Arbeids- og kompetanseområde
Ph.D-stipendiat i musikkpedagogikk. Ph.D-prosjektet mitt er en mixed-method studie i den nye 5-årige Grunnskolelærerutdanningen (GLU) med musikkspesialisering i Norge. Forskningsfokuset ligger på studentperspektivet. Bakgrunn, kompetanse, motivasjon, vurdering av egen utdanning, verdier og fremtidsutsikter som grunnskolelærere. Prosjektet består av følgende to faser; en kvantitativ nasjonal survey og videre til en kvalitativ intervjuundersøkelse. Teorigrunnlaget mitt er Kulturhistorisk aktivitetsteori, Sosiokulturell teori, Kritisk pedagogikk og pedagogisk filosofi. Jeg er med i forskningsprosjektet Music Teacher Education for the Future (FUTURED) som er et NFR-finansiert prosjekt initiert av HVL og OsloMET.
Rytmisk musikk
Komposisjon, improvisasjon, hørelære, akkompegnement og instrument. (Piano, gitar, bass, vokal og slagverk/perkusjon)
Community music
Prosjektarbeid og prosjektledelse
Musikkpedagogikk og didaktikk
Veiledning på tekst og utrykk
Arrangementplanlegging
Musikkteknologi
- Musikkfaget i en den nye 5-årige Grunnskolelærerutdanningen.