Vice-Dean

Anne Kristin Rønsen

Field of work

My area of responsibility involves supporting the institutes in the further development of study programs and educational quality. In my role, I will also contribute to the establishment and further development of relationships, both regionally and nationally, within the faculty's fields of study.



Courses taught

  • Teaching and learning in higher education
  • Assessment for Learning
  • Professional Learning and developement
  • Learning Technology
  • Leading education


Research areas

  • Technology-Supported Practice Supervision
  • Professional Competence
  • Teaching and Learning in Higher Education
  • Use of Digital Tools in Collaboration and Learning

 

Publications

  • Tips og råd til meritteringssøknad

    Anne Kristin Rønsen, Hilde Larsen Damsgaard (2023)
  • Teknologistøttet praksisveiledning i ulike læringskontekster

    Anne Kristin Rønsen (2019)
  • Professional Development through an intervention

    Ingrid Helleve, Jeanette Oterlei Holmar, Anne Kristin Rønsen (2018)
  • En lærerutdanners bekjennelser

    Anne Christine Aandahl, Gunn Tone Iversen, Anne Kristin Rønsen (2017)
  • Reflection Supported By Handheld Technology - Strengthening The Practicum In Teacher Education

    Anne Kristin Rønsen, Mette Ulvedal, Karin Mjelde (2017)
  • En strøm av informasjon - nålen i høystakken

    Anne Kristin Rønsen (2016)
  • Livslang læring på arbeidsplassen

    Anne Kristin Rønsen (2016)
  • Læring på arbeidsplassen og innovativ bruk av teknologi

    Anne Kristin Rønsen (2016)
  • Tilbakemeldingsppraksis i klasserommet

    Anne Kristin Rønsen (2016)
  • Fagspesifik vurdering for læring

    Anne Kristin Rønsen (2016)
  • Exploring the decision-making behind innovative use of technology-enhanced lifelong Learning in enterprises.

    Anne Kristin Rønsen, Tarja Irene Tikkanen (2016)
  • Innovative use of technology to promote lifelong learning in public and private enterprises

    Tarja Irene Tikkanen, Anne Kristin Rønsen (2016)
  • Vurdering for læring som profesjonskompetanse i grunnskole og videregående opplæring.

    Anne Kristin Rønsen (2015)
  • Endret vurderingskompetanse i praksis – utvikling av profesjonskompetanse i klasserommet

    Anne Kristin Rønsen, Knut Steinar Engelsen (2015)
  • Vurdering som profesjonskompetanse. Refleksjonsbasert utvikling av læreres kompetanse i formativ vurdering

    Anne Kristin Rønsen (2015)
  • Influencing and facilitating conditions for developing reflective assessment practice

    Anne Kristin Rønsen, Kari Smith (2014)
  • What teachers say and what students perceive - Interpretations of feedback in teacher-student assessment dialogues

    Anne Kristin Rønsen (2013)
  • Lang vei frem, kort vei tilbake? Et institusjonsperspektiv på IKT, didaktiske endringer og studentmedvirkning i lærerutdanningen

    Knut Steinar Engelsen, Anne Kristin Rønsen (2011)
  • God vurderingspraksis i barneskolen

    Anne Kristin Rønsen (2009)