Diversity and Integration
The research group focuses upon different topics and questions about cultural diversity and ethnic minorities related to teacher education and the teacher’s practice field.
The group is multidisciplinary. Topics under study are intercultural teacher competency, group based prejudices, integration of immigrants into school, kindergarten and local communities and the development of good learning models at school for minority children.
Head of Research Group
Members
Members
External members
Master students
Lindhardt, Eva Mila
Mat og måltider i fremtidens barnehage – et mangfolds perspektiv (2017)
Ravneberg, Bodil
Integrering i lokalsamfunnet. Barrierer og mulighetsrom. (2016)
Research projects
- Lærerprofesjonalitet i et multikulturelt perspektiv / Teacher Professionalism in a multicultural perspective
- Play Research in Mathematics Education (PRIME) The Mathematics of Kindergarten – Barnehagens matematikk
- Kulturformidling gjennom uteaktiviteter i samiske barnehager
- Flerkulturell danning i samfunnsfagsundervisninger / Multicultural understanding in the social science education
- Eit fleirspråkleg norskfag? Ein studie av læreverks, lærarars og elevars syn på fleirspråklegheit og ei fleirspråkleg tilnærming til språk og kultur
- Utdanningsaktørers konstruksjon og reproduksjon av maktrelasjoner i et kulturelt og sosialt mangfoldig samfunn / Teaching profession and intercultural competence
- Learning mathematics in linguistically diverse classrooms - research perspectives from the Nordic countries
- Interkulturell lærerkompetanse i klasserommet – motvekt mot gruppebaserte fordommer i skolen? / Intercultural Teacher Competence in the Classroom - Counterbalancing Group Based Prejudices?