- Master in Physical Activity and Diet in a School Environment
- Teacher Education International Course - Outdoor Learning
- Physical Education
- - Physical Education
- - Basic Skills
- - Nature as an Arena for Cultural Formation
- - Yeaching Practices
- - Outdoor Learning
- - Practical Aesthetic Subjects in School and Teacher Education
- .- Sustaiability
Publications
-
Arbeid med forskningsbasert kunnskap - et kroppsøvingsfaglig perspektiv
-
Refleksjoner over profesjonsutvikling fra lærerspesialiststudenter i kroppsøving
-
Conceptualisations of Extra-Curricular Cross-Sector Partnerships in the Context of The Cultural Schoolbag and Physical Activity Health Initiatives in Norwegian Schools
-
Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap
-
Introduksjon
-
Hva kjennetegner utdanningsveier til kroppsøvingslærerprofesjonen? En gjennomgang av utdanningsinstitusjonenes nettbaserte informasjon
-
Praksisopplæring på masternivå – noe mer enn kun å få øve seg på undervisning
-
Ecocritical dialogues in teacher education.
-
Correction: Play, Learn, and Teach Outdoors — Network (PLaTO-Net): terminology, taxonomy, and ontology (International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, (2022), 19, 1, (66), 10.1186/s12966-022-01294-0)
-
Forskning for fremtiden?
-
Læreres erfaringer med mat- og helseundervisning utenfor klasserommet
-
Kroppsøvingslærers credo - deres refleksjoner i lys av van Manens begrep om pedagogisk takt
-
Lærerspesialiststudenter i kroppsøving - profesjonsutøvelse og anerkjennelse av eleven
-
Kroppsøving i skolen
-
En toppstilling i akademia
-
Karakterer i kroppsøving er ikke irrelevant.
-
Læringsfaget kroppsøving
-
Å ha kjennskap til læringsfaget kroppsøving
-
Didaktiske praksiser utendørs - økokritiske dialoger om og i natur. Fra emnet OUTDOOR LEARNING for utenlandske og norske lærerstudenter.
-
Dosent og professor bør samles til en toppstilling.
-
Play, Learn, and Teach Outdoors—Network (PLaTO‑Net): terminology, taxonomy, and ontology
-
The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.
-
How the concept of bodily learning challenges teaching and learning in Norwegian Physical Education (PE) based on the Norwegian curriculum renewal reform in school subjects in 2020 (LK20). Operationalizing “bodily learning” in PE
-
Kronikk i forskning.no. Faget heter kroppsøving, ikke gym
-
Ecocritical Dialogues
-
Danning – med blikk for læring Et økokritisk perspektiv
-
Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019
-
Hvem har sagt at alle elever skal like kroppsøving? Motsvar.
-
Lærerspesialiststudenter i kroppsøving sine refleksjoner rundt sitt pedagogiske credo
-
Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools
-
De praktiske og estetiske fagene i skole og lærerutdanning – historisk konseptualisering
-
Physical Education and Sport Studies in Norway
-
Fysisk aktivitet og estetiske læringsprosesser
-
Hva er fysisk aktivitet og estetiske læringsprosesser - eller hva kan det være
-
Didaktiske praksiser i høyere utdanning – profesjonsfellesskap med undervisning og forskning - Med utgangspunkt i kajakkpadling med masterstudenter som forsknings- og læringskontekst.
-
Når skal du Donald belite deg ?
-
Kroppsøving i femårig lærerutdanning.
-
How can researchers and teachers in school together rethink physical education for the future.
-
What is the problem of unclear boundaries between Physical Education and Physical Activity. The Norwegian Case
-
Teateranmeldelser som tekster i lærerutdanning – med utgangspunkt i Det Norske Teatrets Edda, 2017
-
Undervisningspraksis. Profesjonalitet i skolen. 2. utgave
-
Ecocritical lesson studies in Physical Education - an efficient way of developing awareness of the lack of environmental concern in outdoor practices?
-
Fagutvikling og kritisk refleksjon gjennom samarbeid på et tverrfaglig masterstudium
-
Lesson Study - an approach for rethinking physical education for the future.
-
Vi flytter skolen utendørs! Gode og inspirerende uterom.
-
Oppfatninger av natur i planverkene for kroppsøving og mat og helse i femårige grunnskolelærerutdanninger
-
Et retroperspektiv på lærerstudenters friluftsliv og naturopphold i skole og fritid - et antroposentrisk fremfor et økosentrisk natursyn
-
Timesignaturer i kroppsøvingsundervisning med utgangspunkt i data fra den norske studien Kvalitet i opplæringa
-
Natursyn i studieplaner
-
Kroppsøving mer enn «fysisk aktivitet»
-
The problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity in schools
-
Mer fysisk aktivitet i skolen gir mindre læring
-
Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures: Nordic Dialogues
-
Introduction
-
Book Report: Learning Outside the Classroom - Theory and Guidelines for Practice (2012)
-
Forskning, undervisning og vitenskapeleg resultat - Eksempel på korleis involvere lærerutdannarar, studentar, grunnskulelærarar og elevar.
-
Hvordan angripe et forskningsmateriale - 3 tilnærminger til kvalitativ innholdsanalyse
-
Nature in Children's Literature and Culture - an ecocritical perspective
-
Natursyn en undervisningsdag på ungdomstrinnet
-
Research within Formation - nature, body , movement
-
Uteskole research in Norway. Results and discussion
-
Hva forteller barnelitteraturen og barnas utsagn om natur, friluftsliv og bærekraftighet?
-
"We Are All Nature" - Young Children's Statements About Nature
-
"We are all nature" - young children's statements about nature
-
Fysisk aktivitet som metode
-
"Vi er alle natur" - En analyse av små barns utsagn om natur
-
Kroppsøving mer enn «fysisk aktivitet» Skolen endres – debatten uteblir
-
Fysisk aktivitet som kollektiv medisinering av elever
-
When travelling ideas meet local contexts: Norwegian teachers trying out 'lesson study'
-
Book report: The Nature Principle. Human restoration and the end of Nature-Deficit Disorder (2011)
-
Forskningsgruppe - å publisere vitenskapelig
-
Grunnleggende ferdigheter/Basic Skills
-
"Stortinget sier nei til èn times daglig fysisk aktivitet i skolen", av Hans Skjong.
-
Teaching and didactic practices - Research focus.
-
Å arbeide i forskningsgrupper - å publisere vitenskapelig.
-
Fremtiden på våre strender, av Knut Langeland
-
Barnet og bærekraften
-
Natursyn en undervisningsdag på ungdomstrinnet - ved, på og i sjø
-
Implementering av literacy - grunnleggende ferdigheter i lærerutdanning - en kasusstudie
-
Elevmedvirkning i Ungdomstrinn i utvikling
-
Lesson study i en nasjonal satsing for bedre klasseledelse Elevmedvirkninig i Ungdomstrinn i Utvikling
-
Panel: Environmental fears 1 - To fear and care about nature
-
Å transformere en global pedagogisk ide i lokale kontekster
-
Book Report - UTE! Friluftsliv - pedagogiske, historiske og sosiologiske perspektiver (2016).
-
Fremtidens kroppsøvingsfag - læring eller aktivitet?
-
God trening i ein dugnad, av Elin Hovda Hageberg. http://www.hib.no/forside-nyheter/god-trening-i-ein-dugnad/
-
Lesson Study – En modell for utvikling av undervisningspraksisen. Lesson Study - A model for the development of teaching practice.
-
Lesson Study – En modell for utvikling av undervisningspraksisen. Lesson Study - A model for the development of teaching practice.
-
Ny bok: Lesson Study i en Nordisk kontekst, av Dag Ove Vareberg http://www.hib.no/om-hogskolen/senter-for-utdanningsforskning/nytt-fra-senteret/ny-bok-lesson-study-i-en-nordisk-kontekst/
-
Nærmiljøkvalitetar kva er det? Kva seier forskninga?
-
Å lese i kroppsøvingsfaget.
-
Lesson study i en nordisk kontekst
-
Lærerstudenters kajakkpadling - en aristotelisk danningsreise?
-
Lesson study model: The challenge of transforming a global idea into local practice
-
Evalueringsrapport «Folkehelse og nærmiljøkvaliteter – Helsefremmende nærmiljøkvaliteter for SFO»
-
Forskergrupper: Naturen som danningsarena. Undervisningspraksis og lærerprofesjonalitet. Folkehelsearbeid i skole og barnehage
-
Innovasjon - samarbeid med eksterne partnere. Eksempelet "Folkehelse og nærmiljøkvaliteter"
-
"La barna fikse sin egen grønne lunge", av Terje Bringsvor Nilsen
-
Ledelse av samlingen og innlegg: "Folkehelse og nærmiljøkvaliteter - Helsefremmende nærmiljøkvaliteter for SFO". Erfaringssamling Hordaland 14.01.15
-
Master i fysisk aktivitet og kosthold i et skolemiljø - Erfaringer etter første studieår
-
"Mye entusiasme i SFO prosjekter", av Lisbeth Amland Heilund
-
Presentasjon på workshop: Forskergruppen: Naturen som danningsarena - Strategi.
-
"Store og små - å være i bevegelse sammmen". Utprøving, praktisk arbeid og teoriforelesning på temadag: LEV VEL I NÆRMILJØET
-
"Eksamen i det fri" av Marthe Berg-Olsen
-
Kroppsarbeid i skogen
-
Bruk av Lesson Study i en norsk kontekst
-
Nordisk Nettverk for LS-forskning
-
Forskningsseminar i Nordisk Nettverk for LS-Forskning.
-
Folkehelse og nærmiljøkvaliteter - Helsefremmende nærmiljøkvaliteter for SFO
-
Innledning
-
Natur og danning. Profesjonsutøvelse, barnehage og skole
-
Glokal Uteskole - Nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
Glokal uteskole - Et nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
Glokal uteskole - Nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
Glokal uteskole - Nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
Vanskelig å lære å svømme uten basseng.
-
Friluftslivsundervisning – didaktisk praksis og undervisningsmetodikk
-
Bruk av uteskole i de praktisk-estetiske fagene på barnetrinnet - en casestudie
-
Evaluering av kompetanseprogrammet "Folkehelse og nærmiljøkvaliteter" i fem fylker
-
Friluftslivsundervisning - didaktisk praksis og undervisningsmetodikk.
-
APP - Øvsttunparkenehttps://play.google.com/store/apps/details?id=no.mediesenteret.ovsttunparkenhttps://itunes.apple.com/no/app/vsttunparkene/id786387289?l=nb&mt=8http://mediesenteret.hib.no/%c3%b8vsttunparkene/
-
Grønne lunger - arenaer for økt fysisk aktivitet i nærmiljøet. Eksempelet Øvsttunparkene
-
Hva kan Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet bli for regionen?
-
Leder av programkomiteen: Åpningskonferanse for nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, 28. - 29. oktober 2014
-
Lesson Study - En modell for utviklingen av undervisningspraksisen
-
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet
-
National Center for Food, Health & Physical Activity: Purpose, goals, methods and activities
-
Høgskolepedagogisk drypp - Lesson study som metode
-
Lesson study: En analyse av implementeringen i fire norske skoler
-
Comparison of the Physical Activity of 11–12 Year Old Pupils in Two Schools in Norway and Iceland, using Pedometer Registrations and Activity Diaries
-
Skolebyrådens mageplask. Kjære Harald Victor Hove: Hvorfor vil du umyndiggjøre kroppsøvingslærere?
-
Forskning og meritterende arbeid på egen undervisning.Hvordan er det mulig å videreutvikle egen undervisningspraksis, drive forskning og publisering på denne? Vi ser på erfaringer med selvstudier og har et særlig fokus på metoden «Lesson studies»
-
Kameratredning i kajakk
-
Elever skal lære å svømme - ikke å bade
-
Elever skal lære å svømme - ikke å bade. Undervisningen er ikke unnagjort etter fjerde trinn
-
Undervisningspraksis. Profesjonalitet i skolen
-
De Grunnleggende ferdighetene - hvordan forstå dem?
-
"Høgskolen får anerkjennelse for sitt Kina-samarbeid" av Ragnhild Osnes Olsen
-
Information about: Bergen University College. Faculty of Education. Department of Physical Education and Sport
-
Lær av Kentucky, Lisbeth Iversen
-
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet
-
Naturen - en arena for dannning og didaktisk praksis
-
"Studenter har skapt sin drømmepark på Nesttun", av: Terje Bringsvor Nilsen
-
"Vil la studenter fornye stasjonsområdet", av Terje Bringsvor Nilsen
-
Naturen som danningsarena for 10-11 åringers kropper. Fysisk aktivitet gjennom saging, rydding og frilek i skogen
-
Visjons- og erfaringsrapport. Visjoner og ønskede tiltak for utvikling av Nesttun
-
De grunnleggende ferdighetene i de praktisk-estetiske fagene
-
Svømmeundervisningen ut av badelandene!
-
Implementering av fysisk aktivitet i skolen - faglig kompetanseheving i personalet eller utfordring av lærerprofesjonaliteten?
-
Naturen som danningsarena
-
"Orienteringsidretten - fysisk aktivitet, grunnleggende ferdigheter og flerfaglighet"
-
Lesson Study - en modell for utvikling av undervisningspraksisen
-
Undervisningspraksis og lærerprofesjonalitet. Presentasjon av modellen Lesson Study
-
Rammefaktorenes betydning for tilretteleggingen av opplæringen i de praktisk-estetiske fagene : en casestudie
-
Lesson Study
-
Aktivitet er så mye
-
Fysisk aktivitet - så mye mer enn organisert idrett og opphold på treningssenter
-
Kunnskapsløftet og læreplaner sett i forhold til ulike læringsarenaer. Læringsarenaer og fag sett i forhold til ulike alderstrinn
-
Lesing, skriving og muntlighet i kroppsøvingsfaget
-
Profesjonsutvikling gjennom praksissamarbeid
-
Skolen flytter ut
-
Å bruke kroppen
-
Profesjonsutvikling og kompetanse gjennom praksissamarbeid
-
Undervisningspraksis og lærerprofesjonalitet
-
Praktisk-estetiske fag og vektlegging av de fem grunnleggende ferdighetene - en casestudie
-
"Skoleskandalen: Nattland-elever kan ende op med lavvo som klasserom. De vil vurdere lavvo-forslag" av Linda Hilland og Anne Huso. "Kan være en positiv løsning" av Katherine Ferguson
-
De praktisk-estetiske fagene og rammefaktoreres betydning - en casestudie
-
Uteskole som forutsetning for bærekraftig utvikling. Útikennsla sem skilyrði fyrir sjálfbærri þróun
-
Engelsk i kroppsøving og kroppsøving på engelsk. To eksempler på bruk av skolens omgivelser som ressurs i opplæringen innenfor engelsk og kroppsøving
-
Når lærere ønsker å utvikle egen undervisningspraksis
-
"Gymmen er blitt et testregime", av Ragnhild Stenvaagnes og Camilla Aadland
-
Bergen University College, Faculty of Education, Departement of Physical Education and Sport
-
Hvordan bruke Øvsttunparkene. Grønne lunger - et befolkningsrettet tiltak for økt fysisk aktivitet
-
Outdoor learning: A collaborative project between schools and teacher training colleges in Bergen and in other countries
-
Plandokument for Øvsttunparkene. Grønne lunger - et befolkningsrettet tiltak for økt fysisk aktivitet
-
Velforening vil redde grøntområder på Øvsttun, av Lene Bjånesøy Engh
-
Øvsttunparkene. Grønne lunger - et befolkningsrettet tiltak for økt fysisk aktivitet
-
Profesjonsutvikling og kompetanse i skøyter - et samarbeidsprosjekt mellom lærerutdanning og frivillig idrett
-
Folkehelsedidaktikk
-
Erfaringer med grunnleggende ferdigheter i alle fag og kunnskapsdeling innenfor UH-sektoren
-
FoU-forum: Erfaringer med grunnleggende ferdigheter i alle fag og kunnskapsdeling i UH-sektoren
-
Skriving som grunnleggende ferdighet: Når 6.-klassinger velger å skrive
-
LÆREMIDDEL: Regning i alle fag- kroppsøving Digitalt etterutdanningsmateriell
-
Fysisk aktivitet for grunnskoleelever. Hvordan kan kompetanseheving av lærere finne sted for å få dette til? Et eksempel fra Smørås skole i Bergen
-
Lærerprofesjonalitet og sikkerhet - utvikling av læreres profesjonelle kunnskapsbase
-
"Ryk og reis" av HiB, Internasjonalt kontor
-
Å skrive seg til kunnskap - om Charles Darwin
-
Regning i alle fag- kroppsøving Digitalt etterutdanningsmateriell
-
Conference report Health, physical activity and outdoor learning
-
Hvordan koble fysisk aktivitet opp til kompetansemålene i de ulike fagene? Et eksempel for mellomtrinnet med utgangspunkt i idretten orientering
-
Kroppsøvingsfaget og de grunnleggende ferdighetene
-
Læring i et sosialt arbeidsfellesskap: Bruk av alternative læringsarenaer, varierte arbeidsmåter og utradisjonelle kunnskapskilder
-
Teaching in an outdoor classroom environment
-
Uteskole for islendinger, av Anette Berentsen
-
outdoor education course, 2009
-
Academic activities - a central position within outdoor learning
-
Aukin hreyfing med skrefateljara. Samstarf milli grunnskola og haskola
-
Pedometers for motivation, practical experiences with pedometers
-
Physical activity and the use of pedometers in school for 11 - 12 year-olds
-
Using the outdoor classroom, practical activities outdoors
-
Økt fysisk aktivitet ved bruk av skritteller
-
"Forsker på barnetekster", av Frøy Katrine Myrhol
-
"Lek og skriv"
-
"Unge Darwinister", av Karen Mortensen
-
Vil du være Darwinforsker
-
"Unge forskere i Darwins fotspor", av Marianne Mathiesen
-
Grunnleggende ferdigheter i alle fag Presentasjon av ny bokutgivelse
-
Grunnleggende ferdigheter i alle fag
-
Internasjonalisering - samarbeid med Island
-
Ut på kanotur Tips om kanopadling med barn/ungdom
-
" Forskerrollen og samspillet med en grunnskole"
-
Alternative læringsarenaer. Utvikling av uteklasserom ved Nordlingaskoli i Reykjavik
-
"Ein time om dagen - saman for fysisk aktivitet"
-
"Friluftsliv er blitt trendy" av Ingelill Hatland Brattheim
-
Fysisk aktivitet og uteskole
-
"H-L-R- Mulig filmkarriere" Grunnleggende ferdigheter i alle fag
-
Naturlekeplasser/Uteklasserom i Ulsmåg skole sitt nærmiljø
-
Outdoor learning
-
Samarbeid høgskole - grunnskole
-
"Skolen spiser opp barnas lekeplass: FAU ønsker mer bruk av uteområder" av Laila Borge
-
"Varierte arbeidsmåter. Uteskole"
-
Vestlandsrevyen
-
En gren på internasjonaliseringens tre - et møte mellom islandsk og norsk kultur
-
"Frå Island til Norsk villmark", av Gro Anette F. Kittang
-
Outdoor Education Course
-
"Aktiv forskning" av Steffen Opheim
-
Daglig fysisk aktivitet i grunnskolen
-
"Elevene som forskere. Å bruke kroppen -et miljøvennlig alternativ"
-
"Elever forsker på egen fysisk aktivitet" av Lene Bjånesøy Engh
-
"Vi har lært å bli miljøvennlig" av Yngve Garen Svardal
-
Å bruke kroppen - et miljøvennlig alternativ
-
Fysisk aktivitet hos 11 - 12-åringar i skulen
-
Asfaltorientering i kjente trakter. Tekst: Laila Borge
-
Forskning i fokus for elevutveksling av Lene Bjånesø Engh
-
"Skogane våre: Ei kjelde for fysisk og psykisk helse" Erfaringer med bruk av skog i undervisningen
-
Å stimulere elevenes utvikling som hele mennesker. Uteskole som arbeidsmåte
-
Polaråret. Uteskolens muligheter over landegrensene
-
Fysisk aktivitet hos 11-12-åringar i skulen In english: Physical activity in school for 11-12 year-olds http://tidsskriftet.no/sites/tidsskriftet.no/files/pdf2007--2927-9eng.pdf
-
Hva spiste man i steinalderen?
-
"På Skomakerdiket skole" av Silje vestvik (BT)
-
Uteskole - en arbeidsmåte og etisk valg
-
Uteskole - en didaktisk praksis for elevenes kroppslige eksistens
-
Uteskole som arbeidsmåte. En tverrfaglig tilnærming til elevenes helhetlige utvikling
-
Uteskole og fysisk aktivitet i en 6.klasse
-
Nyttårsforsetter Nyttårsforsetter
-
Norsk konferanse om utdanning og læring (NKUL): Om bruk av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) ved NTNU Trondheim, 12. mai 2006. 3E Comenius - satsingsfelt i utdanningen. "Outdoor learning Healthy body - healthy mind"
-
Nyttårsforsetter
-
Naturlekeplass og uteskole i Island
-
The promotion of health and physical activation in primary and secondary school subjects using outdoor enviroment and learning
-
Uteskole og fysisk form i en 6.klasse
-
Forsøk med utprøving av uteskole som arbeidsmåte på ungdomstrinnet
-
Fylkeskonferanse for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv. Fagdag for lærere. "Handlingsplan for fysisk aktivitet 2005-2009. Sammen for aktivitet" "Lavterskeltilbud - Slosskultur"
-
Handlingsplan for fysisk aktivitet. Fra 0 til litt. Konsekvensar for arealforvaltninga. Universell utforming
-
Læringsgevinstar ved uteskule
-
Outdoor learning The importance and experience of holistic teaching in primary and secondary schools in Norway
-
Uteskole - teori og praksis
-
Uteskole ved sjøkanten, Oksebåsen
-
How to use Outdoor Learning as a teaching method in physical education. A practical demonstration about moving areas of teaching to an outdoors classroom environment
-
Steintøft lærestykke i trekantsamarbeid. Tekst: Ingebjørg Jensen
-
Vilter lek, samarbeid, slåsskamper, kampleker
-
Hva er det egentlig elevene drikker på skolen?
-
From Outdoor Learning to Stone Age Film
-
Outdoor learning in Norwegian schools
-
Er førstehjelp og livredning bare viktig for kroppsøvingslærere?
-
Førstehjelp må inn i all lærerutdanning
-
Aktive Ulsmåg-elever
-
From Outdoor learning to Stone Age Film
-
Skålte i sjampis på premierefest. Tekst: Torgeir Hågøy
-
Vilterleik, samarbeid og annen moro
-
Kunsten å imponere med mat på tur. Et kurs fra det tverrfaglige utviklingsarbeidet: Kampen om kroppen - mat og mosjon
-
The battle for the body - food and exercise
-
Hva drikker elevene på skolen ?
-
Fysisk aktivitet og ernæring: Ut fra gymsal og skolekjøkken - inn i naturen
-
Mat og mosjon i naturen - et utviklingsarbeid med studenter og grunnskoleelever
-
Billedmateriale: Kunsten å imponere med mat på tur
-
Flemming (7) henger høyt. Tekst: Torgeir Hågøy
-
Uteskole på små- og mellomskoletrinnet
-
Uteskole på små-, mellom- og ungdomsskoletrinnet
-
Uteskole som pedagogisk arbeidsmåte
-
Vilter leik og annen moro
-
Mat og mosjon i Bergen
-
Ut fra gymsal og skolekjøkken - inn i naturen
-
Mat og mosjon i jakten på virkeligheten
-
Kunsten å imponere med mat på tur
-
Moro med uteskole
-
Jakten på virkeligheten. Ufseløype - naturen som spisskammer
-
"Om uteskole og jakten på den virkelige skole."
-
Uteskole ved sjøkanten. Kompetansehevingsseminar for lærere
-
Kampen om kroppen - mat og mosjon. Fysiske aktiviteter og kosthold med naturen som arena
-
Sansemotorikk i natur. Bygge- og konstruksjonsleik
-
Utedagen på alvor. Planlegging og gjennomføring av tverrfaglige undervisningsopplegg på småskoletrinnet hvor uteskole brukes som arbeidsmetode
-
Mat og mosjon i hverdagen
-
Mat og mosjon i naturen, opplevelsesdag for grunnskoleelever
-
Naturen som spiskammer og arena for fysisk aktivitet
-
Kampen om kroppen - mat og mosjon. Tverrfaglig fellesseminar med vekt på utskole ved sjøkanten
-
Kroppsøving på ungdomstrinnet, teori og praksis i faget
-
Dans i kroppsøvingsfaget
-
Sansemotorikk, uteleik og rørsle. Kurs i fysisk aktivitet og helse
-
Livsstil og helse i kroppsøvingsfaget. Prosjekt i kroppsøving for VK1 elever: Kreativ kantine
-
Dansevideo
-
School and Outdoor Life: Children, Movement, Risk and Practical Experience
-
Etterutdanningskurs for kroppsøvingslærere i VGS i region nord og nord Hordaland. IKT i kroppsøvingsfaget. Idretten orientering i kroppsøvingsfaget