Field of work
Ruth Ingrid Skoglund is a core researcher at KINDknow-Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures
She is co-leader of the reserach group Kindergarten as formative educational arena
She is member of subgroups:
-Conditions for children's play and exploration
-Preventing psychos-ocial environment in kindergarten, work against violations and bullying
Courses taught
- Master course MBA511 Kindergarten as an arena for cultural formation and kindergarten teachers' professional assignment
- Cultural understanding and Comparative pedagogy
- Supervision and kindergarten teachers' professional development
Research areas
- Childrens' play and exploration
- Professional ethics for kindergarten teachers
- Collaboration with parents to prevent bullying in kindergartenen
Research groups
- Kindergarten as a formative educational arena
- Conditioning Children as Explorers
- Prevention of psycho-social environment in kindergarten, work against violation and bullying
- MBAS512, Epistemological and methodological perspectives in kindergarten research, 24/25, subject responsible
- MBAS515, Advanced research methods and project plan for master's thesis, 24/25
- MBAS516, Master's thesis, 24/25
- VVPB802, The kindergarten teacher as teacher trainer, supervisor and assessor, 24/25, subject responsible
Publications
-
Workshops with parents and staff in kindergarten
-
Erfaringer fra FOU-samarbeid med fire lærerutdanningsbarnehager ved Høgskulen på Vestlandet (Pilotperioden, 2021-2024)
-
Foreldreverkstad
-
Studenters søken etter identitet som barnehagelærer gjennom observasjoner av personalet i barnehagen
-
Veiledningssamtalens innhold, form og formål
-
Veiledningssamtalens innhold, form og formål
-
Den etiske hverdagspedagogikken - grunnlaget for et godt og trygt barnehagemiljø
-
Nulltoleranse mot mobbing. En hindring for sosial utforskning?
-
Studenters danningsprosesser til profesjonsutøvere gjennom observasjoner av ansatte i barnehagen
-
Forskning om foreldresamarbeid i LU barnehagen Foreløpige resultater
-
Forskningsfokus på samarbeid med foreldre i LU barnehagen
-
Faglige perspektiver på mobbing - Ny lov om psykososialt miljø i barnehagen
-
Ethical Codes for Early Childhood Teachers: How and Why Should We Use Them
-
Students' Dialogical Formation in an International Programme within Kindergarten Teacher Education
-
Parental involvement in ECE in Norway
-
De ansattes sinne i barnehagen kan føre til profesjonell utvikling
-
Investegating conditions for imaginative play in Early Childhood Education and Care
-
Ny mobbelov i barnehagen - likeverdig dialog med foreldre er avgjørende i forebyggingen mot mobbing
-
Skjerpet aktivitetsplikt hvis personalet krenker barn - riset bak speilet?
-
Beyond Bullying: Understanding Children’s Exploration of Inclusion and Exclusion Processes in Kindergarten
-
Children's perspectives about cultural sustainability and neighborhood in Chinese and Norwegian kindergartens - A didactical approach.
-
En teoretisk didaktisk tilnærming til barnehagebarns forestillingslek
-
Å høre til- Forebygging mot mobbing i barnehagen utfordrer samarbeidet mellom foreldre og barnehage.
-
When Anger Arises in the Interaction with Children in Kindergartens – The Staff’s Reactions to Children’s Resistance
-
Student teachers' dialogical formation revealed in exam texts from an international program within Kindergarten teacher education
-
When “words do not work”: Intervening in children’s conflicts in kindergarten
-
Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner
-
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
-
Tur - retur, Norge - Kina
-
Identifying crucial aspects for students’ formation as glocal teachers in an intercultural program within ECE: A pilot study
-
Student teachers' dialogical formation as glocal Teachers in an international program within ECE
-
Parents`perceptions about bullying and their roles in preventing bullying in kindergarten.
-
Mobbing kan se ut som lek
-
Fra Bergen til Beijing. Møtet mellom kinesisk og norsk barnehagetradisjon gir nyttig innsikt
-
Pedagogical conditions for ‘play exploration’ in kindergarten
-
When Words don`t work - Practitioner`s Intervention in Children`s Conflicts
-
Intervention in children`s conflicts when words not work either for child or staff.
-
Barnehagepersonalets anerkjennelse i konfliktsituasjoner med barna,rom for subjektivering
-
Professional failure - a source for collective reflection and professional awareness?
-
Barn og konflikter i barnehagen : sett i lys av Gert Biestas perspektiv på demokrati og pedagogisk virksomhet
-
Anerkjennelse og medvirkning i samarbeid med foreldre
-
Jeg ser deg - anerkjennelsens kompleksitet i pedagogisk virksomhet
-
Danning i barnehagen: Hva kan danningens "mer enn" være?
-
Skole og utdanning – entusiasme eller dressur?
-
Sosiale konflikter og demokratisk danning i barnehagen
-
Barns sosiale konflikter og etisk veileding i barnehagen
-
Children`s social conflicts and ethical guidance in Norwegian kindergartens
-
Anerkendelsens kompleksitet i pædagogiske institutioner
-
Jeg ser dig - nye perspektiver på anerkendende pædagogik
-
Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner
-
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
-
Anerkjennende samarbeid mellom barnehage og foreldre - en felles kamp for barnets beste?
-
Er det rom for danning i barnehage og skole?
-
Anerkjennende samarbeid mellom barnehage og foreldre. En solidarisk kamp for barnas beste
-
Barns rett til religion
-
Samtaler om å tro eller ikke tro på Gud - eller ingen i KRL-undervisningen
-
Er det rom for barns livsspørsmål og livstolkning i KRL-faget?
-
Barn som aktive informanter: et forsøk på å belyse sentrale ledd i kravet om frivillig, informert samtykke knyttet til barn som aktive informanter