Presentation on the book ‘Sign to speech in kindergarten and school’

In April 2023 there was a seminar and a book release for ‘Sign to speech in kindergarten and school’ (‘Tegn til tale i barnehage og skole’) at HVL. Gro Hege Saltnes Urdal has written two chapters in that book. One of them is written together with Inger Birgitte Torbjørnsen (HVL) and presents how signs can be used to help the youngest children in kindergarten to communicate their needs and feelings. The other chapter is about using sign to speech and the need to create a community where children can communicate on their own terms. The co-author here is Tobba T. Sudmann.   

Torbjørnsen, I. B. & Urdal, G. H. S. (2023). Trist? Trøytt? Tørst? Korleis kan bruk av teikn hjelpa dei yngste i barnehagen til å kommunisera behov og kjensler? I I. B. Torbjørnsen, R. Neteland & E. Bugge (Eds), Teikn-til-tale i barnehage og skole (pp. 129-140). Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-05992-1. 

Urdal, G. H. S. & Sudmann, T. (2023). «… hvis jeg kunne, så hadde vi kunnet …» Fellesskap og kommunikasjon på egne vilkår. I I. B. Torbjørnsen, R. Neteland & E. Bugge (Eds), Teikn-til-tale i barnehage og skole (pp. 129-140). Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-05992-1.