Head of Program

Margareth Eilifsen

Publications

  • Analyse av bacheloroppgaver ved barnehagelærerutdanningen

    Margareth Eilifsen, Marianne Presthus Heggen, Knut Steinar Engelsen, Amund Riiser (2024)
  • Det komplekse trepartssamarbeidet i regional ordning for kompetanseheving i barnehagen. Forståelser av kompetanse, legitimitet og partnerskap i Rekomp

    Margareth Eilifsen, Edit Bugge (2024)
  • Children's voices through teachers' stories

    Margareth Eilifsen, Elisabetta Musi (2024)
  • Samarbeidsdrevne lederteam for studieprogrammer – en nøkkelfaktor for kvalitet i programmene

    Bodil Kjesbo Risøy, Joar Fossøy, Arne Kaldestad, Osvald Lykkebø, Hans Mark Svedal, Margareth Eilifsen (2024)
  • Complementary Knowledge - Development that Shapes People and Society​

    Bodil Kjesbo Risøy, Margareth Eilifsen, Bente Cathrine Janby Bakke (2024)
  • Understanding changes in recruitment for Kindergarten Teacher Education

    Margareth Eilifsen, Ardis Storm-Mathisen (2023)
  • Making visible the invisible in the ECTE:Who is and what does the teacher educator in Early Childhood Teacher Education?

    Margareth Eilifsen, Aihua Hu, Liv Torunn Grindheim (2023)
  • Samarbeid i ledelse av utdanning

    Bodil Kjesbo Risøy, Margareth Eilifsen, Joar Fossøy, Arne Kaldestad, Hans Mark Svedal, Osvald Lykkebø (2023)
  • Quality of leading Teacher Education Program across discipline subjects

    Bodil Kjesbo Risøy, Margareth Eilifsen (2023)
  • Negotiating contested values: Building a new university embedded in and responsible for its region

    Gunnar Yttri, Ridvan Cinar, Lars Martel Antoine Coenen, Margareth Eilifsen, Bodil Kjesbo Risøy, Jill Merethe Loga (2022)
  • The design of an explorative play-based Early Childhood Teacher Education

    Magni Elen Hope Lossius, Margareth Eilifsen, Helle Marie Skovbjerg (2022)
  • Trosopplærere kan forebygge nettovergrep

    Leonora Onarheim Bergsjø, Leif Gunnar Vestbøstad Vik, Kjellaug Tonheim Tønnesen, Margareth Eilifsen (2021)
  • Iscenesettelse av barnehagens lekemiljø – fra nye erfaringer til eksperimenterende og utforskende praksis

    Anette Sofie Bernsen, Amund Langøy, Margareth Eilifsen (2021)
  • Du ser det ikke før du tror det!: Om tverrprofesjonelt samarbeid i utdanning av grunnskolelærere

    Margareth Eilifsen, Astrid Synnøve Litland, Bodil Kjesbo Risøy, Ragnhild Sollesnes (2021)
  • Sammen om praksisnær utdanning

    Margareth Eilifsen, Bodil Kjesbo Risøy (2021)
  • Komplementerende kunnskap i grunnskolelærerutdanningene

    Bodil Kjesbo Risøy, Margareth Eilifsen (2021)
  • Vi ofrer barn og unge til it-selskapene

    Leonora Onarheim Bergsjø, Margareth Eilifsen, Kjellaug Tonheim Tønnesen, Leif Gunnar Vestbøstad Vik (2020)
  • Hverdagsfortellinger som setter spor - Studenters fortellinger fra og refleksjoner over hverdagslivet i barnehagen

    Margareth Eilifsen (2020)
  • Barn og unges digitale dømmekraft - Verdiløft i barnehage og skole

    Leonora Onarheim Bergsjø, Margareth Eilifsen, Kjellaug Tønnesen, T., Leif Gunnar Vik, Vestbøstad (2020)
  • Pedagogy: A Teacher’s Practice

    Andrew Foran, Dan Robinson, Margareth Eilifsen, Elisabeth Munro, Tess Thurber (2020)
  • Partnerskap

    Edit Bugge, Margareth Eilifsen (2019)
  • Du ser det ikke før du tror det, og du tror det ikke før du ser det!

    Margareth Eilifsen, Astrid Synnøve Litland, Bodil Kjesbo Risøy, Ragnhild Sollesnes (2019)
  • 70 års-feiring: Fra tante til lærer!

    Margareth Eilifsen (2018)
  • Barnehagelærerutdanningen i Bergen 70 år!

    Margareth Eilifsen (2018)
  • Barnehagelærerens lojalitet, trengs det i dag?

    Margareth Eilifsen (2018)
  • Outdoor Educazion in infancy school

    Margareth Eilifsen, Karen Vibeke Klepsvik (2018)
  • Increase competence to act - through ethical reflection

    Margareth Eilifsen (2018)
  • Side by Side: A feeling of differences

    Margareth Eilifsen (2018)
  • The physical environments improvement on the child`s motric development.

    Karen Vibeke Klepsvik, Margareth Eilifsen (2018)
  • Bevegelser i lekerommet

    Amund Langøy, Anette Sofie Bernsen, Margareth Eilifsen (2018)
  • The challenges of creativity in Norwegian Early Childhood Teacher Education

    Grete Skjeggestad Meyer, Margareth Eilifsen (2017)
  • Research-based teaching – learning experiences in teacher and students community

    Hanne Blaafalk, Margareth Eilifsen (2015)
  • Praksisfortellingen - mulighet for sammenheng mellom teoretisk og praktisk kunnskap

    Margareth Eilifsen (2015)
  • God ledelse i barnehagen

    Margareth Eilifsen, Anders Dysvik (2014)
  • Å skape rom for kreativitet

    Margareth Eilifsen, Grete Sjeggestad Meyer (2014)
  • Blikk for hverdagsrommet i barnehagen

    Anette Sofie Bernsen , Amund Langøy , Margareth Eilifsen (2014)
  • "Pedagogikkfaget og barnehagelærarutdanninga"

    Dag Skram, Margareth Eilifsen (2014)
  • På kryss og tvers : muligheter ved flerfaglig arbeid i barnehagen

    Margareth Eilifsen (2014)
  • Barnehagelederen

    Margareth Eilifsen, Anders Dysvik (2014)
  • How to develope creativity

    Margareth Eilifsen, Grete Sjeggestad Meyer (2013)
  • Hva er verd å stoppe oppfor? Hva er verd å reflektere over?

    Margareth Eilifsen (2013)
  • Anerkjennelse ledelse - ledelse i barnehagen

    Margareth Eilifsen (2012)
  • Anerkjennende ledelse: pleasing eller aksjon?

    Margareth Eilifsen (2012)
  • Capture the unexpressed:Anecdote as a device in hermeneutic phenomenological research

    Margareth Eilifsen (2011)
  • Det er umulig å gi tilpasset opplæring

    Margareth Eilifsen (2010)
  • WOW! - for et spill!

    Margareth Eilifsen (2009)
  • "Heartful" or "heartless" teachers? Or should we look for the good somewhere else? Considerations of students' experience of the pedagogical good

    Tone Sævi, Margareth Eilifsen (2008)