Arbeids- og kompetanseområde
Mine fagfelt er først og fremst kritisk refleksjon og danning i høyere utdanning. Jeg gjør et doktorgradarbeid med tittelen Forståelser, gjøren og vilkår for kritisk refleksjon i barnehagelærerutdanninga. I doktorgradsarbeidet mitt bruker jeg teorier og konsepter fra psykoanalytikeren Jacques Lacan og filosofen Slavoj Zizek.
Jeg har en forkjærlighet for kritisk teori og studentengasjement.
Underviser i
- Pedagogikk i barnehagelærerutdanninga
Forskar på
- Kritisk refleksjon
- Barnehagelærerutdanninga
- Kritisk teori
- Pedagogikk
- Jacques Lacan
- Slavoj Zizek
Forskargrupper
Publikasjonar
-
Hva sier forskning om kritisk refleksjon?
-
Kvalitative, digitale forskningsmetoder: muligheter og begrensninger
-
En vranglås i (eget) forskningsdesign. Studenters handlingsrom i utdanning og forskning
-
Hvordan bestrider studenter sine subjektposisjoner i en norsk barnehagelærerutdanning?
-
Student subjectivity as a contested position in kindergarten teacher education