Førstelektor

Camilla Bjelland

Arbeids- og kompetanseområde

Læring og undervisning i høgare utdanning

Universitetspedagogikk og utdanningsfagleg kompetanse

 

 

Underviser i
Forskar på
  • Aktiv læring, casebasert undervisning, 
  • Lærerprofesjonalitet, kjernepraksiser, refleksjon
  • Digital læring
Forskargrupper

Publikasjonar

  • Hvordan skrive en førstelektorsøknad? - En erfaringsbasert veileder til opprykksprosessen, HVL-Notat; 2024/8

    Bjelland, Camilla, Halland, Sissel Aastvedt, Winje, Annette Kristoffersen (2024)
  • Paperframlegg: Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students, INTED2024, 18th International Technology, Education and Development Conference

    Bjelland, Camilla, Ludvigsen, Kristine (2024)
  • Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students

    Bjelland, Camilla, Ludvigsen, Kristine, Møgelvang, Anja (2024)
  • Hva skjer når studenter bruker kunstig intelligens som sparringpartner? Studenter bruker kunstig intelligens til å forstå vanskelig pensum. Det kan gå på bekostning av ekte samtaler med undervisere og medstudenter, mener forskere. Forskning.no

    Stephan, Mari-Louise Uldbæk, Møgelvang, Anja, Bjelland, Camilla (2024)
  • Case based teaching: A multicultural approach in teacher education: EAPRIL 2023, The European Association for Practitioner Research on Improving Learning

    Bjelland, Camilla, Kulild, Marit (2023)
Vis alle