Arbeids- og kompetanseområde
Har erfaring fra undervisning i norsk i GLU 1-7 og BLU.
Kompetanseområder: barne-og ungdomslitteratur, tegneserier/tegneserieromaner, pedagogiske tekster. Har erfaring som lærer i barneskole og barnehage. Mastergrad i barne- og ungdomslitteratur Mastergrad i pedaogogiske tekster
Forskar på
- Økokritiske dialoger
- Tegneserier for barn og unge
- Klimaromaner
Forskargrupper
- KKK201, Kunst, kultur og kreativitet, 24/25
- MGBNO101, Norsk 1, emne 1 - Begynnaropplæringa, 24/25
- MGBNO201, Norsk 1, emne 2 - Mellomsteget, 24/25
- SSB801, Språkutvikling og språklæring i barnehagen, 24/25
- STM101, Språk, tekst og matematikk, 24/25
- STMA101, Språk, tekst og matematikk, 24/25
Publikasjonar
-
En økokritisk litteratursamtale om energidilemmaer
-
Klimafiksjonens dialoger: Energi- og bærekraftdilemmaer i romanene Anna og Blå
-
"Møllene er kanskje ikke så fine". Vindkraftdilemmaer og danningsideal i Grønne Greier (2018).
-
«VISS DU HAR RETT, SÅ ER DET JO EIGENTLEG GANSKE FÆLT» Læresamtaler i to dystopiske ungdomsromaner
-
Valg av litterære tekster og sanger i barnehagen
-
Tro, tvil og ærlighet. Kristen oppvekst i to selvbiografiske tegneserieromaner
-
Det andre. Identitet, oppvekst og ungdomstid i fire tegneserieromaner. Masteroppgave i barne- og ungdomslitteratur.
-
Det andre. Identitet, oppvekst og ungdomstid i fire tegneserieromaner. Presentasjon av masteroppgave i barne- og ungdomslitteratur
-
Tradisjon og fornying i to kunstnerbiografier for ungdom
-
Fremstillinger av kjønn. Hvordan fremstilles kjønn i tre KRL-bøker for 4. trinn? Masteroppgave i pedagogiske tekster.