Epost:
Send epost
Bergen
Arbeids- og kompetanseområde
Som leder har jeg ansvar for at avdelingen har gode samarbeid med fakultetene, toppledelsen og de andre avdelingene for å videreutvikle undervisningen og læringen på HVL.
Når det finnes tid:
- Vitenskapsteori
- Epistemologi
- Forskningsmetodologi
- Universitetspedagogikk
Når det finnes tid:
- Vitenskapsfilosofi og epistemologi
- Hvordan undervise i vitenskapene og i vitenskapsfilosofi
- Hvordan studenter kan anvende KI for økt læring
- Minoritetsstudenters erfaringer med høyere utdanning
- Universitetspedagogikk
Publikasjonar
-
Modern Nordic Students Embarking on Higher Education: Who Are They, What Are Their Challenges, and What Support Do They Need?
-
Modern Nordic Students as Academic Learners: A Scoping Review
-
Teaching and Learning Abstract Ideas via the Abstraction Ladder - A Phenomenological Invitation
-
Studentane si læring er mindre viktig
-
Exploring learning in critical realism
-
Exploring the curricular and pedagogical decision criteria for research-based learning design in undergraduate studies
-
Recognising Psychoactive Drug Users
-
Special issue: Judgemental rationality
-
Spenninger, nyanser og mangfold i universitets- og høgskolepedagogikk
-
Some Reflections on Working-Class Ontology and Epistemology—or Why Teaching in Higher Education Needs to Be More Concrete
-
Without foundation or neutral standpoint: using immanent critique to guide a literature review
-
Reclaiming Rational Theory Choice: A Critique of Methodological Applications of Critical Realism