Stipendiat

Susanne Grødem Johnson

Arbeids- og kompetanseområde

Jeg er opptatt av hvordan studenter best kan lære. Hva skal til for at de forstår og utvikler egen kompetanse? I tillegg er jeg interessert i hvordan studenter og ergoterapeuter resonnerer klinisk og hvordan studenter kan utvikle seg til gode ergoterapeuter? For å kunne gi god og oppdatert ergoterapi, er kunnskapsbasert praksis et viktig område, som jeg også har fokus på.

Underviser i

  • Bachelor i ergoterapi

Forskar på

  • Kunnskapsbasert praksis
  • Hverdagskompetanse
  • Pedagogikk
  • Brukertesting av mobil applikasjoner

Forskargrupper

  • Utdanningsforskning
  • Implementeringsforskning og metodeutvikling

Utvalde publikasjonar

  • Fagprosedyre: Motorisk usikkerhet hos barn - ergoterapi og fysioterapi i kommunehelsetjenesten

    Ullrich, Monika, Ekren, Anette, Johnson, Susanne Grødem, Vågstøl, Unni (2020)
  • Perceptions of assessment in Norwegian occupational therapy students

    Bonsaksen, Tore, Gramstad, Astrid, Mørk, Gry, Johnson, Susanne Grødem (2019)
  • User experience and performance of a mobile application for translating EBP to clinical education: The EBPSteps

    Olsen, Nina Rydland, Heldal, Ilona, Hole, Grete Oline, Johnson, Susanne Grødem, Titlestad, Kristine Berg, Larun, Lillebeth (2017)
  • Felles og like læringsutbyttebeskrivelser på studieprogramnivå hos alle seks ergoterapeututdanninger i Norge.

    Johnson, Susanne Grødem, Engeset, Anita, Lee, Daniel, Nymo, Astrid Vekve (2017)
  • Klinisk resonnering beskrevet av ergoterapeuter som arbeider på sykehus: en metasyntese

    Johnson, Susanne Grødem (2011)