Courses taught
  • KKK201, Art, Culture and Creativity, 25/26
  • MGBNO101, Norwegian 1, module 1, 25/26
  • MGBNO201, Norwegian 1, module 2, 25/26
  • MGBNO550, Norwegian 3, module 4 - Master's thesis, 25/26
  • PHD901, Bildung and pedagogical practices, 25/26
  • PHD912, Ecocriticism and didactic practices, 25/26
  • SSB801, Language development and language learning in kindergarten, 25/26
  • STM101, Language, Text and Mathematics, 25/26
  • STMA100, Language, Text and Mathematics, 25/26

Publications

  • En økokritisk litteratursamtale om energidilemmaer

    Rikke Frøyland (2023)
  • Klimafiksjonens dialoger: Energi- og bærekraftdilemmaer i romanene Anna og Blå

    Rikke Frøyland (2023)
  • Litterære bærekraftsdialoger. En lesning av Anna (Gaarder, 2013) og Blå (Lunde, 2017).

    Rikke Frøyland (2022)
  • Exploratory Literature Conversations on Sustainability Dilemmas

    Rikke Frøyland (2022)
  • Dilemma og danningsideal i en dialog om vindkraft.

    Rikke Frøyland (2022)
  • "Møllene er kanskje ikke så fine". Vindkraftdilemmaer og danningsideal i Grønne Greier (2018).

    Rikke Frøyland (2022)
  • "Mistar du ikkje motet av å tenkja på sånt?" En lesning av klimalitteratur for ungdom.

    Rikke Frøyland (2019)
  • «VISS DU HAR RETT, SÅ ER DET JO EIGENTLEG GANSKE FÆLT» Læresamtaler i to dystopiske ungdomsromaner

    Rikke Frøyland (2019)
  • Valg av litterære tekster og sanger i barnehagen

    Rikke Frøyland (2018)
  • Tro, tvil og ærlighet. Kristen oppvekst i to selvbiografiske tegneserieromaner

    Rikke Frøyland (2014)
  • Det andre. Identitet, oppvekst og ungdomstid i fire tegneserieromaner. Masteroppgave i barne- og ungdomslitteratur.

    Rikke Frøyland (2013)
  • Det andre. Identitet, oppvekst og ungdomstid i fire tegneserieromaner. Presentasjon av masteroppgave i barne- og ungdomslitteratur

    Rikke Frøyland (2013)
  • Tradisjon og fornying i to kunstnerbiografier for ungdom

    Rikke Frøyland (2013)
  • Fremstillinger av kjønn. Hvordan fremstilles kjønn i tre KRL-bøker for 4. trinn? Masteroppgave i pedagogiske tekster.

    Rikke Frøyland (2008)