Field of work
Courses taught
-Physical Education
-PHD 912 Ecocriticism and didactic practices
-Outdoor teaching for explorers (EVO, KfK)
Research areas
- - Physical Education
- - Ecocritisism
- - Nature as an Arena for Cultural Formation
- - Yeaching Practices
- - Outdoor Learning
- - Practical Aesthetic Subjects in School and Teacher Education
- .- Sustaiability
Research groups
Formation - Nature, Body, Movement
Nature in Children's Litterature and Culture
- MGUKØ502, Physical education 3, module 2 - Formation and learning in physical education, 25/26, subject responsible
- MGUKØ550, Physical Education 3, module 4 - Master's thesis, 25/26
- PHD912, Ecocriticism and didactic practices, 25/26
- UTE801, Didactic practices outdoors for engagement, exploration, and creativity, 25/26
- UTE802, Professional learning communities for didactic and aesthetic practices in schools, 25/26
Publications
-
Global Problems and/or Local Solutions: Teaching and Learning Physical Education in the Wake of OECD Education 2030
-
Pupils’ reflections on experiences and feelings in meditation in nature: an intercultural ecopedagogical praxis in outdoor education
-
Intercultural dialogue on ecopedagogy between Daoism and Naess’ ecosophy: Comparing and integrating Chinese and Western ecological wisdom
-
Primary students`experiences with outdoor education in the local environment
-
WP5b - Utvikling av kunnskap om DKS for lærerutdanning, skole og samfunn.
-
Arbeid med forskningsbasert kunnskap - et kroppsøvingsfaglig perspektiv
-
Introduksjon
-
Praksisopplæring på masternivå – noe mer enn kun å få øve seg på undervisning
-
Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap
-
Hva kjennetegner utdanningsveier til kroppsøvingslærerprofesjonen? En gjennomgang av utdanningsinstitusjonenes nettbaserte informasjon
-
Læreres erfaringer med mat- og helseundervisning utenfor klasserommet
-
Kroppsøvingslærers credo - deres refleksjoner i lys av van Manens begrep om pedagogisk takt
-
Conceptualisations of Extra-Curricular Cross-Sector Partnerships in the Context of The Cultural Schoolbag and Physical Activity Health Initiatives in Norwegian Schools
-
Lærerspesialiststudenter i kroppsøving - profesjonsutøvelse og anerkjennelse av eleven
-
Refleksjoner over profesjonsutvikling fra lærerspesialiststudenter i kroppsøving
-
Ecocritical dialogues in teacher education.
-
Correction: Play, Learn, and Teach Outdoors — Network (PLaTO-Net): terminology, taxonomy, and ontology (International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, (2022), 19, 1, (66), 10.1186/s12966-022-01294-0)
-
Forskning for fremtiden?
-
En toppstilling i akademia
-
Læringsfaget kroppsøving
-
Dosent og professor bør samles til en toppstilling.
-
Karakterer i kroppsøving er ikke irrelevant.
-
Play, Learn, and Teach Outdoors—Network (PLaTO‑Net): terminology, taxonomy, and ontology
-
Didaktiske praksiser utendørs - økokritiske dialoger om og i natur. Fra emnet OUTDOOR LEARNING for utenlandske og norske lærerstudenter.
-
Å ha kjennskap til læringsfaget kroppsøving
-
Kroppsøving i skolen
-
Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019
-
Ecocritical Dialogues
-
Lærerspesialiststudenter i kroppsøving sine refleksjoner rundt sitt pedagogiske credo
-
The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.
-
How the concept of bodily learning challenges teaching and learning in Norwegian Physical Education (PE) based on the Norwegian curriculum renewal reform in school subjects in 2020 (LK20). Operationalizing “bodily learning” in PE
-
Danning – med blikk for læring Et økokritisk perspektiv
-
Hvem har sagt at alle elever skal like kroppsøving? Motsvar.
-
Kronikk i forskning.no. Faget heter kroppsøving, ikke gym
-
Fysisk aktivitet og estetiske læringsprosesser
-
Når skal du Donald belite deg ?
-
Didaktiske praksiser i høyere utdanning – profesjonsfellesskap med undervisning og forskning - Med utgangspunkt i kajakkpadling med masterstudenter som forsknings- og læringskontekst.
-
Hva er fysisk aktivitet og estetiske læringsprosesser - eller hva kan det være
-
Kroppsøving i femårig lærerutdanning.
-
Physical Education and Sport Studies in Norway
-
De praktiske og estetiske fagene i skole og lærerutdanning – historisk konseptualisering
-
Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools
-
Timesignaturer i kroppsøvingsundervisning med utgangspunkt i data fra den norske studien Kvalitet i opplæringa
-
How can researchers and teachers in school together rethink physical education for the future.
-
Fagutvikling og kritisk refleksjon gjennom samarbeid på et tverrfaglig masterstudium
-
What is the problem of unclear boundaries between Physical Education and Physical Activity. The Norwegian Case
-
Lesson Study - an approach for rethinking physical education for the future.
-
Ecocritical lesson studies in Physical Education - an efficient way of developing awareness of the lack of environmental concern in outdoor practices?
-
Vi flytter skolen utendørs! Gode og inspirerende uterom.
-
Teateranmeldelser som tekster i lærerutdanning – med utgangspunkt i Det Norske Teatrets Edda, 2017
-
Et retroperspektiv på lærerstudenters friluftsliv og naturopphold i skole og fritid - et antroposentrisk fremfor et økosentrisk natursyn
-
Oppfatninger av natur i planverkene for kroppsøving og mat og helse i femårige grunnskolelærerutdanninger
-
Undervisningspraksis. Profesjonalitet i skolen. 2. utgave
-
Kroppsøving mer enn «fysisk aktivitet»
-
The problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity in schools
-
"Vi er alle natur" - En analyse av små barns utsagn om natur
-
Forskning, undervisning og vitenskapeleg resultat - Eksempel på korleis involvere lærerutdannarar, studentar, grunnskulelærarar og elevar.
-
Nature in Children's Literature and Culture - an ecocritical perspective
-
Research within Formation - nature, body , movement
-
"We Are All Nature" - Young Children's Statements About Nature
-
Introduction
-
Hva forteller barnelitteraturen og barnas utsagn om natur, friluftsliv og bærekraftighet?
-
Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures: Nordic Dialogues
-
Book Report: Learning Outside the Classroom - Theory and Guidelines for Practice (2012)
-
Natursyn en undervisningsdag på ungdomstrinnet
-
"We are all nature" - young children's statements about nature
-
Natursyn i studieplaner
-
Mer fysisk aktivitet i skolen gir mindre læring
-
Uteskole research in Norway. Results and discussion
-
Fysisk aktivitet som metode
-
Hvordan angripe et forskningsmateriale - 3 tilnærminger til kvalitativ innholdsanalyse
-
Grunnleggende ferdigheter/Basic Skills
-
Kroppsøving mer enn «fysisk aktivitet» Skolen endres – debatten uteblir
-
Fremtiden på våre strender, av Knut Langeland
-
Natursyn en undervisningsdag på ungdomstrinnet - ved, på og i sjø
-
Teaching and didactic practices - Research focus.
-
Book report: The Nature Principle. Human restoration and the end of Nature-Deficit Disorder (2011)
-
Barnet og bærekraften
-
"Stortinget sier nei til èn times daglig fysisk aktivitet i skolen", av Hans Skjong.
-
Fysisk aktivitet som kollektiv medisinering av elever
-
When travelling ideas meet local contexts: Norwegian teachers trying out 'lesson study'
-
Lesson study i en nasjonal satsing for bedre klasseledelse Elevmedvirkninig i Ungdomstrinn i Utvikling
-
Forskningsgruppe - å publisere vitenskapelig
-
Å arbeide i forskningsgrupper - å publisere vitenskapelig.
-
Elevmedvirkning i Ungdomstrinn i utvikling
-
Implementering av literacy - grunnleggende ferdigheter i lærerutdanning - en kasusstudie
-
Lærerstudenters kajakkpadling - en aristotelisk danningsreise?
-
Panel: Environmental fears 1 - To fear and care about nature
-
Book Report - UTE! Friluftsliv - pedagogiske, historiske og sosiologiske perspektiver (2016).
-
Nærmiljøkvalitetar kva er det? Kva seier forskninga?
-
Fremtidens kroppsøvingsfag - læring eller aktivitet?
-
Lesson Study – En modell for utvikling av undervisningspraksisen. Lesson Study - A model for the development of teaching practice.
-
Lesson Study – En modell for utvikling av undervisningspraksisen. Lesson Study - A model for the development of teaching practice.
-
Ny bok: Lesson Study i en Nordisk kontekst, av Dag Ove Vareberg http://www.hib.no/om-hogskolen/senter-for-utdanningsforskning/nytt-fra-senteret/ny-bok-lesson-study-i-en-nordisk-kontekst/
-
God trening i ein dugnad, av Elin Hovda Hageberg. http://www.hib.no/forside-nyheter/god-trening-i-ein-dugnad/
-
Å transformere en global pedagogisk ide i lokale kontekster
-
Å lese i kroppsøvingsfaget.
-
Lesson study i en nordisk kontekst
-
Friluftslivsundervisning - didaktisk praksis og undervisningsmetodikk.
-
Innledning
-
Vanskelig å lære å svømme uten basseng.
-
Glokal Uteskole - Nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
Folkehelse og nærmiljøkvaliteter - Helsefremmende nærmiljøkvaliteter for SFO
-
"Store og små - å være i bevegelse sammmen". Utprøving, praktisk arbeid og teoriforelesning på temadag: LEV VEL I NÆRMILJØET
-
Bruk av uteskole i de praktisk-estetiske fagene på barnetrinnet - en casestudie
-
Glokal uteskole - Nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
Kroppsarbeid i skogen
-
Natur og danning. Profesjonsutøvelse, barnehage og skole
-
Lesson study model: The challenge of transforming a global idea into local practice
-
Glokal uteskole - Nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
"La barna fikse sin egen grønne lunge", av Terje Bringsvor Nilsen
-
Forskergrupper: Naturen som danningsarena. Undervisningspraksis og lærerprofesjonalitet. Folkehelsearbeid i skole og barnehage
-
Friluftslivsundervisning – didaktisk praksis og undervisningsmetodikk
-
Master i fysisk aktivitet og kosthold i et skolemiljø - Erfaringer etter første studieår
-
"Eksamen i det fri" av Marthe Berg-Olsen
-
Innovasjon - samarbeid med eksterne partnere. Eksempelet "Folkehelse og nærmiljøkvaliteter"
-
KANOPADLING - Bruk av kano i skolen
-
Forskningsseminar i Nordisk Nettverk for LS-Forskning.
-
Bruk av Lesson Study i en norsk kontekst
-
Nordisk Nettverk for LS-forskning
-
Glokal uteskole - Et nordisk lærerutdanningssamarbeid
-
Presentasjon på workshop: Forskergruppen: Naturen som danningsarena - Strategi.
-
Evaluering av kompetanseprogrammet "Folkehelse og nærmiljøkvaliteter" i fem fylker
-
Grønne lunger.
-
Evalueringsrapport «Folkehelse og nærmiljøkvaliteter – Helsefremmende nærmiljøkvaliteter for SFO»
-
"Mye entusiasme i SFO prosjekter", av Lisbeth Amland Heilund
-
Ledelse av samlingen og innlegg: "Folkehelse og nærmiljøkvaliteter - Helsefremmende nærmiljøkvaliteter for SFO". Erfaringssamling Hordaland 14.01.15
-
Hva kan Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet bli for regionen?
-
Kameratredning i kajakk
-
Forskning og meritterende arbeid på egen undervisning.Hvordan er det mulig å videreutvikle egen undervisningspraksis, drive forskning og publisering på denne? Vi ser på erfaringer med selvstudier og har et særlig fokus på metoden «Lesson studies»
-
Grønne lunger - arenaer for økt fysisk aktivitet i nærmiljøet. Eksempelet Øvsttunparkene
-
Lesson Study - En modell for utviklingen av undervisningspraksisen
-
Skolebyrådens mageplask. Kjære Harald Victor Hove: Hvorfor vil du umyndiggjøre kroppsøvingslærere?
-
Leder av programkomiteen: Åpningskonferanse for nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, 28. - 29. oktober 2014
-
Lesson study: En analyse av implementeringen i fire norske skoler
-
Comparison of the Physical Activity of 11–12 Year Old Pupils in Two Schools in Norway and Iceland, using Pedometer Registrations and Activity Diaries
-
Elever skal lære å svømme - ikke å bade
-
Elever skal lære å svømme - ikke å bade. Undervisningen er ikke unnagjort etter fjerde trinn
-
National Center for Food, Health & Physical Activity: Purpose, goals, methods and activities
-
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet
-
Høgskolepedagogisk drypp - Lesson study som metode
-
APP - Øvsttunparkenehttps://play.google.com/store/apps/details?id=no.mediesenteret.ovsttunparkenhttps://itunes.apple.com/no/app/vsttunparkene/id786387289?l=nb&mt=8http://mediesenteret.hib.no/%c3%b8vsttunparkene/
-
Undervisningspraksis. Profesjonalitet i skolen
-
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet
-
De grunnleggende ferdighetene i de praktisk-estetiske fagene
-
Information about: Bergen University College. Faculty of Education. Department of Physical Education and Sport
-
Visjons- og erfaringsrapport. Visjoner og ønskede tiltak for utvikling av Nesttun
-
Naturen - en arena for dannning og didaktisk praksis
-
"Studenter har skapt sin drømmepark på Nesttun", av: Terje Bringsvor Nilsen
-
"Høgskolen får anerkjennelse for sitt Kina-samarbeid" av Ragnhild Osnes Olsen
-
"Vil la studenter fornye stasjonsområdet", av Terje Bringsvor Nilsen
-
Rammefaktorenes betydning for tilretteleggingen av opplæringen i de praktisk-estetiske fagene : en casestudie
-
Svømmeundervisningen ut av badelandene!
-
Implementering av fysisk aktivitet i skolen - faglig kompetanseheving i personalet eller utfordring av lærerprofesjonaliteten?
-
Naturen som danningsarena for 10-11 åringers kropper. Fysisk aktivitet gjennom saging, rydding og frilek i skogen
-
Naturen som danningsarena
-
Lesson Study - en modell for utvikling av undervisningspraksisen
-
Undervisningspraksis og lærerprofesjonalitet. Presentasjon av modellen Lesson Study
-
Lær av Kentucky, Lisbeth Iversen
-
De Grunnleggende ferdighetene - hvordan forstå dem?
-
"Orienteringsidretten - fysisk aktivitet, grunnleggende ferdigheter og flerfaglighet"
-
Skolen flytter ut
-
"Skoleskandalen: Nattland-elever kan ende op med lavvo som klasserom. De vil vurdere lavvo-forslag" av Linda Hilland og Anne Huso. "Kan være en positiv løsning" av Katherine Ferguson
-
Fysisk aktivitet - så mye mer enn organisert idrett og opphold på treningssenter
-
Aktivitet er så mye
-
Å bruke kroppen
-
Praktisk-estetiske fag og vektlegging av de fem grunnleggende ferdighetene - en casestudie
-
De praktisk-estetiske fagene og rammefaktoreres betydning - en casestudie
-
Lesing, skriving og muntlighet i kroppsøvingsfaget
-
Profesjonsutvikling gjennom praksissamarbeid
-
Kunnskapsløftet og læreplaner sett i forhold til ulike læringsarenaer. Læringsarenaer og fag sett i forhold til ulike alderstrinn
-
Lesson Study
-
Undervisningspraksis og lærerprofesjonalitet
-
Profesjonsutvikling og kompetanse gjennom praksissamarbeid
-
Uteskole som forutsetning for bærekraftig utvikling. Útikennsla sem skilyrði fyrir sjálfbærri þróun
-
Plandokument for Øvsttunparkene. Grønne lunger - et befolkningsrettet tiltak for økt fysisk aktivitet
-
Skriving som grunnleggende ferdighet: Når 6.-klassinger velger å skrive
-
FoU-forum: Erfaringer med grunnleggende ferdigheter i alle fag og kunnskapsdeling i UH-sektoren
-
Erfaringer med grunnleggende ferdigheter i alle fag og kunnskapsdeling innenfor UH-sektoren
-
Profesjonsutvikling og kompetanse i skøyter - et samarbeidsprosjekt mellom lærerutdanning og frivillig idrett
-
Engelsk i kroppsøving og kroppsøving på engelsk. To eksempler på bruk av skolens omgivelser som ressurs i opplæringen innenfor engelsk og kroppsøving
-
Folkehelsedidaktikk
-
Når lærere ønsker å utvikle egen undervisningspraksis
-
Bergen University College, Faculty of Education, Departement of Physical Education and Sport
-
Outdoor learning: A collaborative project between schools and teacher training colleges in Bergen and in other countries
-
Hvordan bruke Øvsttunparkene. Grønne lunger - et befolkningsrettet tiltak for økt fysisk aktivitet
-
Velforening vil redde grøntområder på Øvsttun, av Lene Bjånesøy Engh
-
Øvsttunparkene. Grønne lunger - et befolkningsrettet tiltak for økt fysisk aktivitet
-
"Gymmen er blitt et testregime", av Ragnhild Stenvaagnes og Camilla Aadland
-
LÆREMIDDEL: Regning i alle fag- kroppsøving Digitalt etterutdanningsmateriell
-
Å skrive seg til kunnskap - om Charles Darwin
-
Fysisk aktivitet for grunnskoleelever. Hvordan kan kompetanseheving av lærere finne sted for å få dette til? Et eksempel fra Smørås skole i Bergen
-
"Ryk og reis" av HiB, Internasjonalt kontor
-
Lærerprofesjonalitet og sikkerhet - utvikling av læreres profesjonelle kunnskapsbase
-
Regning i alle fag- kroppsøving Digitalt etterutdanningsmateriell
-
Regnefaglige ferdigheter i kroppsøvingsfaget. Matematikksenteret/ Utdanningsdirektoratet 2010
-
Conference report Health, physical activity and outdoor learning
-
"Unge forskere i Darwins fotspor", av Marianne Mathiesen
-
Grunnleggende ferdigheter i alle fag Presentasjon av ny bokutgivelse
-
"Forsker på barnetekster", av Frøy Katrine Myrhol
-
Kroppsøvingsfaget og de grunnleggende ferdighetene
-
Grunnleggende ferdigheter i alle fag
-
"Unge Darwinister", av Karen Mortensen
-
Økt fysisk aktivitet ved bruk av skritteller
-
outdoor education course, 2009
-
Academic activities - a central position within outdoor learning
-
Using the outdoor classroom, practical activities outdoors
-
Physical activity and the use of pedometers in school for 11 - 12 year-olds
-
Pedometers for motivation, practical experiences with pedometers
-
Teaching in an outdoor classroom environment
-
Hvordan koble fysisk aktivitet opp til kompetansemålene i de ulike fagene? Et eksempel for mellomtrinnet med utgangspunkt i idretten orientering
-
Læring i et sosialt arbeidsfellesskap: Bruk av alternative læringsarenaer, varierte arbeidsmåter og utradisjonelle kunnskapskilder
-
Internasjonalisering - samarbeid med Island
-
En gren på internasjonaliseringens tre - et møte mellom islandsk og norsk kultur
-
"Ein time om dagen - saman for fysisk aktivitet"
-
"Friluftsliv er blitt trendy" av Ingelill Hatland Brattheim
-
Å bruke kroppen - et miljøvennlig alternativ
-
"H-L-R- Mulig filmkarriere" Grunnleggende ferdigheter i alle fag
-
"Vi har lært å bli miljøvennlig" av Yngve Garen Svardal
-
"Elever forsker på egen fysisk aktivitet" av Lene Bjånesøy Engh
-
"Elevene som forskere. Å bruke kroppen -et miljøvennlig alternativ"
-
"Varierte arbeidsmåter. Uteskole"
-
"Aktiv forskning" av Steffen Opheim
-
"Frå Island til Norsk villmark", av Gro Anette F. Kittang
-
Alternative læringsarenaer. Utvikling av uteklasserom ved Nordlingaskoli i Reykjavik
-
Outdoor Education Course
-
Outdoor learning
-
Samarbeid høgskole - grunnskole
-
Daglig fysisk aktivitet i grunnskolen
-
" Forskerrollen og samspillet med en grunnskole"
-
Fysisk aktivitet og uteskole
-
"Skolen spiser opp barnas lekeplass: FAU ønsker mer bruk av uteområder" av Laila Borge
-
Fysisk aktivitet hos 11-12-åringar i skulen In english: Physical activity in school for 11-12 year-olds http://tidsskriftet.no/sites/tidsskriftet.no/files/pdf2007--2927-9eng.pdf
-
Forskning i fokus for elevutveksling av Lene Bjånesø Engh
-
Fysisk aktivitet hos 11 - 12-åringar i skulen
-
"Skogane våre: Ei kjelde for fysisk og psykisk helse" Erfaringer med bruk av skog i undervisningen
-
Asfaltorientering i kjente trakter. Tekst: Laila Borge
-
Å stimulere elevenes utvikling som hele mennesker. Uteskole som arbeidsmåte
-
Uteskole som arbeidsmåte. En tverrfaglig tilnærming til elevenes helhetlige utvikling
-
Uteskole og fysisk aktivitet i en 6.klasse
-
The promotion of health and physical activation in primary and secondary school subjects using outdoor enviroment and learning
-
Naturlekeplass og uteskole i Island
-
Uteskole - en arbeidsmåte og etisk valg
-
"På Skomakerdiket skole" av Silje vestvik (BT)
-
Norsk konferanse om utdanning og læring (NKUL): Om bruk av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) ved NTNU Trondheim, 12. mai 2006. 3E Comenius - satsingsfelt i utdanningen. "Outdoor learning Healthy body - healthy mind"
-
Nyttårsforsetter
-
Hva spiste man i steinalderen?
-
Nyttårsforsetter Nyttårsforsetter
-
Outdoor learning The importance and experience of holistic teaching in primary and secondary schools in Norway
-
Uteskole og fysisk form i en 6.klasse
-
Forsøk med utprøving av uteskole som arbeidsmåte på ungdomstrinnet
-
Handlingsplan for fysisk aktivitet. Fra 0 til litt. Konsekvensar for arealforvaltninga. Universell utforming
-
Uteskole - teori og praksis
-
Læringsgevinstar ved uteskule
-
Fylkeskonferanse for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv. Fagdag for lærere. "Handlingsplan for fysisk aktivitet 2005-2009. Sammen for aktivitet" "Lavterskeltilbud - Slosskultur"
-
How to use Outdoor Learning as a teaching method in physical education. A practical demonstration about moving areas of teaching to an outdoors classroom environment
-
Steintøft lærestykke i trekantsamarbeid. Tekst: Ingebjørg Jensen
-
Outdoor learning in Norwegian schools
-
Uteskole ved sjøkanten, Oksebåsen
-
From Outdoor Learning to Stone Age Film
-
Førstehjelp må inn i all lærerutdanning
-
Er førstehjelp og livredning bare viktig for kroppsøvingslærere?
-
Hva er det egentlig elevene drikker på skolen?
-
Vilter lek, samarbeid, slåsskamper, kampleker
-
Skålte i sjampis på premierefest. Tekst: Torgeir Hågøy
-
Aktive Ulsmåg-elever
-
Vilterleik, samarbeid og annen moro
-
From Outdoor learning to Stone Age Film
-
The battle for the body - food and exercise
-
Kunsten å imponere med mat på tur. Et kurs fra det tverrfaglige utviklingsarbeidet: Kampen om kroppen - mat og mosjon
-
Hva drikker elevene på skolen ?
-
"Om uteskole og jakten på den virkelige skole."
-
Mat og mosjon i jakten på virkeligheten
-
Jakten på virkeligheten. Ufseløype - naturen som spisskammer
-
Moro med uteskole
-
Flemming (7) henger høyt. Tekst: Torgeir Hågøy
-
Mat og mosjon i Bergen
-
Mat og mosjon i naturen - et utviklingsarbeid med studenter og grunnskoleelever
-
Fysisk aktivitet og ernæring: Ut fra gymsal og skolekjøkken - inn i naturen
-
Ut fra gymsal og skolekjøkken - inn i naturen
-
Uteskole på små-, mellom- og ungdomsskoletrinnet
-
Uteskole på små- og mellomskoletrinnet
-
Vilter leik og annen moro
-
Kunsten å imponere med mat på tur
-
Uteskole som pedagogisk arbeidsmåte
-
Kampen om kroppen - mat og mosjon. Fysiske aktiviteter og kosthold med naturen som arena
-
Mat og mosjon i naturen, opplevelsesdag for grunnskoleelever
-
Mat og mosjon i hverdagen
-
Naturen som spiskammer og arena for fysisk aktivitet
-
Sansemotorikk i natur. Bygge- og konstruksjonsleik
-
Kampen om kroppen - mat og mosjon. Tverrfaglig fellesseminar med vekt på utskole ved sjøkanten
-
School and Outdoor Life: Children, Movement, Risk and Practical Experience
-
Kroppsøving på ungdomstrinnet, teori og praksis i faget
-
Dans i kroppsøvingsfaget
-
Sansemotorikk, uteleik og rørsle. Kurs i fysisk aktivitet og helse
-
Etterutdanningskurs for kroppsøvingslærere i VGS i region nord og nord Hordaland. IKT i kroppsøvingsfaget. Idretten orientering i kroppsøvingsfaget