Fem grunner til å studere i Haugesund

Velkommen til Haugesund! Vår sørligste campus ligger i hjertet av sentrum - tett på havet, næringslivet og et rikt kulturliv.

1. Alt på ett sted

Campus ligger midt i sentrum av Haugesund, med gangavstand til studentboliger, butikker og kafeer. På campus er alt samlet på ett sted, og det er lett å treffes over en kaffekopp på tvers av utdanningene! Studentene skryter av god kontakt med foreleserne, og det er kort vei til kontoret dersom du lurer på noe.

2. Tett på arbeidslivet

I Haugesund har du mulighet til å få deg jobb og erfaring fra arbeidslivet mens du studerer! Tar du teknologiutdanning kan du få relevant deltidsjobb gjennom  Studentjobb-prosjektet. Vi har også brannlaboratorium, maritimt simulatorsenter og minisykehus, for å nevne noe. Dette gir deg verdifull øvelse til arbeidslivet.

3. Billig å bo

Leieprisene i Haugesund er snillere for lommeboka enn i de større byene. Her koster det omtrent halvparten så mye i måneden som i Oslo å leie en hybel på det private markedet. Du kan også leie moderne og rimelige boliger gjennom studentsamskipnaden Sammen.

4. Et hav av opplevelser

I Norges maritime hovedstad har du kort vei til noen av landets fineste sandstrender, som er ideelle for surfing, kiting og vindsurfing. Her kan du også gå fine turer eller prøve fiskelykken. I Haugesund er det mange ulike studentorganisasjoner som tilbyr alt fra dykking og klatring til lagidrett og spennende utflukter i naturen.

5. Konserter, uteliv og festivaler

I Haugesund finner du konsertarenaer, teater, kino, kafeer og utesteder. Byen er også kjent for festivaler som Filmfestivalen, Sildajazz, Karmøygeddon og Den festivalen i Vangen. På studentpuben kan du delta på quiz, temafester og konserter.