Fem grunner til å studere i Sogndal

I Sogndal er trivselsfaktoren så høy at mange av studentene våre blir igjen i bygda etter studietiden.

1. Perfekte omgivelser for læring

I Sogndal er det kort vei til naturen som klasserom. Campus har moderne undervisningsbygg som gjør det lett å lære. Her finner du blant annet en læringslab, med gratis tilgang til alt fra 3D-printer til podkastutstyr, Vi har mange spesialrom for de ulike utdanningene, blant annet musikkrom, sløydsal og idrettslab, og selvfølgelig et stort bibliotek.

2. Velkommen til femminutters-samfunnet

Sogndal er både stort og lite på samme tid. Sentrum er kompakt, og det er korte avstander mellom skole, hybel, natur og et mangfold av fritidsaktiviteter. I Sogndal får du rett og slett mer ut av døgnet. Du rekker til og med en topptur før forelesning!

3. Ungt miljø og gode jobbmuligheter

Mange trives så godt i Sogndal at de blir værende etter studietiden, og gjennomsnittsalderen i kommunen er faktisk lavere enn i resten av landet. Sogndal har mange offentlige arbeidsplasser og et stort gründermiljø. Her finner du den perfekte kombinasjonen av spennende karriere og aktiv fritid.

4. Pudder, padling og panorama

I Sogndal er det lett å leve et aktivt liv. Bygda er omringet av bratte fjell, dype daler, isblå fjord og majestetiske isbreer. Et av landets mest snøsikre skianlegg ligger 15 minutter unna campus. Det er alltid kort vei til en topptur med pudderføre, en padletur på fjorden eller en rusletur langs fjordstien i sola.

5. Høy trivselsfaktor

Sogndal er kjent for sitt gode studentmiljø, og bygda tiltrekker seg studenter fra hele landet. Her har vi studentorganisasjoner som passer for alle. Digger du lagidrett, eller har du lyst til drive med foto, musikk eller jobbe på studenthuset Meieriet? I Sogndal er alle muligheter åpne.