Mellom surfing og sjølvdisiplin

Freistingane er mange og sjølvdisiplinen vert kraftig utfordra når elevar jobbar på internett i skuletida. HVL-stipendiat Thomas Arnesen på campus Stord forskar på desse utfordringane. Denne veka var han gjest i programserien undring og mangfald på NRK.

Kva er bodskapen din?

- Skulen må ta på alvor at ein relativt stor del av elevmassen ikkje klarer å jobbe så konsentrert som dei ønskjer i klasserom med nettilgang.

Utfordringane må møtast på fleire nivå samstundes, meiner Arnesen.

- For det første må elevane få tilgang til strategiar og øve opp evna til sjølvregulering.

- For det andre må lærarane få høve til å styre nettilgangen til elevane for å optimalisere arbeidet med faginnhald.

- For det tredje er klasserommet eit pedagogisk fellesskap der alle må bidra konstruktivt. Utanomfaglege nettaktivitetar distraherer ikkje berre utøvaren, men også medelevar. Det smittar.

- Dette gjer problemet ikkje berre personleg, men sosialt. Løysingane må dermed ikkje berre vere personlege på elev eller lærarnivå, men og sosiale i det pedagogiske fellesskapet.

- Mellom anna må formelle reglar stemme overeins med uformelle normer i klasserommet. Dei må ikkje vere i konflikt, poengterer Arnesen.

Sjå intervjuet med Thomas Arnesen på NRK