Associate Professor

Ruth Ingrid Skoglund

Field of work

Ruth Ingrid Skoglund is a core researcher at KINDknow-Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures

She is co-leader of the reserach group Kindergarten as formative educational arena

She is member of subgroups:

-Conditions for children's play and exploration 

-Preventing psychos-ocial environment in kindergarten, work against violations and bullying

 

 

Courses taught
  • Master course MBA511 Kindergarten as an arena for cultural formation and kindergarten teachers' professional assignment
  • Cultural understanding and Comparative pedagogy
  • Supervision and kindergarten teachers' professional development
Research areas
  • Childrens' play and exploration
  • Professional ethics for kindergarten teachers
  • Collaboration with parents to prevent bullying in kindergartenen
Research groups
  • Kindergarten as a formative educational arena
  • Conditioning Children as Explorers
  • Prevention of psycho-social  environment in kindergarten, work against violation and bullying

Publications

  • Nulltoleranse mot mobbing. En hindring for sosial utforskning?

    Moe, Randi, Ohm, Modgun, Skoglund, Ruth Ingrid (2023)
  • Veiledningssamtalens innhold, form og formål

    (2023)
  • Veiledningssamtalens innhold, form og formål

    (2023)
  • Studenters søken etter identitet som barnehagelærer gjennom observasjoner av personalet i barnehagen​

    Skoglund, Ruth Ingrid, Moe, Randi (2023)
  • Den etiske hverdagspedagogikken - grunnlaget for et godt og trygt barnehagemiljø

    Skoglund, Ruth Ingrid, Ohm, Modgun (2023)
  • Studenters danningsprosesser til profesjonsutøvere gjennom observasjoner av ansatte i barnehagen

    Moe, Randi, Skoglund, Ruth Ingrid (2022)
  • Faglige perspektiver på mobbing - Ny lov om psykososialt miljø i barnehagen

    (2022)
  • Students' Dialogical Formation in an International Programme within Kindergarten Teacher Education

    Skoglund, Ruth Ingrid, Hu, Aihua, Birkeland, Åsta (2022)
  • Forskning om foreldresamarbeid i LU barnehagen Foreløpige resultater

    Skoglund, Ruth Ingrid, Moe, Randi (2022)
  • Forskningsfokus på samarbeid med foreldre i LU barnehagen

    Skoglund, Ruth Ingrid, Moe, Randi (2022)
  • Ethical Codes for Early Childhood Teachers: How and Why Should We Use Them

    Skoglund, Ruth Ingrid, Ye, Juyan, Jiang, Yong (2022)
  • Ny mobbelov i barnehagen - likeverdig dialog med foreldre er avgjørende i forebyggingen mot mobbing

    Ohm, Modgun, Skoglund, Ruth Ingrid, Moe, Randi (2021)
  • Parental involvement in ECE in Norway

    Sadownik, Alicja R., Skoglund, Ruth Ingrid (2021)
  • Investegating conditions for imaginative play in Early Childhood Education and Care

    Skoglund, Ruth Ingrid, Grindheim, Liv Torunn (2021)
  • De ansattes sinne i barnehagen kan føre til profesjonell utvikling

    Åmot, Ingvild, Skoglund, Ruth Ingrid (2021)
  • Å høre til- Forebygging mot mobbing i barnehagen utfordrer samarbeidet mellom foreldre og barnehage.

    Ohm, Modgun, Skoglund, Ruth Ingrid (2020)
  • Beyond Bullying: Understanding Children’s Exploration of Inclusion and Exclusion Processes in Kindergarten

    (2020)
  • Children's perspectives about cultural sustainability and neighborhood in Chinese and Norwegian kindergartens - A didactical approach.

    (2020)
  • En teoretisk didaktisk tilnærming til barnehagebarns forestillingslek

    Skoglund, Ruth Ingrid, Grindheim, Liv Torunn (2020)
  • Skjerpet aktivitetsplikt hvis personalet krenker barn - riset bak speilet?

    Skoglund, Ruth Ingrid, Moe, Randi, Ohm, Modgun (2020)
  • When Anger Arises in the Interaction with Children in Kindergartens – The Staff’s Reactions to Children’s Resistance

    Skoglund, Ruth Ingrid, Åmot, Ingvild (2020)
  • When “words do not work”: Intervening in children’s conflicts in kindergarten

    (2019)
  • Student teachers' dialogical formation revealed in exam texts from an international program within Kindergarten teacher education

    Skoglund, Ruth Ingrid, Birkeland, Åsta, Hu, Aihua (2019)
  • Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole

    Åmot, Ingvild, Skoglund, Ruth Ingrid (2019)
  • Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner

    Åmot, Ingvild, Skoglund, Ruth Ingrid (2019)
  • Student teachers' dialogical formation as glocal Teachers in an international program within ECE

    Birkeland, Åsta, Skoglund, Ruth Ingrid, Hu, Aihua (2018)
  • Parents`perceptions about bullying and their roles in preventing bullying in kindergarten.

    Ohm, Modgun, Skoglund, Ruth Ingrid (2018)
  • Identifying crucial aspects for students’ formation as glocal teachers in an intercultural program within ECE: A pilot study

    Skoglund, Ruth Ingrid, Birkeland, Åsta, Hu, Aihua (2018)
  • Tur - retur, Norge - Kina

    Ødegaard, Elin Eriksen, Birkeland, Åsta, Ødemotland, Siv, Hu, Aihua, Skoglund, Ruth Ingrid, Greiner, Svein-Erling (2018)
  • Fra Bergen til Beijing. Møtet mellom kinesisk og norsk barnehagetradisjon gir nyttig innsikt

    Birkeland, Åsta, Skoglund, Ruth Ingrid, Ødemotland, Siv (2017)
  • Children`s exploring in social conflicts in play - a question about inclusion or exclusion.

    (2017)
  • Mobbing kan se ut som lek

    Skoglund, Ruth Ingrid, Grindheim, Liv Torunn, Ohm, Modgun, Sadownik, Alicja R. (2017)
  • Pedagogical conditions for ‘play exploration’ in kindergarten

    Ødegaard, Elin Eriksen, Skoglund, Ruth Ingrid (2017)
  • Intervention in children`s conflicts when words not work either for child or staff.

    (2016)
  • When Words don`t work - Practitioner`s Intervention in Children`s Conflicts

    (2016)
  • Barn og konflikter i barnehagen : sett i lys av Gert Biestas perspektiv på demokrati og pedagogisk virksomhet

    (2015)
  • Barnehagepersonalets anerkjennelse i konfliktsituasjoner med barna,rom for subjektivering

    (2015)
  • Professional failure - a source for collective reflection and professional awareness?

    (2015)
  • Anerkjennelse og medvirkning i samarbeid med foreldre

    (2014)
  • Danning i barnehagen: Hva kan danningens "mer enn" være?

    (2014)
  • Jeg ser deg - anerkjennelsens kompleksitet i pedagogisk virksomhet

    (2014)
  • Skole og utdanning – entusiasme eller dressur?

    Trippestad, Tom Are, Skoglund, Ruth Ingrid, Ubøe, Jan (2014)
  • Barns sosiale konflikter og etisk veileding i barnehagen

    (2013)
  • Children`s social conflicts and ethical guidance in Norwegian kindergartens

    (2013)
  • Sosiale konflikter og demokratisk danning i barnehagen

    (2013)
  • Anerkendelsens kompleksitet i pædagogiske institutioner

    Åmot, Ingvild, Skoglund, Ruth Ingrid (2013)
  • Jeg ser dig - nye perspektiver på anerkendende pædagogik

    Åmot, Ingvild, Skoglund, Ruth Ingrid (2013)
  • Anerkjennende samarbeid mellom barnehage og foreldre - en felles kamp for barnets beste?

    (2012)
  • Anerkjennende samarbeid mellom barnehage og foreldre. En solidarisk kamp for barnas beste

    (2012)
  • Er det rom for danning i barnehage og skole?

    (2012)
  • Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole

    Skoglund, Ruth Ingrid, Åmodt, Ingvild (2012)
  • Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner

    Åmodt, Ingvild, Skoglund, Ruth Ingrid (2012)
  • Barns rett til religion

    (2009)
  • Samtaler om å tro eller ikke tro på Gud - eller ingen i KRL-undervisningen

    (2003)
  • Er det rom for barns livsspørsmål og livstolkning i KRL-faget?

    (2002)
  • Barn som aktive informanter: et forsøk på å belyse sentrale ledd i kravet om frivillig, informert samtykke knyttet til barn som aktive informanter

    (1998)