Arbeids- og kompetanseområde

  • Undervisning
  • Forskning
  • Veiledning og rådgiving
  • Oppdragsvirksomhet
  • Utredning - klasseromskvalitet, pedagogisk psykologisk- og spesialpedagogisk utredning
  • Emneansvarlig
  • Tilknyttet GLU 5 -10
  • Tilknyttet IFAK
Underviser i
  • Elevmangfold, inkluderende pedagogikk og tilpasset opplæring
  • Stress, mestring og psykisk helse i skolen
  • Læring, læringsprosesser og læringsteorier
  • Motivasjon og motivasjonsteorier
  • Spesialpedagogiske og pedagog - psykologiske tema (eg. lærevansker, evnerike elever, sosiale og emosjonelle vansker, utviklingsforstyrrelser, osv) 
  • Kartlegging og vurdering i skolen
  • Psykososialt arbeid/miljø i skole
  • Forebyggende arbeid i skolen
  • Lærerrolle og lærerprofesjonalitet
Forskar på

Publikasjoner, full tekst:

  • http://www.operantsubjectivity.org/pub/860/ Data http://www.operantsubjectivity.org/pub/860/
  • http://www.operantsubjectivity.org/pub/840/

Forthcoming publication: 

  • Parents' perceptions of teacher support for students with learning difficulties in inclusive classrooms

Planned forthcoming publications (Data collections and data analysis completed)

  • Coping and coping styles in students with learning difficulties: Student-perspectives ( A Q- methodological study)
  • Parents' perceptions of coping and coping styles in students with learning difficulties in inclusive classrooms ( A Q- methodological study)
  • Teachers perceptions of coping and coping styles in students with learning difficulties in inclusive classrooms ( A Q- methodological study)
Forskargrupper