Field of work
My field of work is language policy and planning and language education (didactics) in general, and minority language policy and planning and minority language education in particular. The field includes disciplines such as sociology of language, sociolinguistics, literacy, language history and grammar. Also, I am interested in methodological questions, especially text and document analysis.
Teaches
- MGB/MGUNO 502 Language and Language Education (4GLU, Master)
- MGB/MGUNO 503 Master Project Planning Course (4GLU, Master)
- MGB/MGUNO 550 Master's Thesis Course (5GLU, Master)
Researching
- Language policy and planning
- Language education (didactics)
- Text and print in kindergarten
Research groups
- MGBNO301, Norwegian 2, module 1 - Language, culture and literature, 25/26
- MGUNO502, Norwegian 3, module 2 - Language and language didactics, 25/26, subject responsible
- MGUNO503, Norwegian 3, module 3, 25/26
- MGUNO550, Norwegian 3, module 4 - Master's thesis, 25/26, subject responsible
- NOB801N, Norwegian 1, module 1 - Norwegian for starters, 25/26
- NOB802N, Norwegian 1, module 2 - Training at intermediate grades, 25/26
- NORU801N, Norwegian 1, module 1 - Language and text knowledge, 25/26
- NSS801, Teaching Nynorsk as a Second Written Language, 25/26
Publications
-
Kven er språkpolitiske aktørar i skulen?
-
Språklege rettar for elevar med norsk som opplæringsspråk
-
Språkplanlegging og språkpolitikk i skulen: kva, kven og kvifor?
-
Språkplanlegging og språkpolitikk i skulen
-
Nynorsk i livsløpet
-
Language policy for minoritised languages in Norway: the cases of Nynorsk and Sámi
-
Aasta Hansteen: ein nynorsk pioner
-
Universalism as a State Tradition in Norway and Its Impact on Language Policy Choices
-
Språkpolitikk for minoriserte språk i Noreg: nynorsk og samisk
-
Målkvinna Aasta Hansteen 1824-2024
-
An ethnographic study on Nynorsk in Norwegian kindergartens: Findings and challenges
-
Lingvistiske landskap som vilkår for tidleg literacy
-
Language policy on the ground in Norwegian kindergartens
-
Målkvinna frå Observatoriegaten. (Aasta Hansteen 200 år)
-
Om språk- og tekstkvardagen i barnehagen: Funn frå Multilit
-
Barnehagens literacyhendingar som møtepunkt for språkpolitiske val
-
Norskfaget i møtet mellom grunnskule og vidaregåande opplæring
-
Literacy events as spaces for kindergarten pedagogues’ agency in language policy
-
Reflekterande tekstar som retoriske handlingar
-
Vegen vidare - forteljekunstakademi i framtida. Leiing av panelsamtale.
-
Literacypraksisar og språkplanlegging i norske barnehagar
-
Den fyrste lese- og skriveopplæringa. Heimen si rolle.
-
Den retoriske situasjonen
-
Eli fekk årets språkpris: – Det er utruleg kjekt
-
Språkopplæringsfeltet sett frå Vestland(et)
-
Språk i opplæringsfeltet sett frå Vestland(et)
-
Kva skjer med norsk språk?
-
Historia til lærarutdanninga i Sogndal - ein kommentar
-
Skriveutvikling og tidlig innsats i barnehagen for å forebygge skrivevansker
-
Linguistic landscapes and literacy events in 'Nynorsk' preschools
-
Kompetanse i nynorsk hos nyutdanna lærarar i Noreg
-
Nok tilfang på begge målformer? Om språkleg fordeling i lesebøker og tekstar i norsk for nynorskelevar i ungdomsskulen
-
Elevtekstar i retorisk krysspress
-
Samarbeid på masternivå mellom høgskule og skule
-
Erfaringar frå språkpolitisk utval ved Høgskulen på Vestlandet
-
Nynorsk med dei minste: Kva vil det seie å vere nynorsk barnehage?
-
Nynorske barnehagar les og syng framleis mest på bokmål [intervjua av Svein Olav B. Langåker]
-
– Nynorsk må inn i rammeplanen for barnehagane [intervjua av Svein Olav B. Langåker]
-
Stad og stadutvikling
-
Stadutvikling : Fjordantologien 2021
-
Skrivekvardag for barn i barnehagen
-
The role of language differentiation in a universalist regime
-
Repetisjonens kunst i dekontekstualisert språkdidaktikk: Ein fokusgruppestudie av lærarar på nynorskskular
-
Sottesegn [av Håvard Rem]
-
Diftongane i songane [av Håvard Rem]
-
- Vanskeleg å vere nynorskelev [intervju av Janne-Marit Myklebust]
-
Forskingsorganisering og forskingspolitikk ved HVL - ei innføring
-
Nynorske literacyhendingar i barnehagen
-
Women who wrote in lesser used languages. A study on author museums in Wales and Norway.
-
Nynorsk i kvardagen til barn og unge - resultat av offentleg språkpolitikk eller lokal identitet? [Fagleg samtale mellom Eli Bjørhusdal, Gudrun Kløve Juuhl og Per Magnus F. Sandsmark]
-
Dei får tolv millionar tilå løfta nynorskprosjektet
-
Glad for lovfesting [intervjua av Eva Aalberg Undheim om språklova]
-
Mektige tekstar og kritisk diskursanalyse.
-
Kvinner i den nynorske historia
-
Språkdidaktikk for nynorskelevar
-
Nynorsk hovudmålsdidaktikk på mellomtrinnet. Forskingsgrunnlag og praksisrøynsler.
-
Ber departementet vurdera strengare norskkrav for lærarstudentar [EB intervjua av Hilde Kristin Strand]
-
Kvinner i den frilyndte målrørsla – politisk handlingsrom og entreprenørskap
-
Om nokre teoretiske spørsmål i studiar av skriftspråkveksling og skriftspråkskifte
-
Dialektferda
-
Grammatikkdidaktikk for nynorskelevar
-
Språkopplæring og språkforvaltning i norsk lærarutdanning
-
Språkopplæring og språkforvaltning i norsk lærarutdanning
-
Språkdidaktikk for nynorskelevar
-
Dei gløymde målkvinnene [EB intervjua av Kjerstin Gjengedal]
-
Forteljinga om oss. Kven slepp til i historieskrivinga, og korleis blir ho skriven? [Samtale mellom Kjartan Fløgstad, Eli Bjørhusdal, Inger Marie Okkenhaug og Heming Gujord]
-
Nynorskskrivande kvinner i litteraturen og i media
-
Sogeskriving og modermord. Kvinner i den nynorske kulturhistoria.
-
Analytical tools in the study of language regimes: State traditions and language regime in Norway
-
Bokkafé: Å skrive nynorsk og bokmål. Nye tverrfaglege perspektiv.
-
Norway's language policy: universalism under pressure
-
Opposisjonsinnlegg ved andreopponent. (Under: Doktorgradsdisputas for Knut E. Karlsen ved Universitetet i Agder 23. juni 2017: Mellom Aasen og Hægstad. Morfologisk variasjon i landsmålet før 1901. Doktoravhandlingar ved Universitetet i Agder 165.)
-
Ei språkhistorie om ungdomsskulen
-
Å skriva nynorsk og bokmål: ein introduksjon
-
Å skrive nynorsk og bokmål. Nye tverrfaglege perspektiv
-
The role of language planning and policy in Norwegian education. Introduction.
-
Skriftspråkstimulering i barnehagar i nynorskområde
-
Nynorskelevar i språkleg minoritetsposisjon: Trengst ein ny didaktikk?
-
Mitt første fou-arbeid
-
1. Nynorsk i barnehagen - kva og kvifor. 2. Tidleg skriving på nynorsk.
-
Den fyrste songen (intervjua av Kjartan Helleve)
-
Nynorsk med dei minste - ein presentasjon
-
Tek til orde for tidleg nynorskstimulering [EB intervjua av Johanne Flottorp, Nynorsk Pressekontor]
-
Nynorsk med dei minste - ei bok med dobbelt føremål
-
Nynorsk for dei minste i fersk bok [EB intervjua av Renate Sæle]
-
Norwegian language policy, past and present (four talks)
-
Teoriar om skriftspråktileigning hos born og moglege språkdidaktiske konsekvensar
-
Språkdidaktikk for elevar med nynorsk som opplæringsspråk
-
Begynnaropplæring i norsk for fagleg sterke elevar
-
Utfordringar og didaktikk for elevar med nynorsk som opplæringsmål
-
Om Nynorsk med dei minste
-
Språk og nynorsk - kva er planen? Ein analyse av årsplanar i barnehagar på Vestlandet
-
Nynorsk språkstimulering i barnehagen: Framlegg til eit fagleg grunnlag
-
Nynorsk med dei minste
-
Språkstimulering i barnehagen når nynorsk er førstespråk
-
Language on display: cultural and didactic relevance? Nynorsk author museums
-
Bokmålsavvik frå nynorsknorma i sjetteklassetekstar
-
Immateriell kapital - ein introduksjon
-
Immateriell kapital. Fjordantologien 2017
-
Critical junctures and language regime change in Norway
-
Nynorsk språkdidaktikk på mellomsteget. Status og vegen vidare.
-
Nynorsk språkstimulering i barnehagen. Introduksjon og legitimering.
-
Korleis kan nynorsken styrkjast som kommunespråk og regionalspråk på Vestlandet?
-
Avgjerande forhandlingar om språk
-
Forvaltninga av nynorsk i ei tid med store strukturreformer
-
Difor er det så viktig med høgtlesing på nynorsk. Intervju ved Svein Olav Langåker
-
Nynorsk i barnehagen. Kvifor og korleis?
-
Språkdidaktisk arbeid og skriving i alle fag
-
Nynorsk i barnehagen – kvifor? (del av Språkhverdag på nettstaden Språkløyper)
-
Language on display: cultural and didactic relevance?
-
Språkdidaktisk arbeid med nynorsknorma
-
Norwegian status planning policy
-
Strategiar for språkleg velferd
-
Kritiske vegval for det norske språkregimet
-
Norway’s New Language Act: A Critical Juncture for Linguistic Universalism?
-
Nynorsk språkdidaktikk - kvifor og korleis?
-
Rett til nynorsk i barnehagen
-
Språket – er det så nøye då? (kronikk)
-
Nye røyster i nynorskforskinga. Frå stor avhanding til liten artikkel
-
Hovudtendensar i norsk språkforvaltning
-
Det språkpolitiske ansvaret til Høgskulen i Sogn og Fjordane
-
Alt vi no veit. Språkfakta 2015.
-
Ny språklov i 2016 – kvar står frontane og kva står på spel?
-
Songar frå Sogn og Fjordane
-
Nynorsk språkstimulering i barnehagen
-
Teoretiske perspektiv på det norske språkregimet
-
Nynorsk språkdidaktikk - kvifor og korleis?
-
Look to Norway? Linguistic universalism as linguistic indifference
-
Nøytralitet eller nynorsk? Språkpolitiske hovudprinsipp i norsk opplæring
-
Nynorskelev i åttande: under ein hardare himmel
-
Strategiar for det språklege velferdssamfunnet
-
Talemålsutvikling i Noreg og Jostedalen
-
Normer i forvaltninga av nynorsk
-
Språkpolitikk for elevar i minoritetsposisjon
-
Institusjonelle rammer rundt nynorsk som opplæringsmål
-
Jakob Sande - liv, dikt, vitalisme
-
Frå jamstelling til språksikring [EB intervjua av Svein Olav B. Langåker]
-
Intervju om doktorgradsprosjektet
-
Kva har kome ut av 100 år med språkpolitikk?
-
Ny forskning viser: Offer for likebehandling [EB intervjua av Steinar Sund]
-
Norsk språkforvaltning mellom nøytralitet og språksikring
-
Nøytralitet og ny politikk [EB intervjua av Marit Aakre Tennø]
-
Nøytralt mål [EB intervjua av Guri Kulås]
-
Nynorskelevar i minoritetsposisjon
-
Språkpolitiske røynsler og tankar om vegar vidare etter 107 år med sidemålsundervisning i skulen
-
Mellom nøytralitet og språksikring. Norsk offentleg språkpolitikk 1885–2005
-
Offentleg språkpolitikk som forskingsfelt
-
Målbyte i Noreg – ein språkpolitisk analyse
-
Ein språkpolitisk analyse
-
Fanga i språknøytralitet
-
Kritiske merknader til einskapstesen i norskfaget. Kommmentar til Gunnar Skirbekk
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Press og lekkasje. Om metaforikk i Ottar Grepstads språkskiftetekstar
-
Føregangskvinner i målstriden
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Mellom nøytralitet og styrking. Språkskiftet frå nynorsk i norsk språkpolitikk
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Bygdefeminisme for stemmerett
-
Språkskifte med eit skuldertrekk
-
Språkpolitiske perspektiv på målbyteproblematikken
-
Norskfaget i dag: framlegg til revidert læreplan. Kommentar til Gunnar Skirbekk
-
Rett skriving
-
Kristins sukra sidemål
-
Whitney og vi
-
Kortreist kunnskap
-
Nye landsmenn på landet
-
Nok mor no?
-
Storkenebb og språk
-
Høgres liberale språkdilemma
-
Skjegg og skepsis
-
Lærarfag for fall
-
Fem bod til den som vil fram i verda
-
Ola Borten Moes nasjonale twist
-
Eg bloggar, altså skriv eg
-
Frå Grotten til Grotta
-
Skarpe skular, sløv direktør
-
Forklaring og fordømming
-
Frå folkestyre til floskelstyre
-
Historia om Hulda
-
Det nye heimelivet
-
Den nye nasjonsbygginga
-
Kvifor involvere oss i samfunnsdebatten?
-
Bygda med stor B. Om generaliseringar i distriktsdebatten
-
Rurale overflatekrusingar
-
Kommersiell heilagdom
-
Blått lys for nynorsk?
-
Kalkulert nysgjerrigheit
-
Bjørnetenester i Bjørnson-året
-
Olle frå Ockelbo
-
Kortreist kantarell, nokon?
-
Uheilagt i Hardanger
-
Det deilige hatet
-
Destinasjon All Inclusive
-
Den forbanna heimstaden
-
Akademi i kvar lund og li
-
Blogging som pedagogisk verkty og som medium for fagdebatt
-
Språkskifte som språkteoretisk prøvestein
-
Morgon for frie menn. Om essayforma til Johs.B.Thue
-
Dei fyrste nynorskkvinnene
-
Politikk for periferien
-
Lokalsamfunn skal seljast
-
Tankekrigen om bygda
-
Bulyst og salsplikt
-
Fornybar retorikk
-
Tid for bygdefeminisme?
-
Snø over rognebær i oktober
-
Dogme om dårlege småskular
-
To feel or not to feel
-
Korleis kan omgrepshistoriske tilnærmingar vere nyttige for fagdidaktikken?
-
Eit omgrepshistorisk blikk på språk, norsk, nynorsk med utgangspunkt i det språklege kuppforsøket i 1814
-
Omgrepet målform som faktor i synet på nynorskopplæringa
-
Kva er nynorsk?
-
Ein nynorsk pioner [om Aasta Hansteen]
-
Corolla i krysspress. Noregs mållag hundre år
-
Nikka Vonen og målsaka
-
Kvinner i det sentrale målmiljøet før 1906
-
Kvinnekamp og bygdefeminisme kring 1905
-
Gunnbjørg Vinje og Ingebjørg Jore. Målsak og kvinnesak på 1800-talet
-
Ein nynorsk galning? [Melding av Nordvegen (roman) av Hermann Starheimsæter (2003)]
-
Arne Garborg. Eit debatthefte
-
Hulda Garborg og andre målkvinner
-
Ironi og ideologi i Arne Garborgs litteraturkritikk
-
Ironi og ideologi i Arne Garborgs litteraturkritikk
-
Målkvinner før 1900
-
Underlege fiskar. Nyliberalisme og utdanning
-
Den vanskelege kritikken [intervju med Sigurd Allern]
-
Den globale samtalen [samtale med Erik Solheim]
-
Omdefinér det urbane. Daning [samtale med Kjartan Fløgstad]
-
Sukker og sorger frå Fanny Holmin [melding av Fanny Holmins lyrikksamling Song for to stemmer og ein lukka munn (1997)]
-
Røyndomen på Bristol [samtale med Trond Berg Eriksen]
-
Ei heimlaus framtid? Akademiske motar på 90-talet: 5 bod for ein god 90-talsintellektuell