Bli «buddy» for en utvekslingsstudent

Hvert semester kommer nye internasjonale studenter til høgskolen. Har du lyst til å bli kjent med internasjonale studenter?

Alle internasjonale studenter som kommer til HVL får tilbud om å bli med i fadderordningen «Buddy programme».

Som «buddy» blir du kjent med mange nye folk og får være med på morsomme arrangementer i løpet av semesteret. Du får også sjansen til å bli kjent med en helt ny kultur og kanskje også et nytt språk, og du bidrar til at utvekslingsstudenten får et fint opphold ved høgskolen. Kanskje tenker du selv å dra på utveksling, men er usikker på hvor du vil dra?

Målet med ordningen er å integrere de internasjonale studentene med de norske. Dette er en viktig oppgave for fadderen. Det er også fint om fadderen tar seg tid til å vise utvekslingsstudenten litt rundt i byen og hjelper ham eller henne med praktiske ting under oppholdet i Norge.

Har du lyst til å bli en «buddy», fyller du ut påmeldingsskjemaet.

Har du spørsmål, kan du kontakte Tommy på e-postadressen studentassistant@hvl.no.