Canvas-aktuelt

Det oppstod en feil under henting av captcha-bilde

Opplæring

2. mars 2018

Fra april starter vi med opplæring for alle som underviser ved HVL. Opplæringsplanen er slik:

• Fra tidlig april – orienteringsmøter instituttvis per campus.
  • Medio april – alle får tilgang til Canvas. Emnene for høstsemesteret 2018 blir opprettet.
  • Medio april – alle får tilgang til e-læringskurset Komm i gang med Canvas og andre digitale læringsressurser.
  • April–mai – det blir arrangert digitale drop-in timer daglig. Dette blir en uformell anledning til å stille spørsmål, hjelp til å opprette emner og diskutere andre saker rundt bruken av Canvas. Ordningen fortsetter i juni etter behov.
  • April-juni – bestillingskurs for 10–20 deltagere. Instituttene har ansvar for koordinering og bestilling. Kursene kan holdes både ansikt-til-ansikt og digitalt.
  • 01.08 – Fronter/itslearning går ut. Alle mister tilgang til de gamle systemene, og innholdet blir slettet.
  • August–september – den digitale drop-in-ordningen kjøres etter behov. Bestillingskurs er tilgjengelige.
  • August-oktober – det blir utvidet tilbud om brukerstøtte

Fronter og itslearning blir stengd

26. februar 2018

Første august 2018 blir Fronter og itslearning stengd og du må sjølv syta for å ta vare på innhaldet ditt som ligg lagra i desse plattformane.

Sjå lenker til informasjon om korleis du kan gjera noko av dette på www.hvl.no/canvas!