Arbeids- og kompetanseområde
- Anvendt matematikk, fysikk og statistikk
- Matematikk-, realfags- og programmeringsdidaktikk
- KI/ChatGPT i realfagsundervisningen
- Programmering for realfagslærere
- Kollegaveiledning og profesjonell kompetanseutvikling hos lærere og lærerstudenter
- Samarbeidspartner med Nasjonalt Senter for Realfagsrekruttering (2020, NSR)
- Mentorveileder for ENT3R-mentorer (ENT3R - NSR)
- Fagfellevurdering (reviewer for realfagsdidaktikk tidskrift)
- Mentoring av lektorstudentene og
- Veiledning (masterstudenter - lektorutdanning)
- Forlags fagkonsulent
Underviser i
- Matematikk 1 (Grunnleggende matematikk for ingeniører)
- Matematikk 2 (Videregående matematikk for ingeniører (emneansvarlig))
- Matematikk 3 (MAT15x, kursansvarlig)
- Brukerkurs i matematikk I (MAT101, UiB, 2005-2013, 2019)
- Brukerkurs i matematikk II (MAT101, UiB, 2022-2023)
- Grunnkurs i matematikk II (MAT112, UiB, 2020-2021)
- Fysikk (SKSK, høsten 2018, Forkurs, Bergen AoF, 1999 )
- Statistikk (FOA170-FOA172, 1996-2006 ved HiB+Kræsjkurs for UiB)
Forskar på
- Realfags- og programmeringsdidaktikk
- Bruk av KI som verktøy i matematikkundervisning
- Profesjonell kompetanseutvikling hos lærere og lærerstudenter
- Første årsstudenter og faktorer som påvirker deres fremgang i matematikk
- Studentaktive og studentsentrerte undervisningsmetoder
- Inverteringsproblemer i undervannsakustikk (tomografi)
Forskargrupper
- Bruk av KI i matematikkundervisning (prosjektleder)
- www.simsubsea.no/
Publikasjonar
-
Algoritmisk tenkning, matematisk modellering og programmering
-
Algoritmisk tenkning og tekstprogrammering
-
Computer Science in Schools: A Literature Mapping of Professional Development for In-Service Teachers
-
Computer Science in Schools: A Literature Mapping of Professional Development for In-Service Teachers
-
Matematikk i Praksis (7.utgave)
Laster...