Førsteamanuensis

Grethe Nina Hestholm

Arbeids- og kompetanseområde

Allmennpedagogikk, yrkespedagogikk, pedagogisk filosofi, erfaringslæring, praksiserfaringar, praksisteori- og filosofi, læringsmiljø, danning, demokrati, makt, kreativitet, kjønnsforskning, mm. Deltar i forskingsklynga Kritisk og praksisorientert danningsforsking og i det EU-finansierte forskingsprosjektet Pioneered; Pioneering policies and practices tackling educational inequalities in Europe.

Underviser i
  • Pedagogikk
Forskar på
  • Filmdokumentarisk refleksjon omkring yrkespraksisar
  • Korleis danningsteori og kjønnsteori kan utfylle kvarandre
  • Filosofisk pedagogikk og pedagogisk filosofi
  • Korleis praksis utløyser læring
  • Kritiske perspektiv på pensumet i obligatorisk skule
Forskargrupper

​​​​​​Research in Learning and Teaching (RiLT)

Lived Democracy

Publikasjonar

  • Competence and Mastery in Practice: On Participation, Responsibility and Believing in Your Own Abilities

    (2023)
  • Den læringspotente praksisen.

    (2023)
  • Ei praktisk danning inn mot helsefagarbeidaryrket

    (2023)
  • Ein opinion for ei meir praktisk allmennutdanning?

    (2023)
  • Forskingsformidling gjennom filmmediet - ei forsøksvis tilnærming.

    (2023)
  • Forskjell som føresetnad for utvikling: Ein refleksjon over praksis/teori-dualismen i ljos av filosofien til Luce Irigaray

    (2023)
  • Seeing Bildung in the light of Luce Irigaray’s philosophy.

    (2023)
  • Å dannast inn mot helsefagarbeidaryrket.

    (2023)
  • Danning og utdanning i bedrift

    (2022)
  • Danning og utdanning i eit praksisfellesskap. Samtalar med tømrar og lærling.

    (2022)
  • Myndig og kyndig i praksis.

    (2022)
  • Uteklasserom hjelper elevane med motivasjonen.

    (2022)
  • Profesjonsdagar om overgang frå ungdomsskulen til vidaregåande opplæring, 1 GLU 5-10, HVL

    Sandal, Ann Karin, Hestholm, Grethe Nina (2022)
  • «Det handlar om personlege kvalitetar, og viljen til å møtast på tvers av skoleslaga.» Ungdomsskulepraksisen på PPUY: Eit utforskande møte mellom to kunnskapskulturar.

    (2021)
  • Grethe Nina Hestholm om teori og praksis i yrkesfagene.

    (2021)
  • Mot ein kunnskapsdemokratisk grunnskule

    (2021)
  • Å trekke om ein stol og trekke inn teoriar om kunnskap

    (2021)
  • ”Øivind (14) er skoleflink. Og skolelei. Flere satsinger skulle gjøre ungdomsskolen mer praktisk og elevene mer motivert. Hva gikk galt?”

    (2021)
  • Argument for ein likeverdig representasjon av praktiske og teoretiske kunnskapar i obligatorisk skule. Fagleg innlegg til debatt på PPU-seminar i Sogndal 4.-5.2.2020

    (2020)
  • Korleis er vår omgang med materialar dannande?

    (2020)
  • Kort presentasjon av avhandlinga: Kva talar for ein likeverdig representasjon av praktiske og teoretiske kunnskapar i obligatorisk skulepensum? Kunnskapsteoretiske, danningsfilosofiske og utdanningssosiologiske argument.

    (2020)
  • Kva talar for ein likeverdig representasjon av praktiske og teoretiske kunnskapar i obligatorisk skulepensum? Kunnskapsteoretiske, danningsfilosofiske og utdanningssosiologiske argument.

    (2020)
  • Oppgitt emne til prøveforelesing: Nemninga praktisk kunnskap er kompleks og fleirtydig. Kommenter i ljos av elevens danning.

    (2020)
  • Har faglærte lite kulturell kapital?

    Hestholm, Grethe Nina, Hovland, Kjersti, Brekkhus, Åshild Berg, Bruvik, Åse Norunn Nedrebø, Heimly, Gisle, Traavik, Njål Vidar, Kløve-Graue, Valborg, Sandal, Ann Karin (2019)
  • Educable or not? Teacher’s alternatives when connecting curriculum to pupils

    Hestholm, Grethe Nina, Jobst, Solvejg (2019)
  • Educable or not? Teacher’s alternatives when connecting curriculum to pupils

    Hestholm, Grethe Nina, Jobst, Solvejg (2019)
  • Har faglærte lite kulturell kapital?

    Hestholm, Grethe Nina, Traavik, Njål Vidar, Bruvik, Åse Norunn Nedrebø (2019)
  • Glad for det nye valfaget Praktisk handverksfag

    Heimly, Gisle, Traavik, Njål Vidar, Hestholm, Grethe Nina (2018)
  • Glad for det nye valfaget Praktisk handverksfag

    Hestholm, Grethe Nina, Traavik, Njål Vidar (2018)
  • Høyringsinnspel til det nye valfaget Praktisk handverksfag

    Hestholm, Grethe Nina, Traavik, Njål Vidar (2018)
  • Kritiske refleksjonar om praksiskunnskapens stilling i det obligatoriske grunnskuleløpet – Ein fenomenologisk analyse av møtet mellom pensum og elev

    (2017)
  • Kva dannande potensiale har praktisk kunnskap? Ei kritisk drøfting av Hannah Arendts Vita Activa

    (2017)
  • Når lærere sitter på skolebenken. Kommende yrkesfaglærere stiller ut.

    (2017)
  • Å «faktisk oppleve materialar» Ei kritisk drøfting av Hannah Arendts Vita activa

    (2017)
  • ”Arbeidslivsfaget – til gagn eller skade for yrkesfaga?

    (2016)
  • «Skulen som tradisjon. Ein fenomenologisk kritikk av praksiskunnskapens marginaliserte posisjon i obligatorisk skule»

    (2016)
  • «Paradiset på Hestholmen», s. 14 og 15

    (2015)
  • Ved holmar og sund: Glimt frå liv og levekår til ei slekt på nord-vestlandet gjennom eit hundreår, av Norvald Hestholm (2. utgåve)

    (2015)
  • ”Er munnleg eksamen riktig metode?”

    (2014)
  • Ved holmar og sund. Glimt frå liv og levekår til ei slekt på Nord-Vestlandet gjennom eit hundreår, av Norvald Hestholm (1. utgåve)

    (2014)
  • «Angrer på barnehagestart» Intervju i TV-reportasje om det å vere heime med barn, versus det å ha dei i barnehage. LørdagsMagasinet, kl. 18.50, TV2, 9. mars 2013

    (2013)
  • Grunnskulens danningssvik

    (2013)
  • Vilkår som hemmar og fremmar læring i møte mellom skuleinstitusjon og bedrift

    (2013)
  • Treng feminismen frigjering? Bokmelding på kulturdebattsida av boka: Kristin Briseid: Likestillingslykke. Kolofon forlag. Utgitt med støtte frå Fritt Ord (131 sider).

    (2012)
  • Var intervjuobjekt i boka: Nilssen, Olaug (2012): Kjøkenbenkrealisme. Ærlege historier om tidsklemma. Bergen: Samlaget. Kapittel: «Valde barna framfor karrieren.»

    (2011)
  • “Å bringe disse ofre”. kronikk i Bergens Tidende, 20. mai 2011, s. 30

    (2011)
  • ”Et unorsk valg” Artikkel i BTMagasinet, s. 20

    (2010)
  • ”Rett kunnskap til rett klasse?”

    (2010)
  • ”Arbeidarparti-feminisme”

    (2009)
  • ”Barnlaus offentlegheit”

    (2009)
  • Bokmelding av boka: Tomas Englund (red.) Utbildning som kommunikation. Deliberativa samtal som möjlighet. Bokförlaget Daidalos AB, Göteborg (421 sider).

    (2009)
  • ”En mor mot strømmen”, DagenMagazinet, s. 12 og 13

    (2009)
  • ”Lat oss tolke de Beauvoir på ny”

    (2009)
  • ”Eg hadde ikkje lyst å høre mer.” Stengsler ved det teoretiske kunnskapsidealet. Vilkår for tilpassing, læring og danning

    (2008)
  • ”Faenskap, lidenskap og vitenskap. Ein danningstragedie mellom akademistar og fantastar i konstruksjons- og dekonstruksjonsvitenskapane” I: Replikk” - tverrfaglig tidsskrift for akademia og kunst, nummer 26, haust 2008, s. 124 – 127

    (2008)
  • ”Ideologiske føringar”

    (2008)
  • «Jeg holder vel ut» – Kritikk av grunnskulens teoretiske kunnskapsideal

    (2008)
  • ”Kulturdominans i skulen”, debattinnlegg i Klassekampen, 24. september 2008, s. 22 og 23

    (2008)
  • ”Kva er kunnskap?”, debattinnlegg i Klassekampen, 9. oktober 2008, s. 22

    (2008)
  • ”Til Anniken Huitfeldt”

    (2008)
  • "Eg køyrer - altså er eg"

    (2006)
  • "Slutt å mobbe kontantstøtta"

    (2006)
  • "Det kulturelle apartheid"

    (2005)
  • ”Politikerne er useriøse i kontantstøttesaken”, s. 3

    (1998)