Arbeids- og kompetanseområde
Høyskolelektor i Nyskaping, Teknologi- og Prosjektledelse
Interesse områder: Internship, Innovasjon/tjenesteinnovasjon, entreprenørskap, forretningsutvikling og bærekraft. Med utgangspunkt i Judit Johnstad Bragelien sin interesse for bærekraft og sirkulær økonomi, inkluderer hun disse tema i egn undervisning. Videre deltar Bragelien i en rekke prosjekter og ekstern ressursgruppe innenfor sirkulær økonomi. Hun er emneansvarlig for en rekke emner innenfor "Bærekraft og Sirkulær økonomi", samt Innovasjon og entreprenørskap i praksis. Tidligere har johnstad Bragelien undervist en årrekke i innovasjons-emnet teknologiledelse for ingeniør studenter i Bergen.
Utdannet: Siviløkonom - Master i Økonomi og administrasjon ved NHH med hovedprofil innenfor Strategi og ledelse og støtteprofilen Brand management. Utredning: Teori og "best practice" for "customer co-creation" ved tjenesteinnovasjon.
Arbeidserfaring: Høgskulen på Vestlandet (tidligere Høyskolen i Bergen) siden 2015. En kortere periode som konsulent i Experis Norway, med oppdrag innenfor offentlig sektor. Lang og solid erfaring fra byggebransjen innenfor kjededrift, utvikling og ledelse av virksomheter i tett sammarbeid med kunder. Hos E. A. Smith AS avd. HIBA HUS, Bygger`n Norge og AS HIBA.
Annet: Forfatter og foredragsholder.
- MOØ240 Innovasjon og entreprenørskap i praksis
- ØAO016 Strategi- og virksomhetsutvikling
- STR801 Strategi- og virksomhetsutvikling
- ØAA117 Prosjektarbeid og innovasjon
- DKR003 Bærekraft, Sirkulær økonomi og digitalsamfunnet
- INV001 Innovasjon og endringsledelse
- ING103 Prosjektledelse
- ING101 Teknologiledelse, økonomi og nyskaping (for Ing. studenter)
- Pedagogiske metoder i entreprenørskapsfag: Studentaktive metoder, kreativitet, bruk av student mentorer og innovasjon på tvers av profesjoner
- Bærekraft, sirkulær økonomi og tjenesteinnovasjon
- Innovasjon og entreprenørskap
- Bærekraft og grønn innovasjon
Publikasjonar
-
How to develop high-quality internship programs in innovation and entrepreneurship? Learning lessons from educators, students, and internship firms
-
EXPLORING STUDENTS’ CONTRIBUTION IN AN INTERNSHIP COURSE - THE COMPANY PERSPECTIVE OF HAVING STUDENT INTERNS
-
Entrepreneurship education through sustainability orientation – exploring a project initiating and structuring industry mentors
-
Entrepreneurship education through sustainable value creation – exploring a project introducing circular economy
-
Promoting Collaborative Social Innovation through Entrepreneurial Education: A Case Study
-
Promoting Collaborative Social Innovation through Entrepreneurial Education: A Case Study
-
Sirkulær økonomi – hvorfor? – hva? - hvordan?
-
Sirkulær økonomi – hvorfor? – hva? - hvordan?
-
Entrepreneurial education through sustainable value creation – Exploring case-mentors in circular economy courses
-
Entrepreneurship education through sustainable value creation – exploring a project introducing circular economy
-
EXPLORING STUDENTS’ VALUE CREATION AND CONTRIBUTION TO SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN AN INTERSHIP COURSE
-
Profitability through Material as a Service: A case study of a marine plastic supplier
-
Student peer mentoring in an entrepreneurship course
-
Entrepreneurship Education Through Sustainable Value Creation – EXPLORING ROLE OF MENTORING IN AN ENTREPRENEURSHIP COURSE
-
Exploring reflecting reports in entrepreneurial learning and value creation - facilitated by educators
-
“Student peer mentoring in an entrepreneurship course”
-
Hvordan skape grønn og rettferdig omstilling? Norge har forpliktet seg til omstilling: Hva må til på regionalt nivå? Hvilke konsekvenser og muligheter har Parisavtalen, FNs Bærekraftsmål og European Green Deal for næringslivet? Sirkulær Økonomi. v/Judit Johnstad Bragelien, Høgskulelektor HVL
-
Entrepreneurship education through sustainable value creation
-
Forretningsforståelse
-
Toward a model for universities as incubation ecosystems: Facilitating students for an entrepreneurial career
-
Hvorfor er digitalisering viktig for din bedrift?
-
Sirkulær økonomi - hva og eksempel fra undervisning
-
HVL e-helse pitch & Design Thinking
-
SUSTAINABLE ENTREPRENEURSHIP EDUCATION THROUGH SOCIAL INNOVATIONS, DIGITALIZATION AND COLLABORATION
-
SUSTAINABLE ENTREPRENEURSHIP EDUCATION THROUGH VALUE CREATION, COLLABORATION and DIGITALIZATION
-
SUSTAINABLE VALUE CREATION WITHIN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION
-
Slik får vi ut potensialet Frokostmøte i regi av Bergen Næringsråd, gruppe Helse
-
Developing engineering students' willingness and ability to perform creative tasks
-
Design Thinking - om anvendelse i undervisning
-
INNOVATION "ACROSS" IN AN INNOVATION AND ENTREPRENEURIAL SCIENCE
-
HVORDAN UTVIKLE SOSIALE INNOVASJONER GJENNOM EN KREATIV DIGITAL UNDERVISNINGSLØSNING I SAMARBEID MELLOM UH I NORD OG SØR? (MELLOM HVL/NORDISKE UNIVERSITET OG UNIVERSITET I SA)
-
Innovasjon på «tvers» i et innovasjons- og entreprenørskapsfag
-
STUDENPROSJEKTER SOM BIDRAR TIL SOSIALE INNOVASJONER OG NYE ARBEIDSPLASSER
-
INNOVATION AND COLLABORATION ACROSS ACADEMIA
-
PEER MENTORS ROLE IN AN ENTREPRENEURSHIP COURSE
-
HVORDAN UTVIKLE BÆREKRAFTIGE SAMARBEID INNEN TJENESTEINNOVASJON OG BRUKERORIENTERING MELLOM BERGEN LEGEVAKT OG HVL?
-
HVORDAN RESPONDERER STUDENTER VED BRUK AV STUDENTMENTORER I ENTREPRENØRSKAPSFAG?
-
Exploring students` Creativity through a Natural Experiment
-
Exploring students’ creativity through a natural experiment
-
HOW DO STUDENTS RESPOND TO USE OF STUDENT MENTORING IN AN ENTREPRENEURSHIP COURSE?
-
Entrepreneurship in higher education: South Africa and Norway compared
-
HVORDAN ØKE LÆRINGSUTBYTTET I ENTREPRENØRSKAP VED HJELP AV EFFEKTIVE UNDERVISNINGSMETODER?
-
SIMPLE