit mellom somaliske mødre og barnehagepersonalet

    (2019)
  • Inclusion in kindergartens

    (2019)
  • Inkluderande og ekskluderande praksisar i barnehagen - med eit fleirkulturelt perspektiv

    (2019)
  • Korleis barnehagen kan fungere som ein inkluderingsarena for flyktningar gjennom personalet sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving

    (2019)
  • Leadership’s work with multicultural professional development: The kindergarten as an arena of inclusion for refugees

    (2019)
  • Fleirkulturell kompetanseheving og barnehagen som inkluderingsarena for flyktningar

    (2018)
  • «Jeg savner barnet mitt». Møter mellom somaliske mødre og barnehagen

    (2018)
  • Barnehagar som profesjonelle praksisfellesskap?: Ein studie av lærande barnehagar i indre Sogn

    Glosvik, Øyvind, Sønsthagen, Anne Grethe, Pytte, Gunstein (2016)
  • Korleis arbeide med dei sju prinsippa for læring i nettbasert undervisning?

    Grimeland, Benedikte, Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Språkstimulering for flerspråklige barn i barnehagen

    Hofslundsengen, Hilde, Bøyum, Sigrid, Engesæter, Mari, Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Dei yngste flyktningane frå Syria går no i barnehagar over heile Noreg.

    (2016)
  • "Er det noko du saknar i barnehagen? - Barnet mitt". Møter mellom somaliske mødre og barnehagen

    (2016)
  • Need for a democratic approach to social justice in education and training

    (2016)
  • Perceptions regarding collaboration between Norwegian kindergartens and Somalian mothers 

    (2016)
  • Slik bør barnehagen møte minoritetsforeldrene

    (2016)
  • A comparative look at social justice in South African education and Norwegian introduction programme for refugees

    (2015)
  • A comparative look at social justice in South African education system and Norwegian introduction programme for refugees

    (2015)
  • Den fleirkulturelle barnehagen

    (2015)
  • Haldningsarbeid og inkludering

    (2015)