Første kull har gjennomført lederskapsprogrammet Next Wave

Utdanningen har gitt de 24 studentene gode verktøy og oppdatert kunnskap til å navigere gjennom utfordringene som den maritime næringen står overfor.

Gjennom seks moduler i løpet av ett år har deltakerne, hovedsakelig ledere fra Maritime Bergens medlemsbedrifter, fått et unikt innblikk i strategier, verktøy og muligheter som det grønne og digitale skiftet i maritim næring bringer med seg. Viktige nøkkelord er økonomisk vekst, innovasjon og bærekraft.

Det er HVL og BI som står for det akademiske innholdet. Det har også vært med spennende gjesteforelesere fra blant annet Grieg Maritime Group, Wilhelmsen, KG Jebsen Skipsrederi, Hy2Gen, Norwegian Maritime Authority, Knutsen OAS, Edda Wind, Eidesvik Offshore, og Kongsberg Maritime.

Les mer om årets kandidater på nettsidene til Maritime Bergen

Tilbakemeldingene fra studentene er veldig gode, forteller Tone Merete Brekke, instituttleder ved Institutt for økonomi og administrasjon på HVL.

- Vi har hatt en fantastisk studentgruppe, som er flotte ambassadører for den maritime næringen. Gjennom tett dialog med studentene, har vi fått løpende tilbakemeldinger fra dem på det faglige innholdet. Tilbakemeldingene både på de ulike modulene og helheten er gode. Det er tydelig at det faglige innholdet har truffet godt, sier hun.

Vi gratulerer årets kull med gjennomføringen av programmet! Oppstart av det neste lederskapsprogrammet vil være høsten 2024.